تبیان، دستیار زندگی
در موزه سینما در ادامه برگزاری مراسم بزرگداشت برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر فیلم سینمایی "شهر آشوب" به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری با حضور جمع کثیری از هنرمندان و سینماگران کشور ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر از فیلم سینمایی "شهر آشوب" در موزه سینما

در ادامه برگزاری مراسم بزرگداشت برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر فیلم سینمایی "شهر آشوب" به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری با حضور جمع کثیری از هنرمندان و سینماگران کشور و دست اندرکاران اصلی این فیلم مورد تقدیر قرار گرفت.

در این برنامه پس از قرائت بیانیه موزه سینما توسط مهندس مهدی سلیمی مدیرعامل موزه سینما، لوح تقدیر و تندیس موزه توسط استاد عزت الله انتظامی و مهندس مهدی سلیمی به محسن علی اکبری اهدا شد.

مهندس سلیمی در این مراسم با اشاره به اهداف موزه سینما در برگزاری این بزرگداشت ها گفت: سفر ما پایانی ندارد، این معجزه سینما ست. در بزرگداشت برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین امللی فیلم فجر از "به آهستگی" راه خود را آغاز کردیم. بنام پدر ما را همراهی کرد. با چهارشنبه سوری به اعماق جامعه رفتیم و سفر به هیدالو چشم ما را به سینمای معناگرا گشود. اما امشب درگام بعدی پلی به تاریخ می زنیم. جهان اعداد و کرشمه هایش ما را مفتون خود می کند. جهانی بر ساخته آدمی، جهانی که فهم ما از طبیعت وحتی خودمان را فر به تر می سازد.

وی افزود: اعداد چیست؟ در آنسوی آسمانها چه میگذرد، امروز وقتی سخن از یک و دو و سه و... می گوئیم شاید نتوانیم باور کنیم که روزگاری برای کشف این واژه ها چه ذهن هایی پر از دغدغه شده اند. چه جانهایی درخود فرو رفتند تا روابط بین عدد را کشف کنند . امروز اگر مساحت دایره را از طریق عدد پی محاسبه می کنیم و یا اعداد خاص دیگر را به کار می بریم تا هواپیماها بتوانند پرواز کنند وفن آوری زندگی را تسهیل سازد، شاید ندانیم چگونه غیاث الدین جمشید کاشانی قهرمان داستان امشبمان در بدری و آوارگی را تجربه کرد تا بتواندکشف خود یعنی عدد پی را بقبولاند وبعد سپاه حسادت آوارگی اش را دائمی سازد.

مدیرعامل موزه سینما در ادامه گفت : امروز هم این آوارگی تداوم دارد و مدعیان زیادی برآنند که کشف او را به ناحق تصاحب کنند، اما یدالله صمدی سینماگری با تجربه از راه می رسد و این آوارگی را پایان می بخشد و به ما از جایگاه یک دانشمند ایرانی می گوید. این فیلم تنها دانشمندی آوارده را از گمنامی نجات نمی دهد، بلکه به ما می گوید ما می توانیم. ما هم در پیشرفت بشری، سهمی داشته ایم و امروز هم این سهم را داریم و خواهیم داشت. امروز این خود باوری در فضایی متبلور می شود که سخت به آن نیاز داریم.

مهندس مهدی سلیمی گفت : این بار در کاروانسرایی فرود آمده ایم که جهان علم درآن غوغامیکند و ما به خاطر این غوغا به همه هنرمندان ودست اندرکاران فیلم درود می فرستیم و برای ارزشهای نهفته در آن لوح تقدیر و سپاس خودرا که نسخه ای از آن بر دیوار تاریخ موزه خواهد نشست به تهیه کننده فیلم آقای محسن علی اکبری به عنوان عامل اصلی گردآوری عوامل فیلم تقدیم می کنیم. باشد در گام بعدی در سرزمین ناشناخته ای دیگر فرود آییم. موزه سینما شما را به همراهی می طلبد.

گفتنی است شرکت پرشین تله کام، نماینده انحصاری گوشی های تلفن همراه ال جی در ایران، حامی مالی برنامه های بزرگداشت موزه سینما است و هر شب تعداد قابل توجهی گوشی تلفن همراه را به تهیه کنندگان فیلم ها هدیه می کند تا در اختیار دست اندرکاران هر فیلم قرار گیرد.

لینکها:

با برندگان سیمرغ

جوایز جنبی جشنواره فیلم فجر اهدا شد

میلاد امام باقر (ع) با پروژه "شهر آشوب"

گزارش تصویری نشست مطبوعاتی شهر آشوب

شهر آشوب در بوته نقد

"شهر آشوب" به سینما می‌آید

به فیلم های تاریخی بی مهری می شود