تبیان، دستیار زندگی
همه بردند جز آنگولا! روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته دیدارهاى تداركاتى زیادى در اكثر نقاط دنیا برگزار شد تا تیم هاى راه یافته به جام جهانى با آمادگى هرچه بیشتر به سفر تابستانى خود در آلمان فكر كنند. تفاوت این دو روز با سای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملكرد تیم هاى گروه D در بازیهاى دوستانه همه بردند جز آنگولا!

روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته دیدارهاى تداركاتى زیادى در اكثر نقاط دنیا برگزار شد تا تیم هاى راه یافته به جام جهانى با آمادگى هرچه بیشتر به سفر تابستانى خود در آلمان فكر كنند.

تفاوت این دو روز با سایر روزهاى برگزارى دیدارهاى دوستانه این بود كه در این دو روز تمام مربیان حق داشتند از تمام بازیكنان لژیونر خود در تركیب تیم شان استفاده كنند.

تیم هاى گروه D جام جهانى هم روز اول مارس به مصاف چهار تیم از سه قاره امریكا، آفریقا و آسیا رفتند.

مكزیك - غنا

سر گروه D، مكزیك با تك گل گیلرمو فرانكو برابر غنا به برترى دست یافت. مكزیكى ها با هدف آشنایى بیشتر با شیوه فوتبال تیم هاى آفریقایى، غنا را به عنوان حریف تداركاتى خود انتخاب كردند.

در دقیقه 75این بازى«آلونسو ساندووال» توپ زیبایى براى فرانكو سانتر كرد تا او هم با یك ضربه سر زیبا دروازه حریف را باز كند.

مكزیكى ها در دو بازى تداركاتى قبلى خود با نتیجه 2-یک برابر نروژ به پیروزى رسیدند ولى با یك گل مقابل كره جنوبى شكست را پذیرا شدند.

ایران - كاستاریكا:

تیم ملى ایران هم كه سومین حضور خود در جام جهانى را تجربه مى كند، به اعتقاد كارشناسان بهترین تیم تاریخ خود را به مسابقات جام جهانى 2006 آلمان مى فرستد. ایران قصد دارد این بار از شگفتى سازان آسیایى جام جهانى باشد و با صعود به دور دوم و قرار گرفتن در جمع 16 تیم پایانى به اعتبار بین المللى فوتبال خود بیفزاید.

شاگردان برانكو در بازى دوستانه خود به مصاف كاستاریكا رفتند تا علاوه بر آشنایى با سبك فوتبال امریكاى مركزى نقاط ضعف و قوت خود را بیش از پیش شناسایى كنند.

ستاره ایرانى بایرن مونیخ گل اول این دیدار را با حركتى حرفه اى به ثمر رساند تا نتیجه بازى یك - صفر به سود ایران شود.

حدود5دقیقه بعد بهترین گلزن تاریخ فوتبال دنیا توپى از مهاجم هانوفر دریافت كرد تا گل دوم ایران را به ثمر برساند و تعداد گل هاى ملى خود را به 108برساند و ركورد خود را دست نیافتنى تر كند.

هاشمیان كه خود پاس گل دوم ایران را داده بود، گل سوم را هم به ثمر رساند تا ایران با3گل از میهمان خود پیش بیفتد. دقایق پایانى نیمه اول بود كه هرناندز از پشت محوطه جریمه دروازه میرزاپور مصدوم را باز كرد تا دو تیم با نتیجه3- یك به سود ایران به رختكن بروند.

در نیمه دوم برانكو با تعویض هاى فراوان سعى كرد از اكثر بازیكنان خود در زمین استفاده كند ولى تعویض هایش تأثیرى در بهبود بازى ایران نداشت تا اینكه در دقیقه 60فونسكا گل دوم كاستاریكا را به ثمر برساند تا ایران در نهایت با نتیجه 3-2 كاستاریكا را مغلوب كند.

پرتغال - عربستان:

همچون سایر بازیهاى دوستانه تیم هاى گروه D، فیلیپ اسكولارى هم به علت شباهت سبك بازى عربستان و ایران، عربستان را به عنوان حریف تداركاتى خود انتخاب كرده بود.

پرتغالى ها در این دیدار كنترل بازى را در دست گرفته بودند و با سه گل عربستان را به خانه فرستادند.

البته عرب ها باید به داشتن دروازه بانى چون محمد الدعایه افتخار كنند، چرا كه اگر او در دروازه عربستان نبود، سعودى ها با نتیجه اى تحقیركننده مقابل پرتغال شكست مى خوردند.

گل هاى این دیدار را رونالدو (2بار) و مانیش به ثمر رساندند.

عربستان سعودى در جام جهانى امسال همراه با تیم هاى اسپانیا، اوكراین و تونس در گروهH قرار گرفته است.

دیدار دوستانه پرتغال - عربستان در شهر دوسلدورف آلمان برگزار شد.

آنگولا - كره جنوبى:

آنگولایى ها روز چهارشنبه در سئول میهمان كره جنوبى بودند تا با قرار گرفتن مقابل كره به نوعى با شیوه بازى حریف آسیایى خود در جام جهانى آشنا شوند.

پارك چویونگ تك گل این بازى را در دقیقه بیست و سوم روى یك شوت سنگین زمینى به ثمر رساند.

گونكالوز پس از پایان این بازى درباره شرایط سخت این دیدار گفت:«ما عملاً در این بازى دو حریف داشتیم، یكى كره و یكى برف سنگینى كه در حال بارش بود ما براى اولین بار است كه به جام جهانى راه پیدا مى كنیم ولى سعى مى كنیم روز به روز بهتر شویم و بر تجربیات خود بیفزاییم.»

تیم ملى كره جنوبى همراه با تیم هاى فرانسه، سوییس و توگو در گروه G مسابقات جام جهانى قرار گرفته است.

در گروه D مكزیك، ایران، پرتغال و آنگولا جاى دارند كه روز یازدهم ژوئن ایران در شهر نورنبرگ به مصاف مكزیك و پرتغال و آنگولا در شهر كلن اولین بازى خود در جام جهانى 2006 آلمان را برگزار مى كنند.