تبیان، دستیار زندگی
تمرین عصر دیروز تیم‌ملی، كه آخرین تمرین ملی‌پوشان قبل از دیدار با كاستاریكا بود با حضور دكتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری كشورمان حال و هوای دیگری داشت. رئیس جمهوری حتی با ملی‌پوشان دقایقی تمرین كرد تا آنها با روحیه بالا در مسابقه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی کامل ازتمرین تیم ملی با حضور رئیس جمهور

تمرین عصر دیروز تیم‌ملی، كه آخرین تمرین ملی‌پوشان قبل از دیدار با كاستاریكا بود با حضور دكتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری كشورمان حال و هوای دیگری داشت.

رئیس جمهوری حتی با ملی‌پوشان دقایقی تمرین كرد تا آنها با روحیه بالا در مسابقه امروز و میادین حساس آینده شركت كنند.

البته در این بین در نقطه تاریك در تمرین وجود داشت كه به درگیری میرزاپور با یك تماشاگر و دایی با یك عكاس مربوط می‌شد.

نكات خواندنی تمرین عصر روز گذشته تیم‌ملی را در زیر می‌خوانید:

عكس‌ها برداشته شد

قبل از مسابقه ایران – چین تایپه، عكس‌های ملی‌پوشان كه در صعود ایران به جام‌‌های جهانی 1978 و 1998 نقش را ایفا كرده بودند، روی دیوارهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود اما در این بین عكسی از منتقدین فدراسیون مثل مصطفوی، مایلی‌كهن، شرفی و... دیده نمی‌شد.

این موضوع انتقادات زیادی را به‌همراه داشت تا مسؤولان تصمیم گرفته، این عكس‌ها را از روی دیوارها جمع‌آوری كنند، اتفاقی كه حاضران در تمرین عصر روز گذشته تیم‌ملی در بدو ورود به استادیوم آزادی متوجه آن می‌شدند.

توپ‌های جدید

در میانه زمین توپ‌های جدیدی كه ظرف روزهای گذشته از سوی مسؤولان برگزاری مسابقات جام جهانی به ایران فرستاده شده بود، دیده می‌شود.

این توپ‌ها كه قرار است در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد برای تیم‌های صعودكننده به این تورنمنت ارسال شده است، تا بازیكنان شناخت خوبی از آن بدست آورند. به‌همین دلیل مسؤولان از آن توپ‌ها در تمرین عصر روز گذشته استفاده كردند.

باد شدید

قبل از آغاز تمرین عصر روز گذشته تیم‌ملی، باد شدیدی در محوطه زمین چمن ورزشگاه آزادی می‌وزید.

البته بازیكنان تیم‌ملی شانس آوردند كه قبل از ورودشان به‌زمین از شدت این باد كاسته شد تا ملی‌پوشان با مشكل كمتری تمرینات را پیگیری كنند.

تأخیر در ورود

بازیكنان تیم‌ملی در ساعت 15:45 دقیقه برای انجام آخرین تمرین خود قبل از دیدار با كاستاریكا، با اتوبوس وارد محوطه استادیوم آزادی شدند.

البته آنها قرار بود ساعت 15:30 برای آغاز تمرینات به زمین شماره یك استادیوم آزادی وارد شوند اما دلیل تأخیر پانزده دقیقه آنها مشخص نشد.

درگیری میرزاپور

در حین ورود ملی‌پوشان به زمین یك اتفاق بسیار ناگوار رخ داد. در حالی كه تماشاگران برای گرفتن عكس و امضا میرزاپور را به‌سمت خود فرا خواندند یكی از تماشاگران با طعنه به دروازه‌بان اصلی تیم‌ملی گفت: «هنوز مصدومی؟»، میرزاپور در جواب گفت: «مگه تو خبرنگاری» و آن فرد جواب داد «نه».

این پاسخ كافی بود تا دروازه‌بان تیم‌ملی به سمت او دویده و بین طرفین درگیری لفظی ایجاد شود. در این زمان میرزاپور با دست گردن آن تماشاگر را فشار داد به نحوی كه گردنبند این تماشاگر باعث شد خون از گردنش جاری شود.

البته با وساطت مردم و خبرنگاران این دو از هم جدا شدند و مأموران ورزشگاه آن تماشاگر را با خود بردند تا به این مسأله رسیدگی كنند.

درگیری دایی

در هنگامی كه میرزاپور با تماشاگر درگیر شده بود، عكاسان برای ثبت آن صحنه خود را به منطقه درگیری رساندند. در این لحظه علی دایی با یكی از عكاسان به‌‌شدت برخورد كرد تا مانع عكس گرفتن او شود.

حركت كاپیتان تیم‌ملی با عكس‌العمل عكاس مواجه شد و در حالی كه دایی عصبانی‌تر شد، وساطت مردم مانع از ایجاد درگیری فیزیكی شد.

محبوبیت‌ هاشمیان

با ورود تیم‌ملی به ورزشگاه هاشمیان بیش از سایر بازیكنان تشویق شد. در این بین خبرنگاران و عكاسان به سمت او رفتند تا به تهیه خبر و عكس از آخرین لژیونر ملی‌پوش كه به اردوی تیم‌ملی ملحق شده بود، بپردازند.

البته آنطور كه شنیده می‌شد رحمان رضایی امروز وارد تهران می‌شود ولی مهدوی‌كیا به‌علت مصدومیتی كه در آخرین مسابقه هامبورگ برابر اشتوتگارت برایش به‌وجود آمده است، به احتمال بسیار زیاد به تهران سفر نخواهد كرد.

دایره برای آغاز تمرین

بازیكنان پس از پنج دقیقه معطلی و صحبت با خبرنگاران به میانه زمین رفتند تا تمرین را آغاز كنند. در این بین بازیكنان به‌صورت دایره‌ای در وسط زمین قرار گرفتند تا تمریناتی كه مربی تیم انجام می‌داد را برای گرم كردن خود تكرار كنند.

تحت فشار

پس از ده دقیقه انجام حركات كششی برانكو ملی‌پوشان را به دو گروه زرد و سفید تقسیم كرد. او در یك زمینی كه كوچك‌تر از یك چهارم زمین قانونی بود، تمرین فوتبال تحت فشار را برای بازیكنان در نظر گرفت.

در این تمرین طالب‌لو و رودباریان دروازه‌بان‌های دو تیم بودند و میرزاپور زیر نظر فخرالدین بگوویچ تمرینات اختصاصی را انجام می‌داد.

اشتباهات كاپیتان

در این بازی تحت فشار چندین مرتبه علی دایی در موقعیت تك‌به‌تك قرار گرفت اما نتوانست از فرصت‌های گلزنی استفاده كند. اكثر توپ‌های كاپیتان تیم‌ملی از بالای دروازه راهی اوت می‌شد تا در این زمینه او ناكام بماند.

بازگشت یحیی

یحیی گل‌محمدی كه به‌علت مصدومیت در تمرینات روزهای گذشته فعالیت چشمگیری نداشت، با برطرف شدن مصدومیت پابه‌پای سایر نفرات تمرین كرد.

او آنقدر آماده بود كه نشان می‌داد به خوبی مصدومیت را پشت سر گذاشته و برای حضور در مسابقه با كاستاریكا مشكلی ندارد.

كری كریمی

تمرینات هوازی مرحله بعدی تمرینات تیم ملی بود. در این تمرین بازیكنان در قالب دو گروه و با استارت‌های سرعتی از بین موانع عبور می‌كردند. در این بین كریمی كه عملكرد بهتری از دیگر ملی‌پوشان داشت با كری‌خوانی مخصوص خود انگیزه سایر نفرات را افزایش داد.

پرشیای مشكی

در ساعت 16:35 رئیس فدراسیون فوتبال با پرشیای مشكی خود وارد استادیوم شد و در كنار زمین توقف كرد. او پس از احوالپرسی با مسؤولان به‌محل جایگاه ویژه استادیوم آزادی رفت.

تمرینات تركیبی

در مرحله بعدی تمرین تمرینات تركیبی آغاز شد، بازیكنان پس از پاسكاری با شوتزنی از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌كردند. در این بین دروازه‌بان‌ها به تناوب جای خود را با یكدیگر عضو می‌كردند تا مانع گلزنی ملی‌پوشان شوند.

ورود رئیس‌جمهور

در ساعت 16:45 محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری كشورمان به همراه مهندس علی‌آبادی ریاست سازمان تربیت‌بدنی و محمد دادكان رئیس فدراسیون فوتبال از جایگاه ویژه وارد استادیوم آزادی شدند.

در این هنگام تماشاگران حاضردر محل تمرین تیم‌ملی كه بیش از صد نفر بودند به‌شدت رئیس‌جمهور را تشویق كردند، او نیز با حضور در كنار آنها، با تماشاگران به‌گرمی احوالپرسی كرد.

انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست

در هنگام ورود دكتر احمدی‌نژاد، مردم با سر دادن شعارهای مختلف از حضور این مقام مسؤول در تمرین تیم‌ملی استقبال كردند. «انرژی هسته‌ای، حق مسلم ماست» و «رئیس‌جمهوری مردمی » شعارهایی بود كه مردم برای تشویق رئیس‌جمهوری ایران از آن استفاده می‌كردند.

شكایت

وقتی رئیس‌جمهوری كشورمان به تماشاگری كه با میرزاپور درگیر شده بود رسید، او برای احمدی‌نژاد ماجرا را تعریف كرد و گردنش را نیز به رئیس‌جمهور نشان داد و آن آسیب‌دیدگی را ماحصل حركت ناشایست دروازه‌بان تیم‌ملی برشمرد. دكتر احمدی‌نژاد نیز او را دلداری داد و قول داد به این مسأله رسیدگی كند.

دیدار با بازیكنان

دكتر احمدی‌نژاد با ورود به زمین چمن به سمت ملی‌پوشان رفت و با آنها دیدار كرد. وی ضمن بیان صحبت‌هایی خاص به آنها خسته نباشید گفت و ابراز امیدواری كرد كه در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشند.

گریه‌های میرزاپور

دكتر احمدی‌نژاد وقتی به میرزاپور رسید، برای دقایقی با او صحبت كرد، از صحبت‌های طرفین اینگونه برداشت شد كه او در مورد برخورد با تماشاگر با میرزاپور صحبت می‌كرد. میرزاپور پس از این صحبت‌ها بسیار ناراحت به‌نظر می‌رسید و به سمت دیگر زمین رفت، روی زمین نشست و گریه می‌كرد. البته پس از دقایقی میرزاپور به زمین تمرین برگردانده شد و پشت دروازه و با حضور مسؤولان از تماشاگر مضروب عذرخواهی كرد.

تعویض لباس

پس از دقایقی دكتر احمدی‌نژاد به همراه مهندس علی‌آبادی و دادكان به رختكن رفتند ولی هیچ‌كس به‌غیر از آنها اجازه ورود به زمین را نداشت. با گذشت پنج دقیقه هر 3 مقام مسؤول با لباس ورزشی وارد زمین شدند.

آنها ابتدا یك مرتبه دور زمین دویدند و در این هنگام مردم باشعار «دكتر دوستت داریم» و «برانكو یات باشه، دكتر باید باشد» وی را تشویق كردند. رئیس‌جمهوری نیز با حضور در كنار زمین با دست تكان دادن پاسخ تشویق‌های مردم را داد.

ضربات پنالتی

دكتر احمدی نژاد پس از گرم كردن به سمت ملی‌پوشان رفت تا شانس خود را برای زدن ضربات پنالتی امتحان كند.

او پنج ضربه پنالتی به میرزاپور زد كه 3 تای آن وارد دروازه شد.

در ضربه ششم نیز برانكو درون دروازه ایستاد اما ضربه رئیس جمهوری آنقدر روی زمین زده شد كه سرمربی تیم‌ملی حتی با شیرجه زدن نیز نتوانست مانع از باز شدن دروازه‌اش شود.

دادكان وسوسه شد

بعد از شش ضربه پنالتی كه رئیس‌جمهوری نواخت، دادكان نیز وسوسه شد و یك بار ضربه به‌سمت دروازه زد.

ضربه رئیس فدراسیون زیر طاق دروازه رفت و میرزاپور هیچ‌ عكس‌العملی به این ضربه از خود نشان نداد.

مسائل فنی

پس از ضربات پنالتی، رئیس‌جمهوری در جمع ملی‌پوشان حاضر شد و به‌صورت ورزشكاران و بین بازیكنان روی زمین نشست.

خبرنگاران نیز دور تا دور محل استقرار ملی‌پوشان قرار گرفتند تا صحبت‌های دكتر احمدی‌نژاد را یادداشت كنند.

این مقام مسؤول در صحبت‌های خود كه بیشتر از بعد فنی بود به ملی‌پوشان گفت: «سعی كنید بیش از آنكه خودتان در زمین حركت كنید، توپ را حركت دهید، اگر اشتباه كردید آرامش خود را از دست ندهید. زیرا می‌توان در كمتر از یك دقیقه نتیجه را عوض كرد.»

صحبت‌های دكتر در حدود سی دقیقه به‌طول انجامید.

پایان تمرین

دكتر احمدی‌نژاد در پایان صحبت‌هایش به رختكن رفت و پس از عوض كردن لباس‌های خود از درب اصلی ورزشگاه، محل تمرین را ترك كرد. پس از خروج او تمرین تیم‌ملی نیز به پایان رسید و ملی‌پوشان برای بازگشت به هتل به محل اقامت خود رفتند.

در این هنگام خبرنگاران دور برانكو و بازیكنان مشهور جمع شدند تا سؤالات خود را از آنها بپرسند.

صحبتهای رئیس جمهور پس از تمرین باتیم ملی

رئیس جمهوری با ملی پوشان تمرین کرد

گزارش تصویری از تمرین تیم ملی با حضور رئیس جمهور  (1)

گزارش تصویری از تمرین تیم ملی با حضور رئیس جمهور (2)