تبیان، دستیار زندگی
هریور ماه سال آینده ادامه دارد تاكنون حدود 40 درصد از سریال «حلقه سبز» فیلمبرداری شده است و بعد از فروردین ماه دوباره كار مجدد شروع مِی شود ولی به نظر می رسد كه تا اواخر مرداد و یا اواسط شهریورماه سال 85 كار ادامه داشته باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویربرداری «حلقه سبز»

تا اواسط شهریور ماه سال آینده ادامه دارد


تاكنون حدود 40 درصد از سریال «حلقه سبز» فیلمبرداری شده است و بعد از فروردین ماه دوباره كار مجدد شروع مِی شود ولی به نظر می رسد كه تا اواخر مرداد و یا اواسط شهریورماه سال 85 كار ادامه داشته باشد.

«محمد پیرهادی» تهیه كننده این مجموعه تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: پیشنهاد اولیه و دعوت برای ساخت این كار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سال 81 به طور غیر رسمی به ما داده شد و ما موضوع را مشروط به آن پذیرفتیم كه در مورد آن تحقیقات گسترده‌ای انجام دهیم و اگر تحقیقات منجر به نوشتن فیلمنامه شد آنگاه كار آغاز شود.

وی تصریح كرد: در این راستا تحقیقات گسترده‌ میدانی و كتابخانه ای به كمك تیم مجربی از پزشكان و اساتید ارتباط جمعی و آدمهایی كه پیوند انجام داده بودند انجام و پس از سپری كردن، مدت 8 ماه نگارش مقدماتی فیلمنامه شروع شد و پس از آن اوایل سال 82 یك گروه فیلمنامه نویس نگارش ابتدایی قصه‌های فیلمنامه را آغاز كردند ولی به علت وقفه‌هایی كه به خاطر یكی دو تا كار سینمایی كه «ابراهیم حاتمی كیا» انجام دادند ایجاد شد، اواخر ساخت فیلم‌سینمایی «به نام پدر» یعنی همزمان با مراحل پایانی تدوین آن تصمیم گرفته شد كه كار جنبه‌ی قطعی گرفته و عملیات اجرایی سریال آغاز شود.

پیرهادی خاطرنشان كرد: به خاطر گسترده بودن مخاطب تلویزیون و اهمیت موضوع پیوند از ابتدا تصمیم حاتمی كیا براین بود كه از این موضوع به شكل یك كار تلویزیونی استفاده شود و با این دید فیلمنامه شكل گرفت.

وی اضافه كرد: تقریبا از تیرماه 84 پیش تولید این سریال شروع شد ولی به لحاظ تعداد لوكیشن ها و گستردگی كار و هماهنگی با مراكز بهداشتی و بیمارستانها كه به كمك وزارت بهداشت انجام گرفت حدود 5 ماه پیش تولید آن طول كشید و اوایل آذرماه 84 تصویربرداری سریال در یكی از بیمارستان‌های تهران شروع شد.

تهیه كننده این سریال ادامه داد: لوكیشن های بعدی ما در استان های گیلان، مازندران و زنجان خواهد بود كه تاكنون تعدادی از آنها انتخاب شده است و سفر های ما از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

لازم به ذكر است، این سریال در 13 قسمت 50 دقیقه ای به كارگردانی «ابراهیم حاتمی كیا» در گروه فیلم و سریال شبكه سوم سیما تهیه می شود.


لینک ها:

بازدید وزیر بهداشت از پشت صحنه سریال حاتمی‌کیا

گزارش تصویری از مراسم تقدیر از فیلم به نام پدر با حضور سید محمد خاتمی

خاتمی به تماشای بنام پدر حاتمی کیا

بزرگداشت «به نام پدر» در موزه سینما