تبیان، دستیار زندگی
کارگردان فیلم فلسطینی "اینک بهشت" که یکشنبه شب باید برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان با چهار نامزد دیگر رقابت کند، معتقد است لابی صهیونیست‌ها در امریکا احتمالا باعث ناکامی او و فیلمش در اسکار 2006 می‌شود. هانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فشار صهیونیست‌ها باعث ناکامی"اینک بهشت" می‌شود

کارگردان فیلم فلسطینی "اینک بهشت" که یکشنبه شب باید برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان با چهار نامزد دیگر رقابت کند، معتقد است لابی صهیونیست‌ها در امریکا احتمالا باعث ناکامی او و فیلمش در اسکار 2006 می‌شود.

هانی ابواسد که پیش از این جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان را برده، امروز جمعه در مصاحبه با معتبرترین روزنامه مناطق اشغالی فلسطین (YEDIOTH AHRONOTH) گفت: "من می‌توانم همین حالا نطق پذیرش اسکارم را بنویسم. اسکار فرایند پیچیده‌ای است و من معتقدم در پایان آنچه به ضررم تمام می‌شود نگرش‌های محافظه‌کارانه اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکاست. حتی اگر اکثریت اعضا هم بر اساس ندای درونی خود رأی بدهند، من این رقابت نزدیک را به همان دلیل می‌بازم."

"اینک بهشت" داستان دو دوست فلسطینی را روایت می‌کند که برای عملیات استشهادی آماده می‌شوند، اما یکی از آنها در آخرین لحظات از این مأموریت کنار می‌کشد. اسرائیلی‌هایی که به شدت در تلاشند تا به واسطه عوامل صهیونیستی فعال در امریکا باعث ناکامی و حتی حذف نام این فیلم فلسطینی از میان نامزدهای بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار 2006 شوند، "اینک بهشت" را متهم به ترویج تروریسم کرده‌اند. اما بسیاری از منتقدان و نشریه‌های خود امریکا نخستین نماینده سینمای فلسطین در تاریخ اسکار را فیلمی خطاب کرده‌اند که با وجود داشتن لحن فلسطینی، هرگز به دام پروپاگاندا نیفتاده است.

در چند هفته گذشته فشار صهیونیست‌ها برای کنار گذاشتن "اینک بهشت" از فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در دوره هفتاد و هشتم این مراسم روند فزاینده‌ای به خود گرفت، اما مسئولان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا اعلام کردند آکادمی تسلیم فشارهای خارجی نمی‌شود و نام این فیلم به عنوان نماینده کشور فلسطین در شب اسکار برده خواهد شد.

لینک ها :

گزارشی از هفتاد و هشتمین دوره مراسم اسكار

فشار‌ صهیونیست‌ها به برگزاركنندگان اسكار برای عدم پخش فیلمی فلسطینی