تبیان، دستیار زندگی
تعطیلی پنجشنبه ابتدایی ‌ها از اول مهر اجباری می ‌شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلی پنجشنبه ابتدایی ‌ها از اول مهر اجباری می ‌شود.

همشهری آنلاین:

وزیر آموزش و پرورش از اجباری شدن تعطیلی روز پنج ‌شنبه مدارس ابتدایی از اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: بر این اساس، تمام مدارس ابتدایی که در شیفت دوم فعالیت آموزشی دارند، به نوبت صبح منتقل می ‌شوند.

تعطیلی پنجشنبه ابتدایی ‌ها از اول مهر اجباری می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که با حضور وزیر بهداشت در مدرسه دخترانه راهنمایی هاجر برگزار شد، افزود: تعطیلی روز پنج‌ شنبه مدارس ابتدایی یکی از مهمترین برنامه‌ های آموزش و پرورش در سال جاری است که با اجرای داوطلبانه آن در مدارس، انتظار می‌رود  در70 درصد مدارس ابتدایی کشور در مرحله‌ اول، تحقق یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعطیلی روز پنج‌ شنبه مدارس ابتدایی به صورت داوطلبانه است، اما از ابتدای مهرماه سال جاری به صورت اجباری اجرا می ‌شود و مدارس ابتدایی سراسر کشور موظف به اجرای آن هستند.

وی درباره مدارس دو شیفته و مدارسی که مقطع ابتدایی آن ها در نوبت دوم تشکیل می ‌شود نیز عنوان کرد: با تدابیری که اتخاذ شده است، همه مدارس ابتدایی به نوبت صبح منتقل می ‌شوند و در مناطقی که استثنایی وجود داشته باشد، باید اعلام کنند تا نسبت به رفع مشکل آن ها چاره‌اندیشی شود.

حاجی بابایی ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه و نشاط در دانش‌آموزان ابتدایی، تحکیم خانواده و ارتقای علمی معلمان این مقطع را از مهمترین دستاوردهای  این طرح برشمرد.

وی درباره مهمترین برنامه ‌های آموزش و پرورش در سال جاری، اظهار کرد:

ساماندهی نیروهای انسانی، آموزش قرآن به ویژه در دوره ابتدایی،‌ راه ‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، معرفی 32 فضای آموزش و پرورشی نمونه منطبق با نمای ایرانی ـ اسلامی، تصویب سند ملی آموزش و پرورش، تغییرات اساسی کتب درسی، چاپ کتاب ‌های جدید، گسترش طرح راهیان نور به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سال آینده از مهمترین برنام ه‌های این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از ساماندهی برنامه ‌های سازمان نهضت سوادآموزی و تدوین و تبیین ساختار و محتوای این سازمان خبر داد و گفت: بر این اساس، طی پنج سال آینده بیسوادی را در سطح کشور به صفر می ‌رسانیم.

وی با اشاره به برنامه ‌های این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: اخیرا برنامه‌ای را دنبال می‌کنیم تا با کمک وزارت بهداشت، مراکز بهداشت در آموزش و پرورش راه‌اندازی شود.

حاجی بابایی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: در حال حاضر مراکزی با عنوان مراکز درمان در سطح کشور وجود دارد که با توجه به ایجاد بیمه طلایی، باید به سمتی حرکت کنیم که این مراکز درمانی به عنوان مراکز بهداشتی برای دانش‌آموزان تعریف شود و هر کدام چندین مدرسه را تحت پوشش قرار دهند تا بدین وسیله دانش‌آموزان کشور تحت پوشش مراکز بهداشتی قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان این که باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان ورزش را به عنوان یک امر اجتناب‌ ناپذیر در برنامه خود داشته باشند، تصریح کرد: جایگاه آموزش و پرورش تغییر امور در جامعه است و هر امری که بخواهد در جامعه جا بیفتد و نهادینه شود، باید از آموزش و پرورش آغاز شود، چرا که جایگاه بی ‌بدیل در نهادینه کردن فرهنگ عمومی جامعه است.


منبع: همشهری آنلاین

مرکزیادگیری سایت تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی