تبیان، دستیار زندگی
ولاپان: ایران معدن طلای آسیاست، باید استخراجش كنیم پیتر ولاپان دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز از باشگاه استقلال تهران بازدید كرد. ولاپان پس از حضور در باشگاه استقلال و بازدید از امكانات این باشگاه در سالن اجتماعات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید ولاپان از باشگاه استقلال

ولاپان: ایران معدن طلای آسیاست، باید استخراجش كنیم

پیتر ولاپان دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز از باشگاه استقلال تهران بازدید كرد.

ولاپان پس از حضور در باشگاه استقلال و بازدید از امكانات این باشگاه در سالن اجتماعات باشگاه استقلال حضور یافت و در دیدار با مدیران و مسوولان این باشگاه به گفت وگو نشست.

محمد حسن قریب مدیرعامل باشگاه استقلال در ابتدای این نشست با تشریح شرایط كنونی باشگاه استقلال به ارایه‌ی گزارشی از عملكرد و افتخارات این باشگاه در طول سالیان گذشته پرداخت.

قریب از واگذاری این باشگاه به وزارت رفاه و اختصاص استادیوم تختی به این باشگاه به عنوان دو عامل مهم در راه تقویت و ترقی این باشگاه در آینده نام برد.

وی تاكید كرد: باشگاه درصدد است در آینده‌ای نزدیك و با بهره‌گیری درست از امكانات علاوه بر رشته‌ی فوتبال سایر رشته‌های ورزشی را در باشگاه راه‌اندازی كند.

وی خواستار همكاری كنفدراسیون فوتبال آسیا برای فراهم شدن شرایط حرفه‌ای در باشگاه و گسترش و توسعه‌ی امكانات ورزشی این باشگاه شد.

قریب در ادامه‌ی این نشست با معرفی معاونین و اعضای كادر فنی تیم فوتبال استقلال بر دستیابی باشگاه به كسب عنوان قهرمانی در فصل جاری تاكید كرد و از این مهم به عنوان یك هدف اساسی و استراتژیك در برنامه‌ریزی‌های آینده نام برد.

پیتر ولاپان دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با ابراز خوشحالی از حضور در باشگاه استقلال تهران گفت: از این كه در مجموعه‌ی ورزشی استقلال به عنوان یك باشگاه پرطرفدار ایران هستم خرسندم.

وی افزود: زمانی كه دكتر دادكان گزارشی از فعالیت‌ باشگاه‌های ورزشی ایران را به من ارایه كرد و اعلام داشت كه فدراسیون فوتبال دو ساختمان اداری را در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار داده است باور نكردم، چرا كه معتقدم باشگاه‌های بزرگی چون استقلال كه سرمایه‌ی ملی ایران هستند نباید در چنین وضعیتی باشند كه فدراسیون فوتبال به آنها ساختمان اداری بدهد.

ولاپان تاكید كرد: استقلال تنها یك باشگاه داخلی برای ایران نیست در اكثر كشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و كشورهای همسایه‌ی ایران كه بوده‌ام آنها به خوبی استقلال را می‌شناختند. شهرت استقلال به خارج از خانه نیز رفته است. امیدوارم در فصل جاری مسابقات علاوه بر كسب عنوان قهرمانی بتوانید در مسابقات لیگ قهرمانان سال آینده‌ی آسیا نیز عملكرد درخشانی داشته باشید.

ولاپان با اشاره به طرح آسیا ویژن و توضیح فعالیت‌های این طرح در ایران خاطر نشان كرد: در سفرهایی كه از اصفهان داشتم و قرار است به شیراز نیز بروم، پتانسیل‌های زیادی برای رشد فوتبال در ایران دیده‌ام. باشگاه استقلال باید به فوتبال پایه و توسعه‌ی این رشته توجه بیشتری داشته باشد. سپاهان و ذوب‌آهن دارای امكانات لازم برای توسعه‌ هستند امیدوارم استقلال نیز با توجه جدی‌تر به فوتبال نونهالان و پایه زمینه‌ساز تقویت فوتبال در ایران و باشگاهش باشد.

وی با یاداوری این نكته كه بازیكن سازی وظیفه‌ی اول باشگاه‌هاست گفت: باید كاری كنیم كه فدراسیون‌های فوتبال هیچ دغدغه‌ای در خصوص تیم‌های ملی خود نداشته باشند. بازیكن سازی روندی است كه باید در باشگاه‌های ایران جدی گرفته شود.

وی با اشاره به پتانسیل هواداران باشگاه استقلال و استفاده‌ی درست از این پتانسیل برای درآمدزایی خاطر نشان كرد: اگر بتوانیم با استفاده‌ی درست از امكانات و ابزارهای در دسترس شرایطی را فراهم كنیم كه باشگاه‌ها به خودكفایی مالی برسند قطعا به موفقیت‌ رسیده‌ایم. فوتبال یك تولید طلایی است. ایران در آسیا معدن این طلا است. ولی متاسفانه تا این لحظه نتوانسته‌ایم از این معدن استخراجی داشته باشیم. همه چیز فراهم است و باید تلاش كنیم.