تبیان، دستیار زندگی
حتی در موردی آیت الله العظمی خوئی برای درمان و معالجه به خارج رفته بودند که رئیس جمهور وقت سوریه برایشان پیام داد که به دمشق تشریف بیاورید و استقبال عظیمی از شما انجام خواهد شد ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناگفته هايي از ديدار آيت الله خويي با فرح پهلوي
آیت الله خویی

حتی در موردی آیت الله العظمی خوئی برای درمان و معالجه به خارج رفته بودند که رئیس جمهور وقت سوریه برایشان پیام داد که به دمشق تشریف بیاورید و استقبال عظیمی از شما انجام خواهد شد ..

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار و شايعاتي وجود دارد که مرحوم آيت الله العظمي خويي، مرجع عاليقدر جهان تشيع در ديدار با فرح پهلوي از وي هديه اي دريافت کرده بود. بدون شک در صورت صحت اين خبر، مي توان آن را نقطه سياه در تاريخ زندگينامه آن بزرگوار دانست.

اما با هدف يافتن و دانستن حقيقت اين مسأله، به سراغ آيت الله العظمي سيد "صادق روحاني" از شاگردان ارشد آن بزرگوار رفتيم و در مورد صحت يا کذب بودن آن سوال نموديم. متن اين پرسش و پاسخ به شرح ذيل است:

پرسش: آیت الله العظمی روحانی، لطفا با توجه به رابطه نزدیک شما با آیت الله العظمی خوئی بفرمائید که چرا ايشان در دیدار با فرح از وی هدیه دریافت کرد؟

پاسخ: بسمه جلت اسمائه، همین قدر بدانید که حضرت آیت الله فرموده بودند کسانی که این تهمت را به من زده اند، در آن دنیا در پیشگاه عدل الهی خواهند دید چه بر سرشان می آید و چه عذابی در انتظارشان است. ایشان در  همان ایام پخش این شایعات  برای من نامه نوشته و مرقوم فرموده بودند که فرح اینجا آمد و من رفتار ظالمانه شاه را به عنوان اعتراض با او مطرح کردم و او هم با ناراحتی و خیلی زود از منزل خارج شد.

  1. لازم است اشاره کنم که حتی بعد از درگذشت آقای آیت الله حکیم، محمدرضا پهلوی شخصی را خدمت آیت الله خوئی فرستاده بود و گفته بود اگر حاضرید جواب رسمی بدهید شاه پیام تسلیت را خطاب به شما می نویسد که ایشان فرموده بودند خیر جواب نخواهم داد یعنی ایشان تا این حد هم به پهلوی اعتنا نداشتند. حتی در موردی آیت الله العظمی خوئی برای درمان و معالجه به خارج رفته بودند که رئیس جمهور وقت سوریه برایشان پیام داد که به دمشق تشریف بیاورید و استقبال عظیمی از شما انجام خواهد شد که شاه به محض اطلاع از طریق مذاکرات گسترده سیاسی از این کار جلوگیری کرده بود.

منبع تابناک

تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه