تبیان، دستیار زندگی
حترام به مقدسات ادیان و انبیاء الهی" 13 اسفند برگزار می شود بوستان گفتگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می شود خبرگزاری مهر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه همایش "احترام ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام محمدی عراقی در جمع خبرنگاران:

همایش "احترام به مقدسات ادیان و انبیاء الهی" 13 اسفند برگزار می شود
بوستان گفتگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می شود

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه همایش "احترام به مقدسات و انبیاء الهی" روز شنبه 13 اسفند در تهران برگزار می شود، گفت: برگزاری همایشهای احترام به مقدسات دینی تلاشی در راستای خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان است .

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی گفت : همایش بزرگ دومین نشست رهبران ادیان و احترام به مقدسات و ادیان الهی 13 اسفندماه در تهران برگزارمی شود عراقی یادآور شد: محور این کنفرانس تصریح این امر که است آزادی بیان در نظر اسلام و ایران محترم و مقدس بوده و نه تنها حق انسانی بلکه تکلیف دینی محسوب می شود. سفرای کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه به این همایش دعوت شده اند.

وی گفت: دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاحیه این همایش را برعهده دارد. یک برنامه نمادین در محوطه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و افتتاح بوستانی به نام گفتگوی ادیان که با نام احترام به مقدسات و ادیان و انبیاء الهی برگزار می شود که نمایندگان ادیان الهی اسلام، مسیحیت، یهودیت و زردشتی با کاشتن درختی نسبت به مقدسات الهی ادای احترام می کنند، از برنامه های پیش بینی شده برای این کنفرانس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه علیمه قم، سفرای کشورهای اسلامی، سفیرواتیکان در تهران، نمایندگان مذهبی سراسر دنیا از جمله ارتدکس روسیه، کلیسای اسقفی خاورمیان نیز در این همایش حاضر خواهند شد. همچنین یک نفر از یهودیان آمریکا به این همایش دعوت شده تا دیدگاه دینی خود را در رابطه با اینکه آیا اهانت به پیامبر قابل قبول است یا خیر ارائه دهد.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به ارائه مقاله ای تحت عنوان اهانت به مقدسات دینی، چالشی برای حفظ صلح و امنیت جهانی؛ مقاله نگرش عرفان و مسئله اهانت به مقدسات دینی از سوی دکتر فاطمه طباطبائی؛ آزادی بیان و مسئله اهانت به مقدسات دینی از سوی حجت الاسلام و المسلمین رشاد، رئیس گروه علمی اسلام و مسیحیت؛ اهانت به مقدسات دینی نگرشی اخلاقی از سوی یوناتن بک کلیا نماینده آشوریان و کلدانی ها در مجلس شورای اسلامی؛ اهانت به مقدسات مانع گفتگوی ادیان از سوی آیت الله تسخیری، دبیرکل مجمع گفتگوی ادیان ارائه خواهد شد و دکتر سید محمد خاتمی نیز سخنرانی افتتاحیه این همایش را برعهده دارند.

رئیس شورای سیاستگزاری مرکز گفتگوی ادیان تصریح کرد: اواخر ماه جاری (27 اسفند) همایشی در اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، برگزار می شود که به این منظور 50 نفر از رهبران دینی سراسر دنیا برای برقراری تعاملی سازنده میان ادیان بزرگ جهانی و ارائه چهارچوبی برای نظم جهانی دعوت شده اند.

وی در ادامه گفت: امروز پس از اهانت به حرمیت شریفین سامرا در آخرین روز از هفت روز عزای عمومی به سرمی بریم، واقعه ای که امت میلیاردی مسلمانان را متأثر کرد و پس از اهانت پیامبر(ص) و انفجار سامرا موجی از خشم را به همراه داشت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این حرکت دنباله برنامه سیاست یکجانبه گرایی آمریکا و توسعه طلبی صهیونیست است که با هدف تشدید فشار علیه مسلمانان و حکومتهای انتقلابی خاورمیانه به ویژه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. مهمترین استراتژی آمریکا و اسرائیل در سطح بین الملل بدبین کردن افکار غربی نسبت به اسلام و خشونت طلبی مسلمانان است.

وی تأکید کرد: درگیر کردن تمدنها و ادیان به ویژه درگیری میان اسلام غرب و به راه انداختن جنگ صلیبی جدید میان اسلام و مسیحیت نیز از دیگر اهداف این اقدامات موهن به شمار می رود، همانطور که رئیس جمهور آمریکا درست پس از حملات یازدهم سپتامبر 2001 از واژه جنگ صلیبی استفاده کرد.

حجت الاسلام عراقی با اشاره به شکست آمریکا در فلسطین و عراق پس از برگزاری یک انتخابات آزاد و پیروزی مسلمانان گفت: آمریکا اکنون دچار تناقض شده و تنها راه هایی که در مقابل دارد این است که یا از دمکراسی دست بردارد و یا تسلیم نظر مردم شود که این دو راه برای آن غیر قابل پذیرش محسوب می شود.

وی افزود: اهانت به پیامبر اسلام(ص) و تکرار آن در سراسر اروپا دامی محسوب می شود که صهیونیستها برای مسلمانان پهن و اتحادیه اروپا و دولتها تحت عنوان آزادی بیان از آن حمایت کردند. باید توجه داشت که انفجار در سامرا و هتک حرمت حرم امام حسن عسگری (ع) و امام هادی (ع) روی دیگر سکه اهانت به پیامبر است .

رئیس شورای سیاستگزاری ادیان مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هدف آمریکا را از دست زدن به چنین اقداماتی چون انفجار حرمین شریفین سامرا اختلاف افکنی میان شیعه و سنی عنوان و تأکید کرد که انفجاری به این عظمت نمی توانسته بدون پشتیبانی سازمانهای جاسوسی به ویژه "سیا" انجام پذیرد. ممکن است افراط گرایانی چون القاعده که آن نیز دست نشانده آمریکا محسوب می شود اقدامات اجرایی آن را برعهده داشته باشند.

وی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب خواستار اقدام مسلمانان بر خلاف خواست و نظر آمریکا و صهیونیست شد.

حجت الاسلام محمدی عراقی هدف سازمان فرهنگ را برقراری رابطه با رهبران فرهنگی، دینی و نخبگان عنوان کرد و گفت: ما تنها با نخبگان دینی در آمریکا نیز ارتباط برقرار کرده ایم و اکنون زمان وحدت ادیان توحیدی است.

روابط عمومی موسسه تبیان