تبیان، دستیار زندگی
مرحله نهائی پنجمین دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در سیزدهم اردیبهشت ماه در شهرستان اهواز برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مرحله نهائی پنجمین دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه

حجت الاسلام رضازاده

مرحله نهائی پنجمین دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در سیزدهم اردیبهشت ماه در شهرستان اهواز برگزار می شود.

روابط عمومی موسسه قرآن و نهج البلاغه اعلام کرد، حجت الاسلام رضازاده رئیس ستاد برگزاری پنجمین دوره مسابقه سراسری حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در گفتگویی خبری از برگزاری مسابقه ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در استان خوزستان از تاریخ 12/2/1390 لغایت 16/02/1390 خبر داد.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقه بزرگ در فروردین و مرداد سال گذشته در یکصد و چهل شهرستان برگزار گردیده است و مرحله نهائی آن که به صورت شفاهی می باشد مقرر شده بوده در سال 1389 برگزار شود لکن به علت عدم حمایت کافی مسئولان فرهنگی موفق به برگزاری آن نشدیم و از شرکت کنندگان محترم به جهت تاخیری که بعمل آمده است عذرخواهی می شود.

رئیس موسسه قران و نهج البلاغه کشور، کار فرهنگی در حوزه قرآن و حدیث را از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب دانسته و با توجه به حدیث ثقلین احیاء فرهنگ و معارف قرآن و حدیث، در میان آحاد جامعه را از جمله ماموریت موسسه قرآن و نهج البلاغه ذکر نموده است.

آقای رضازاده از استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان میهن اسلامی به معارف حیاتبخش نهج البلاغه اشاره کرده و گفت: بحمداله جامعه اسلامی ما سرشار از جوانان با اخلاصی است که به این نتیجه رسیده اند در دنیای امروزی، معنویت، اخلاق و علم حکمت و همه فضائل انسانی و الهی  در سایه فهم قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام و عمل کردن به آن میسر است.

وی اظهار امیدواری نمود موسسه قرآن و نهج البلاغه با حمایت و مساعدت مسئولان فرهنگی کشور در تبیین و ترویج معارف قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام روز به روز توفیقات بیشتری را داشته باشد.

شایان ذکر است پنجمین دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 7 رشته حفظ  و مفاهیم به شرح ذیل برگزار می شود: 1- حفظ کل نهج البلاغه2- حفظ کل خطبه ها3- حفظ 110 خطبه آغاز نهج البلاغه 4- حفظ کل نامه ها5- حفظ کل حکمتها6- حفظ کل صحیفه سجادیه 7- رشته فراگیر مفاهیم نهج البلاغه «راه روشن»

مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه کشور در خصوص مراسم افتتاحیه و اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقه اظهار داشت مراسم افتتاحیه این مسابقه بزرگ فرهنگی در صبح روز سه شنبه مورخ 13/02/1390 و مراسم اختتامیه آن در صبح روز جمعه 16/02/1390 در تالار استانداری خوزستان برگزار می شود. در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود از رتبه های اول تا پنجم هر رشته با اهداء کمک هزینه حج تمتع و هزینه عمره مفرده تجلیل به عمل آید.

همچنین رئیس ستاد برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم نهج البلاغه اظهار داشت افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در رشته های حفظ نهج¬البلاغه نشده¬اند می¬توانند با شماره تلفن2-7745480-0251 تماس گرفته و ثبت نام نمایند.

علاقمندان می توانند جهت اطلاع بیشتر به سایت www.2noor.com  مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی