تبیان، دستیار زندگی
دانشگاه تهران افتتاح شد خبرگزاری فارس پارك علم و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز یكشنبه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره‌برداری رسید. پارك علم و فناوری دانشگاه تهران یكی از معتبرترین و كارآمد‌ترین پارك‌های علمی خواهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور هاشمی رفسنجانی

پارك علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد

خبرگزاری فارس

پارك علم و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز یكشنبه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره‌برداری رسید.

پارك علم و فناوری دانشگاه تهران یكی از معتبرترین و كارآمد‌ترین پارك‌های علمی خواهد بود كه در راستای حمایت از كسب و كار دانش محور از طریق برقراری تعامل میان صنعت و دانشگاه دانش را به ثروت تبدیل می‌كند.

اكبر هاشمی رفسنجانی پس از افتتاح واحدهای فناوری مستقر در این پارك كه در حوزه‌های تخصصی ماشین‌های الكتریكی،سخت افزار،شبكه،طراحی و توسعه نرم افزار به نمایش گذاشته‌ شده است،بازدید كرد.

واحدهای فناوری مستقر در پارك علم و فناوری، گروه فناوران موج پویا، شركت مرصوص عام، شركت نیمه هادی سینا، شركت تدبیرگران،كانون پیشگامان جنگ نرم‌افزاری، دفتر پژوهش، اتحادیه‌های شركت‌های تعاونی تولید روستایی كشور و موسسه شهر كتاب می‌باشد.

برخی از اهداف احداث پارك علم و فناوری كمك به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور و افزایش تولید ناخالص ملی از طریق خلق محصولات و بازارهای جدید، توسعه مشاغل دانش محور برای نیروهای متخصص و تحصیلكرده كشور، ایجاد حلقه ارتباطی پایدار بین دانشگاه و صنعت و كمك به جذب دانش فنی و سرمایه‌های بین‌المللی و داخلی عنوان شده است.

انجمن بین‌المللی پارك‌های علمی و فناوری IASP دفتر عمران سازمان ملل متحد، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران از جمله سازمان‌های همكار پارك فناوری هستند.

در آیین بهره برداری از این پارك علمی رئیس دانشگاه تهران و تعدادی از مدیران سازمانهای دولتی و خصوصی حضور داشتند.

روابط عمومی موسسه تبیان