تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان پژوهشكده ی تعلیم و تربیت استان كرمان در مسابقات بین المللی ابداعات و اختراعات ژنو موفق به كسب دو مدال طلا و یك مدال نقره شدند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات ابداعات و اختراعات ژنو

درخشش دانش پژوهان پژوهشكده ی تعلیم و تربیت استان كرمان

در مسابقات بین المللی ابداعات و اختراعات ژنو صورت گرفت:

مسابقات ابداعات و اختراعات ژنو

دانش پژوهان پژوهشكده ی تعلیم و تربیت استان كرمان در مسابقات بین المللی ابداعات و اختراعات ژنو موفق به كسب دو مدال طلا و یك مدال نقره شدند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش كرمان ،در این مسابقات كه به صورت آزاد با حضور بیش از 50 كشور جهان برگزار شد، خانم ها لاله نخعی و عاطفه محبی به طور مشترك با ارائه ی طرح ماساژور اتوماتیك قلب موفق به كسب مدال طلا و با ارائه ی طرح ماساژور دستی قلب موفق به كسب مدال نقره شدند.

راحیل ابوالحسن زاده نیز موفق شد با ارائه ی طرح لنز گذار اتوماتیك، مدال طلای این مسابقات را از آن خود كند.

مراسم استقبال از این دانش آموزان با حضور مهرشاد معاون استاندار ، سعیدی فرماندار و اطهری نیا معاون پژوهشی اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

لازم به ذكر است ؛تیم اعزامی ایران به این مسابقات كه از 40 شركت كننده (10 دختر و 30 پسر) تشكیل شده بود، با كسب 15 مدال طلا، 26 مدال نقره و 7 مدال برنز به عنوان برترین تیم مسابقات شناخته شد.

گفتنی است مسابقات اختراعات و نوآوری ‌های ژنو از روز 17 فروردین ماه سال جاری آغاز شد و طی آن هیات داوران مسابقات طرح‌ های رسیده به مسابقات را مورد ارزیابی قرار دادند كه در نهایت تیم ایران به عنوان برترین تیم مسابقات معرفی شد. همچنین در نمایشگاهی، اختراعات و نوآوری های كشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده بود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی