تبیان، دستیار زندگی
؛ 80 درصد آسیب دیدگان چهارشنبه سوری پسران 8 تا 23 ساله بوده اند خبرگزاری مهر معاون حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر سالانه بیش از هزار مورد سوختگی در چهارشنبه سوری اتفاق افتاده ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقوع 1301 مورد سوختگی در چهارشنبه سوری سال گذشته ؛

80 درصد آسیب دیدگان چهارشنبه سوری پسران 8 تا 23 ساله بوده اند

خبرگزاری مهر

معاون حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر سالانه بیش از هزار مورد سوختگی در چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است ، گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته یک هزار و 301 نفر در کشور به علت بازی با مواد محترقه خطرناک دچار سوختگی شدند.

دکتر محمد حسن ناصح افزود: بیشترین این مصدومیت ها در تهران و کمترین آن در شهرستانهایی نظیر ایلام و بوشهر اتفاق افتاده است. همچنین میزان مصدومیت در شهرستانهایی نظیر جهرم ، چهارمحال و بخیتاری ، زابل ، کاشان ، یاسوج ، گلستان و گناباد صفر و در استان تهران 362 مورد بوده است.

وی اظهار داشت: اغلب افراد دچار سوختگی و مصدومیت در گروه سنی 8 تا 23 سال بوده و نزدیک به 80 درصد این افراد را پسران تشکیل داده اند.

ناصح گفت: امسال کمیته ای با حضورتمامی ادارات مرتبط با بحث پیشگیری ، مقابله نظری اداره اموزش بهداشت، بهداشت روان ، مبارزه با بیماریها و اورژانس کشور به ویژه اورژانس تهران دستورالعمل تهیه و به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارسال است که این دانشگاه ها از 20 روز قبل از روز چهارشنبه سوری اقدامات پیشگیری کننده و آموزش های لازم را به دانش آموزان، والدین آنها که بخش مهمی از این حوادث برای این گروه سنی اتفاق می افتد، صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر با ارگانهایی نظیر آموزش و پرورش، آتش نشانی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و دانشگاه ها جلسات مشترکی تشکیل شده است. همچنین به بیمارستانها و مراکز درمانی به ویژه بیمارستانهایی سوختگی کشور آماده باش داده شده به گونه ای که تمامی مرخصی های پرسنل این بیمارستانها در روز 4 شنبه سوری لغو شده است.

ناصح با بیان اینکه برای استان تهران علاوه بر بیمارستان شهید مطهری ، بیمارستانهای امام خمینی و شهید مدنی کرج که دارای بخش سوختگی هستند نیز آمادگی لازم را دارند ، گفت: اورژانس 115 نیز با داشتن امکانات بهتر نظیر آمبولانس های پیشرفته و استاندارد با همکاری آتش نشانی در نقاطی که احتمال خطر بیشتر وجود دارد مستقر خواهند شد.

روابط عمومی موسسه تبیان