تبیان، دستیار زندگی
هویت خریدار خودروی 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی محمود احمدی‌نژاد مشخص شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خریدار ماشین احمدی نژاد کیست؟


هویت خریدار خودروی 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی محمود احمدی‌نژاد مشخص شد.


ماشین احمدی نژاد

اسفندماه سال گذشته رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی خبر دادند كه یك ایرانی با پرداخت 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد؛ رئیس جمهور كشورمان را كه به منظور تأمین مسكن معلولان به مزایده گذاشته شده بود، خرید.

در حالی‌كه نام و مشخصات خریدار خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد به طور رسمی اعلام نشد، اطلاعات مختلفی درباره این خریدار منتشر شد. از آنجایی كه این مزایده در منطقه آزاد اروند برگزار شد،‌ علی‌اصغر پرهیزكار؛ مدیر عامل منطقه آزاد اروند در گفت‌وگویی با فارس، خریدار خودروی رئیس‌جمهور را معرفی كرد.

به گفته پرهیزكار، این فرد "دشتی " نام دارد و اهل خوزستان است. وی شغل آزاد دارد و در تجارت و انبوه‌سازی فعال است.

پرهیزكار با اشاره به اینكه این فرد تمایلی به مطرح‌شدن ندارد،‌ گفت: وی تاكنون در امور خیریه بسیاری مشاركت داشته است كه درباره خرید خودروی رئیس‌جمهور هم چون مبلغ آن برای مسكن معلولان هزینه می‌شد، مشاركت كرده است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند درباره برخی اخبار مبنی بر اینكه وی سهامدار برخی بانك‌ها و شركت هواپیمایی آتا است و طی سال‌های اخیر به ثروت كلان رسیده است، گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. وی كاملاً در بخش بازرگانی و تجارت فعال است.

این خبر در واکنش به خبر هفته گذشته هفته  نامه سیاسی وابسته به یکی از نمایندگان حامی رئیس جمهوری درباره اطلاعاتی از میزان اموال و دارایی‌های این خریدار، منتشر شد.

وی تاكنون در امور خیریه بسیاری مشاركت داشته است كه درباره خرید خودروی رئیس‌جمهور هم چون مبلغ آن برای مسكن معلولان هزینه می‌شد، مشاركت كرده است.

هفته نامه حمید رسایی نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی در شماره اخیر خود اینطور از ثروت افسانه‌ای این خریدار خودروی قدیمی خبر داد : شنیده شده است فردی که خودروی احمدی تژاد را خریداری کرده است در سال‌های گذشته تنها دارائیش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ??درصد سهام بانک گردشگری و ??درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را دارد.

ماشین احمدی نژاد

سوئیچ پژوی ۳۴ ساله دکتر احمدی‌نژاد به شخصی به نام ایثاری که اعلام شد وکیل خریدار خودرو است، تحویل شد.

گفته می‌شود وی با هماهنگی بقایی و کمک عبدالله گل توانسته است تا پوشش این خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد. وی در کارخانه‌های فولاد سهام دارد و قریب به هزار و دویست میلیارد به شبکه‌های بنکی کشور بدهکار است. گفته می‌شود که نامبرده جزو ۱۰ سرمایه دار بر‌تر کشور است.

از سوی دیگر پیش از این نیز برخی سایت‌های خبری مدعی شده بودند خریدار کاپشن احمدی‌نژاد که پیشنهاد ۵۴ میلیون تومان برای این خرید را داده بود و گفتگوهایی نیز با رسانه‌ها نیز درباره اقدام خیرخواهانه خود داشته، فردی است به نام «مهدی ابراهیمی‌زاده» که فعالیت پررنگی در صنعت برج سازی و البته صنعت کنکور دارد.

مهدی ابراهیمی‌زاده متولد شهر بن در آلمان در مراسم تحویل خودروی رییس جمهور خطاب به برنده مزایده اظهار داشت: من به عنوان یکی از دوستداران و علاقه مندان به رییس جمهور ایران خریدار خودروی شخصی وی بودم.

خریدار خودرو رییس جمهور "دشتی " نام دارد و اهل خوزستان است. وی شغل آزاد دارد و در تجارت و انبوه‌سازی فعال است.

وی همچنین اظهار داشت: پیشنهاد ۱۵۰هزار یورویی بالغ بر ۲۲۵ میلیون تومان از طرف من برای خرید خودروی رییس جمهور بوده است.

ابراهیمی‌زاده همچنین گفت: در اختیار داشتن کاپشن رییس جمهور من را برآن داشت تا با پرداخت ۵۴میلیون تومان آن را به دست بیاورم.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فردا،فارس