تبیان، دستیار زندگی
در بیابان های کشور پرو، واقع در جنوب امریکا، خطوط و شکل هایی راز گونه وجود دارد. دانشمندان و باستان شناسان از سال ۱۹۴۰ به بعد روی این خطوط و اشکال تحقیق کردند.خطوطی که وقتی از روی زمین به آن ها نگاه شود، فقط مجموعه ای از شیار های کم عمق است؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطوط رازگونه

شکل

در بیابان های کشور پرو، واقع در جنوب امریکا، خطوط و شکل هایی راز گونه وجود دارد. دانشمندان و باستان شناسان از سال ۱۹۴۰ به بعد روی این خطوط و اشکال تحقیق کردند.خطوطی که وقتی از روی زمین به آن ها نگاه شود، فقط مجموعه ای از شیار های کم عمق است؛ اما اگر توسط هواپیما یا بالگرد؛ یعنی از فاصله ای زیاد به آن ها نگاه شود ،شکل های هندسی دقیقی دیده می شود. این مجموعه شامل:خطوط مستقیمی است که بعضی از آن ها تا هشت کیلومتر طول دارند و بعضی فقط چند متری می شوند. همچنین دوازده شکل هندسی که با دقت ترسیم شده اندو نیز شکل هایی از عنکبوت ، نهنگ، پرنده و خزنده هاست. همچنین یک نقاشی از میمون نه انگشتی و انسانی با بدن مستطیل شکل و سری مربعی که دوازده آنتن مستقیم با طول برابر از آن خارج شده است.

تمامی این شکل ها، بسیار بزرگ هستند، به طوری که تنها از ارتفاعات بالا دیده می شوند. سؤال اساسی باستان شناسان و محققان این است که چه طور انسان های باستانی توانسته اند چنین نقاشی های بزرگی بکشند و چرا باید این قدر به خودشان زحمت داده باشند که شکل هایی ترسیم کنند که فقط از آسمان قابل تشخیص باشد ؟

بزرگ ترین معما این است: این خطوط چه طور کشیده شده اند؟

چگونه مردمی که هیچ گونه وسایل اکتشافی نداشته اند، توانسته اند خطوطی چنین مستقیم بکشند که گاه تا هشت کیلومتر طول دارد. آن هم در حالی که خودشان نمی توانستند شکل نهایی را ببینند.

بعضی تصور می کنند، این مکان یک فرودگاه قدیمی فضایی است و خطوط و نقاشی ها برای این بوده که راه را به ملاقات کننده های فضایی نشان دهد. آن ها معتقدند، چون مردم تمدن قدیمی جنوب امریکا از نظر دانش علمی و تکنیکی توان کشیدن این خطوط را نداشته اند، بنابراین، این مجموعه حاصل تکنولوژی کرات دیگر است.بعضی معتقدند تمدن های پیشرفته سایر کرات برای جمع آوری اطلاعات، روبوت هایی را به زمین می فرستاده اند و این شکل ها توسط این روبوت ها کشیده شده است.

گروه کودک و نوجوان تبیان


منبع:هدهد

مطالب مرتبط:

به کوچکی یک بند انگشت

یک میمون جدید

قورباغه های تحت تعقیب

بزرگ‌ترین خرگوش جهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.