تبیان، دستیار زندگی
بازیكن تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است با حضور كارلوس كرش تیم ایران به جام جهانی برزیل صعود كند و هواداران دوباره به فوتبال باز گردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی نکردن برایم سخت است


بازیكن تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است با حضور كارلوس كرش تیم ایران به جام جهانی برزیل صعود كند و هواداران دوباره به فوتبال باز گردند.


بازی نکردن برایم سخت است

مسعود شجاعی در مصاحبه ای از مصدومیتش در اوساسونا تا حضور كارلوس كرش در فوتبال ایران صحبت کرد که خواندنش خالی از لطف نیست:

پس از جام ملت‌های آسیا شما از جمله بازیكنی بودید كه سكوت كردید و صحبتی نكردید، دلیلش چه بود؟

بر هر حال من صحبتی درباره جام ملت‌ها ندارم. این رقابت‌ها تمام شد و رفت، تنها می‌توانم بگویم كه باز هم ناكام بودیم. بعد از نرفتن به جام جهانی نتوانستیم در جام ملت‌ها هم مردم را شاد كنیم. این تمام چیزی است كه می‌توانم درباره جام ملت‌های آسیا بگویم.

پس از پایان جام ملت‌ها شما به همراه نكونام شرایطتان در اوساسونا خیلی بهتر شد، اما اوساسونا مثل سال‌های گذشته باید برای ماندن در لالیگا تلاش كند، آن هم بدون كاماچو؟

باید بگویم كار كردن در كنار مربی بزرگی چون كاماچو برایم بسیار خوب بود و به آن افتخار می‌كنم، از او چیزهای زیادی یاد گرفتم و از بودن در كنار او لذت بردم. فكر می‌كنم روزهای بسیار خوبی را در كنار هم داشتیم. همان طور كه شما گفتید، متاسفانه شرایط باز هم به گونه‌ای است كه باید در آخر هفته برای ماندن تلاش كنیم. امیدوارم كه در این هفته ها خوب نتیجه بگیریم و سال آینده هم اوساسونا در لالیگا بازی كند.

دلیلش چیست كه اوساسونا هر سال چنین شرایطی را پیدا می‌كند؟

به هر حال تیم ما به لحاظ مالی محدودیت‌هایی دارد، هر سال تعدادی از ستاره‌های تیم از باشگاه‌ جدا می‌شوند. ما بازیكنی چون خوان فران داشتیم كه از تیم ما رفت و به اتلتیكو مادرید پیوست.

این اواخر هم شما مصدوم شدید و باید تا آخر فصل از بیرون بازی‌های اوساسونا را تماشا كنید؟

به هر حال شرایط سختی است. انگشت پایم شكسته و در حال فیزیوتراپی هستم، قطعا تا پایان رقابت‌های لیگا بیرون خواهم بود. تا به حال با چنین مصدومیتی روبرو نشده بودم و الان می‌فهمم كه چقدر سخت است كه یك بازیكن مصدوم بیرون بنشیند.

مردم ما یك جورایی از فوتبال دلخورند، حق هم با آن‌ها است، ما به جام جهانی نرفتیم و در جام ملت ها هم ناكام بودیم. نباید به دنبال مقصر باشیم، همه ما كه در فوتبال هستیم به یك اندازه تقصیر داریم

شایعه شده كه شما پایان فصل به لیگ امارات باز می‌گردید؟

من تا آخر این فصل قرارداد دارم و پس از آن بازیكن آزاد به حساب می آیم. اما حتی یك درصد هم فكر این را نكنید كه من در این سن و سال به لیگی آسیایی از جمله امارات باز گردم.

مردم ما یك جورایی از فوتبال دلخورند، حق هم با آن‌ها است، ما به جام جهانی نرفتیم و در جام ملت ها هم ناكام بودیم. نباید به دنبال مقصر باشیم، همه ما كه در فوتبال هستیم به یك اندازه تقصیر داریم

اگر قرار بود در این لیگ بازی كنم، همان زمانی كه در این لیگ بودم و با پیشنهاد بسیار فوق العاده‌ خوب روبرو شدم در آنجا می‌ماندم. ولی به اروپا آمدم چون دوست داشتم در بهترین لیگ اروپا بازی كنم.

از سوی اوساسونا پیشنهادی برای تمدید قرارداد دریافت كرده اید؟ یا پیشنهادی از جای دیگری به دستان رسیده است؟

اجازه بدهید تا چیزی قطعی نشده است، صحبتی نكنم. اما من اوساسونا را خیلی دوست دارم. با این حال در اینجا به خاطر شرایطی كه تیم در جدول دارد، هیچ كس به فكر تمدید قرارداد و این جور مسایل نیست.

به عنوان سوال آخر نظرتان درباره حضور كارلوس كرش در فوتبال ایران چیست؟ او می‌تواند در فوتبال ایران به موفقیت برسد؟

مردم ما یك جورایی از فوتبال دلخورند، حق هم با آن‌ها است، ما به جام جهانی نرفتیم و در جام ملت ها هم ناكام بودیم. نباید به دنبال مقصر باشیم، همه ما كه در فوتبال هستیم به یك اندازه تقصیر داریم. در حال حاضر یك كار بزرگ انجام شده و یك مربی بزرگ به ایران آمده است. امیدوارم كه با این مربی موفق شویم و مردم را دوباره به فوتبال برگردانیم. مردم دیگر دوست ندارند شكست تیم ملی را ببینند. من امیدوارم با چنین مربی بتوانیم به جام جهانی برویم. می خواهم در پایان به حمید استیلی هم تسلیت بگویم، نتوانستم در مراسم یادبود برادر او شركت كنم. امیدوارم او با صبر و شكیبایی این ضایعه را فراموش كند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا