تبیان، دستیار زندگی
مرحله‌ی دوم لیگ بسكتبال غرب آسیا یك هفته به تعویق افتاد صباباتری و صنام میزبانان بازی‌های دور رفت اعلام برنامه‌ی دیدارهای رفت و برگشت مرحله‌ی دوم لیگ بسكتبال غرب آسیا با یك هفته تاخیر از 22 و 23 اسفند ماه به صورت رفت و برگشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار منهای فوتبال 14/12/1384

مرحله‌ی دوم لیگ بسكتبال غرب آسیا یك هفته به تعویق افتاد

صباباتری و صنام میزبانان بازی‌های دور رفت

اعلام برنامه‌ی دیدارهای رفت و برگشت

مرحله‌ی دوم لیگ بسكتبال غرب آسیا با یك هفته تاخیر از 22 و 23 اسفند ماه به صورت رفت و برگشت بین تیم‌های صعود كننده آغاز خواهد شد.

در جلسه‌ی هماهنگی روز جمعه‌ی كمیته‌ی فنی مسابقات لیگ بسكتبال غرب آسیا (وابا) كه در كشور سوریه برگزار شد، برنامه‌ی دیدارهای رفت و برگشت تیم‌های صعود كننده به مرحله‌ی دوم به شرح زیر مشخص شد:

22 اسفند ماه (مرحله‌ی رفت)

صباباتری ایران ـ الجیش سوریه، سالن بسكتبال آزادی

23 اسفند ماه (مرحله‌ی رفت)

صنام ایران ـ الجلا سوریه، سالن بسكتبال آزادی

7 فروردین 85 (مرحله‌ی برگشت)

الجیش سوریه ـ صباباتری ایران، شهر دمشق سوریه

8 فروردین 85 (مرحله‌ی برگشت)

الجلا سوریه ـ صنام ایران، شهر جلب سوریه

29 اسفند ماه (مرحله‌ی رفت)

آرامكس اردن ـ بلواستار لبنان، میزبان اردن

1 فروردین 85 (مرحله‌ی رفت)

ساجس لبنان ـ فستلینك اردن، میزبان لبنان

15 فروردین 85 (مرحله‌ی برگشت)

بلواستار لبنان ـ آرامكس اردن، میزبان لبنان

16 فروردین 85 (مرحله‌ی برگشت)

فستلینك اردن ـ ساجس لبنان، میزبان اردن

بر اساس این گزارش، پس از پایان مرحله‌ی دوم این مسابقات، مرحله‌ی پلی اف با انجام 2 از 3 و مرحله‌ی فینال نیز با انجام 3 از 5 برگزار خواهد شد كه طبق برنامه قهرمان این دوره از مسابقات 15 اردیبهشت ماه سال آینده مشخص خواهد شد.

نصرت الله جعفریان، دبیر فدراسیون بسكتبال و عضو كمیته‌ی فنی لیگ غرب آسیا، پس از بازگشت از جلسه‌ی هماهنگی این مسابقات در گفت‌وگو یی در این خصوص اظهار كرد: به دلیل تعطیلات نوروز ما نمی‌توانستیم در اوایل فروردین ماه میزبان این مسابقات باشیم. ضمن این كه مسوولین وابا نیز می‌خواستند تا مرحله‌ی دوم با یك هفته تاخیر برگزار شود. از همین رو پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص برنامه‌ی این مسابقات طوری تدوین شد تا مشكلی را برای تیم‌های شركت كننده بوجود نیاورد.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، در خصوص انتخاب داوران نیز صحبت‌هایی شد و مقرر گردید با توجه به حساسیت مسابقات از داوران تركیه و یونانی استفاده شود، ضمن این كه داوران مرحله‌ی اول نمی‌توانند در مرحله‌ی دوم قضاوت كنند.

دبیر فدراسیون بسكتبال در پایان با اشاره به عدم حضور تیم الریاض لبنان در لیگ غرب آسیا، تصریح كرد: پس از پایان مرحله‌ی دوم مسابقات لیگ غرب آسیا، كمیته‌ی فنی جلسه‌ای را در این خصوص برگزار خواهد كرد كه در آن جلسه مطمئنا الریاض با تنبیهاتی روبرو خواهد شد.

مرحله ششم تور بین‌المللی دوچرخه سواری تفتان برگزار شد

اصغرزاده پیراهن طلایی را برتن كرد

دوچرخه‌سواران امروز و در ادامه مسابقات تور بین‌المللی تفتان (مرحله ششم) به مسافت 150 كیلومتر مسیر چابهار ـ لیگ شهر ـ چابهار را ركابزنی كردند.

در این مرحله كه با حضور 12 تیم داخلی و 2 تیم خارجی پاكستان و افغانستان برگزار شد در مجموع انفرادی، علی نعمتی از زاهدان الف با زمان دو ساعت و پنجاه چهار دقیقه و پنجاه و چهار ثانیه، احمد قمری از مركزی با زمان 2 ساعت و 54 ثانیه و 58 صدم ثانیه و محمد رجبلو با زمان 2 ساعت و 57 ثانیه و 48 صدم ثانیه به ترتیب مقام اول تا سوم را كسب كردند.

همچنین در مسابقات امروز اصغرزاده از آذربایجان شرقی توانست فاتح پیراهن طلایی این مرحله شود و مهدی پرتوی به مقام قهرمانی كوهستان دست پیدا كرد.

در نتیجه تیمی نیز تیم آذربایجان شرقی با زمان 44 دقیقه و 19 ثانیه و 24 صدم ثانیه ، زاهدان با زمان 44 دقیقه و 26 ثانیه و 22 صدم ثانیه و تهران با زمان 44 دقیقه و 52 ثانیه و 57 صدم ثانیه به ترتیب اول تا سوم شدند.

فردا مرحله هفتم و آخرین مرحله این تور دوچرخه‌سواران مسیر 60 كیلومتر چابهار را ركابزنی خواهند كرد.

جام تنیس دیپلمات‌ها فردا در تهران آغاز می‌شود

مسابقات تنیس جام دیپلمات‌ها تحت عنوان جام دوستی‌ها فردا در مجموعه‌ی ورزشی انقلاب برگزار می‌شود.

دومین دوره‌ی این مسابقات از سوی فدراسیون تنیس و با همكاری اداره‌ی كل تشریفات وزارت امور خارجه با شركت 16 تنیسور دیپلمات و وابسته سیاسی از ساعت 15 ظهر یكشنبه در زمین‌های 12-13 -14- 15 مجموعه ورزشی انقلاب تهران به صورت حذفی آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش نمایندگان كشورهای اتریش، آلمان، تایلند، اسلونی، اندونزی، بلاروس، فنلاند، سازمان ملل متحد، ازبكستان، استرالیا، فرانسه، ایران در جام دوستی دیپلمات‌ها حضور دارند.

رقابتهای انتخابی تیم ملی بوکس این هفته برگزار می شود

فدراسیون بوکس در نظر دارد برای شناخت نفرات برتر خود به منظور حضور در تورنمنت انور چودری، رقابت های انتخابی برگزار کند.

تیم بوکس کشورمان قرار است در تاریخ هشتم فروردین ماه در رقابت های بین المللی انور چودری که در کشور آذربایجان برگزار شود شرکت کند و به همین منظور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه رقابت های انتخابی برگزار می شود.

رقابت های انتخابی درحالی در سالن بوکس مجموعه ورزشی شیرودی برگزار می شود که شرکت کنندگان در رده های جوانان ، امید و بزرگسالان به مصاف یکدیگر می روند و تیم انتخابی از میان آنها انتخاب می شود

پایان چهاردهمین دوره‌ی لیگ برتر واترپلو؛

جاسم منصوری بهترین گلزن، محسن رضوانی موثرترین بازیكن

چهاردهمین دوره‌ی لیگ برتر واترپلو باشگاه‌های كشور با صدرنشینی تیم‌های پتروشیمی ‌تهران، بلكا شرق زنجان و نفت و گاز گچساران در استخر مجموعه‌ی ورزشی آزادی پایان یافت.

آخرین روز از مسابقات لیگ برتر واترپلو باشگاه‌های كشور جمعه با برگزاری دو مسابقه ادامه یافت تا پس از قهرمانی پتروشیمی‌ و نایب ‌قهرمانی بلكا شرق زنجان كه پیش از این محرز شده بود، تكلیف تیم سوم این رقابت‌ها مشخص شود.

در نخستین بازی از مرحله‌ی نهایی لیگ، تیم‌های بلكا شرق زنجان و نفت و گاز گچساران به مصاف هم رفتند؛ این بازی كه با قضاوت مسعود رضوانی و نادر غفوری انجام شد در پایان 8 بر 7 به سود نماینده‌ی گچساران به پایان رسید.

برگزار كننده دومین و آخرین مسابقه لیگ واترپلو تیم‌های پتروشیمی،‌ قهرمان فصل و دانشگاه آزاد بودند كه در پایان 10 بر 8 نتیجه به نفع دانشگاه آزاد رقم خورد.

به این ترتیب در آخرین روز از لیگ برتر واترپلو تیم نفت و گاز گچساران با پیروزی مقابل بلكا شرق زنجان موفق به كسب مقام سومی لیگ شد.

همچنین كمیته‌ی فنی مسابقات بهترین‌های لیگ را به این ترتیب معرفی كرد:

• بهترین گلزن: جاسم منصوری از بلكا شرق زنجان با 63 گل زده

• موثرترین بازیكن: محسن رضوانی از پتروشیمی ‌تهران

• بهترین دروازه بان: علیرضا شهیدی‌فر، پتروشیمی‌

• بازیكن اخلاق: علی اكبر شیری جیان‌، دانشگاه تهران

تیم ملی گلف ایران در تایلند اردو می‌زند

عضو هیات رییسه فدراسیون گلف از اردوی سال آینده تیم ملی مردان و زنان در تایلند خبر داد.

حسین پور مدیر كل تشریفات وزارت امور خارجه و عضو هیات رییسه فدراسیون گلف در دیدار با دبیر فدراسیون گلف تایلند به همكاری و تبادل تجربه و تشكیل اردوهای تداركاتی در برگزاری مسابقات دو جانبه بین دو فدراسیون تاكید كرد.

حسین پور گفت: با توجه به این كه اواخر نیمه اول سال 84 مسابقات جهانی مردان و زنان در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد و همچنین برای آمادگی بیشتر تیم ملی گلف كشورمان برای حضوری مطلوب در این مسابقات در توافق با فدراسیون گلف تایلند مقرر شد تیم ملی گلف كشورمان سال آینده اردوی تداركاتی خود را در این كشور تشكیل دهد.

وی در این دیدار گزارشی از پیشرفت‌های ورزش گلف ایران ارایه كرد و گفت:‌ ایران با برگزاری آموزش‌های رایگان به عنوان مبتكر آموزش رایگان گلف در جهان شناخته و توانسته است در جهت توسعه و پیشرفت این ورزش گام‌های خوبی بردارد.

در این دیدار همچنین دبیر فدراسیون گلف تایلند نیز پیشرفت‌ها و برنامه‌ فدراسیون گلف كشورمان در جهت توسعه این ورزش را قابل توجه خواند و اظهار امیدواری كرد همكاری دو جانبه فدراسیون گلف دو كشور توسعه یابد.