تبیان، دستیار زندگی
زنان كیمیاگرند، آنها قادرند هر چیز عادی را به چیزی شگفت انگیز تبدیل كنند. می توانند، قدم زدنی ساده به همراه كودكشان را به ماجرایی شاد تبدیل كنند. اتاقی خالی را تحویل بگیرند و با گذاشتن چند گلدان در یك گوشه و آویزان كردن چند پرده در گوشه ای دیگر....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر می خواهی کیمیاگر باشی...


زنان كیمیاگرند، آنها قادرند هر چیز عادی را به چیزی شگفت انگیز تبدیل كنند. می توانند، قدم زدنی ساده به همراه كودكشان را به ماجرایی شاد تبدیل كنند. اتاقی خالی را تحویل بگیرند و با گذاشتن چند گلدان در یك گوشه و آویزان كردن چند پرده در گوشه ای دیگر از آن، به مكانی تبدیلش كنند كه به مكان زیبا و دلپذیری تبدیل شود.

زنان

آن ها می دانند چگونه گفت وگویی ساده را با فرد مورد علاقه شان، به ارتباطی واقعی تبدیل كنند. حتی می توانند عمل ساده مرتب كردن گل ها، بسته بندی هدایا و یا در آغوش گرفتن فرزندان را به لحظاتی مقدس و سرشار از احساس مبدل كنند.

قدرت زنان در اینجا نهفته است

آنها امكان سحر و عشق را در هر چیز می بینند. زنان تغذیه كنندگان و دهندگان جهان هستند (آنها از لحاظ ژنتیكی و فیزیولوژیكی برنامه ریزی شده اند تا از همه مراقبت كنند). می توانند خود را با نیازهای دیگران هماهنگ كنند، می دانند كودكشان چه وقت می خواهد گریه كند. اگر كسی خشمگین باشد، به او لبخند می زنند. زنان می خواهند كاری انجام دهند تا دیگران شاد باشند. آنها به طور ذاتی مهر ورزیدن را دوست دارند.

این اعتقادات را خیلی ها راجع به زنان دارند و البته که اشتباه هم نیست اما چرا این کیمیاگران دربسیاری مواقع خسته و افسرده می شوند؟ چرا گاهی نارضایتی از شرایط امان شان را می برد؟

مسأله این است كه وقتی راضی كردن دیگران در اولویت قرار گیرد، فرد خودش را نادیده می گیرد. در حقیقت زنان با فداكاری بیش از حد خود را از فرصت های واقعی و ناب كه در جست وجوی آن بوده و از آن لذت می برند، محروم می كنند. با این كار، آنها خود واقعیشان را به فراموشی می سپارند.

می دانید بدترین صفتی كه می توان به زنان نسبت داد، چیست؟ خودخواه... بیشتر زنان ترجیح می دهند، با نامهربانی، صفاتی را به آنها نسبت دهند، ولی خودخواه خطاب نشوند. خودخواهی از دیدگاه زنان یعنی آن كه من به نیازهای شما فكر نمی كنم. به شما اهمیت نمی دهم، یعنی اینكه من زن نیستم.

زنان از زمانی كه دختر بچه ای كوچك هستند یاد می گیرند برای اینكه دیگران دوستشان داشته باشند باید به احساسات آنها احترام بگذارند. اما گاهی آنقدر گرفتار می شوند که نیازمند فرصت هایی برای تنهایی و اندیشیدن هستند تا آن مقدار از وجود خودشان را كه به دیگران می بخشند، جبران كنند.

زنان به تقویت منظم روح بخشنده خود نیاز دارند. تنها به این ترتیب است كه بدون رنجش و بدون خاموش شدن شعله احساس، می توانند به مایه گذاشتن از خود ادامه دهند

برای زنان صرف وقت برای داشتن لحظاتی واقعی و ناب، در حكم بقای روحی و معنوی است. اگر این كار انجام نشود، هركس و هرچیزی كه به آنها نیاز دارد، از ایشان سوء استفاده می كند. زنان به تقویت منظم روح بخشنده خود نیاز دارند. تنها به این ترتیب است كه بدون رنجش و بدون خاموش شدن شعله احساس، می توانند به مایه گذاشتن از خود ادامه دهند. آنها به سكوت و شنیدن صدای خرسندی دل خود، نیاز دارند. اما باید اعتراف كرد، آنها در انجام این كار خوب عمل نمی كنند

در واقع ما نمی خواهیم به شما بگوئیم قیام کنید ، وظایف خود را انجام ندهید یا خانواده تان را رها کنید اما می خواهیم به شما کمک کنیم تا خودخواه نباشید اما خودتان را هم فراموش نکنید .اگر شما رویاهای تان را فراموش کنید ، اگر به فکر سلامتی و نشاط خود نباشد ،اگر به اطرافیان نیاموزید که یه شما و حقوق تان احترام بگذارند ، در طول زمان خسته می شوید.روح و جسم تان قدرت آفرینندگی خود را از دست می دهد . نمی توانید کیمیاگری کنید. باید خودتان را دوست بدارید و سپس عشق تان را نثار اطرافیان تان کنید.

نمی خواهیم به شما بگوئیم قیام کنید ، وظایف خود را انجام ندهید یا خانواده تان را رها کنید اما می خواهیم به شما کمک کنیم تا خودخواه نباشید اما خودتان را هم فراموش نکنید

قدرت شما آنقدر زیاد است که می توانید همسر و فرزندان تان را بدون آنکه دچار دلخوری شوند ، آماده کنید تا ساعاتی را در طول روز برای خود زندگی کنید. مطالعه کنید .درس بخوانید ، ورزش کنید .البته از حد اعتدال خارج نشوید. خود را بانوی همیشه شاد و پرانرژی خانه نگه دارید. روشش را خودتان می دانید .این یک راز زنانه است...... .

فرآوری : نداداودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع :

روزنامه ایران  - کتاب زنان بدانند،دختران بخوانند

مقالات مرتبط :

با تمام انرژی ، مادر باش !

زنان در جستجوی قدرت یا عشق؟

لباس رزم زنانه !

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.