تبیان، دستیار زندگی
برد بیشتری دارد گرافیك معاصر ایران به لحاظ فرهنگی موفقیت قابل توجهی دارد و نقش مهم و تعیین كننده ای را در تبلیغات شهری داراست. "آیدین آغداشلو"، نقاش و مدرس دانشگاه در گفت و گو با ستاد خبری دومین همایش تبلیغات شهری در ارتقای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیدین آغداشلو : گرافیك معاصر به لحاظ فرهنگی برد بیشتری دارد

گرافیك معاصر ایران به لحاظ فرهنگی موفقیت قابل توجهی دارد و نقش مهم و تعیین كننده ای را در تبلیغات شهری داراست.

"آیدین آغداشلو"، نقاش و مدرس دانشگاه در گفت و گو با ستاد خبری دومین همایش تبلیغات شهری در ارتقای سطح فرهنگی شهروندان با بیان این مطلب افزود: قطعا سلیقه شهرنشینان امروزی به میزان زیادی تحت نفوذ آثاری كه در ابعاد بزرگ طراحی می شوند، قرار می گیرد. مثل بیل بوردهای تبلیغاتی موجود سلیقه ای است تا اصولی، به همین خاطر تبلیغات شهری به واسطه طراحی نامناسب تاثیر گذار نیست. در نتیجه بعضی از این بیل بوردها كه فی نفسه می توانند سلیقه ساز باشند، بدون دقت، نبوغ و خلاقیت اغلب به صورتی عادی و پیش پا افتاده طراحی می شوند.

این نقاش با بیان اینكه گرافیك فرهنگی جایگاه قابل توجهی در سطوح فرهنگی جهانی دارد ،گفت: گرافیك معاصر ایران به لحاظ فرهنگی موفقیت چشمگیری دارد و بسیار شایسته عمل می كند. اما در زمینه گرافیك تبلیغاتی و تجاری شاهد نمونه های نامطلوبی هستیم كه جایگاه خاصی را در متن گرافیك جهانی دارا نیستند.

آغداشلو در خاتمه به تبلیغات نامناب شهری در اثر بی اعتنایی به میزان توقع و سلیقه مخاطبان اشاره كرد.

لازم به ذكر است، فرهنگسرای هنر دومین همایش نقش تبلیغات شهری در ارتقای سطح فرهنگی شهروندان را با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سازمان زیبا سازی شهر تهران، انجمن صنفی كانون های تبلیغاتی استان تهران و انجمن طراحان گرافیك ایران، ساعت 16 روز یكشنبه 21 اسفند در این فرهنگسرا برگزار می كند.

لینکها :

نقد آثار نقاشی جلیل رسولی با حضور آیدین آغداشلو

« وقتی آسمان،سقف سینمای ما بود »