تبیان، دستیار زندگی
مشکل بزرگ در میان دانش آموزان چاقی و اضافه وزن است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکل بزرگ در میان دانش آموزان چاقی و اضافه وزن است.

مشکل بزرگ در میان دانش آموزان چاقی و اضافه وزن است.

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل بزرگ در میان دانش آموزان چاقی و اضافه وزن است و 5/19 درصد پسران و 16 درصد دختران در ایران دچار مشکل اضافه وزن هستند.

مرضیه وحید دستجردی در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در مدرسه دخترانه راهنمایی هاجر منطقه 7 تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش نواخته شد، سلامت را مهمترین سرمایه انسان دانست و افزود: اگر سالم نباشیم نمی توانیم تحصیل کنیم و رشد و پیشرفت همه در گرو سلامت انسان است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اضافه وزن میان دانش آموزان، باعث بیماری هایی مانند قند خون، فشار خون، کوتاهی عمر و پوکی استخوان می شود.

دستجردی با بیان اینکه 45 درصد از دانش آموزان بیش از 4 ساعت پای تلویزیون می نشینند گفت: بیش از 40 درصد آن ها وقت خود را پای رایانه هستند که این یکی از علت های عمده اضافه وزن در میان دانش آموزان است.

وی ادامه داد: برای تمام فعالیت ها سلامت جسم و روح مهمترین عامل و انسان سالم محور توسعه، پیشرفت و رشد هر کشور است.

وحید دستجردی افزود: دانش آموزان برای رشد و پیشرفت خود باید سالم باشند و شعار هفته سلامت امسال مصرف درست و منطقی دارو و به خصوص آنتی بیوتیک ها است.

وی با بیان اینکه مهمترین علت مسمومیت، مصرف نابجای دارو و آنتی بیوتیک هاست، افزود: با توجه به اینکه مصرف بی رویه دارو و آنتی بیوتیک برای انسان مضر است از 10 قلم داروی پرمصرف، 4 تا از آن ها آنتی بیوتیک هستند و همچنین پنجمین علت مرگ و میر در جهان مصرف بی رویه آنتی بیوتیک هاست.

دستجردی سرماخوردگی را یک بیماری ویروسی دانست که نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و به گفته وی از 49 درصد از نسخه پزشکان یک قلم آن آنتی بیوتیک است.


منبع: خبرگزاری پانا

مرکزیادگیری سایت تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی