تبیان، دستیار زندگی
دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برای رزرو هتل و خرید بلیت شرکت در بازی‌های المپیک لندن اقدام شده، گفت: برای این منظور حداکثر تعداد ورزشکارانی که از رشته‎های مختلف می‎توانند المپیکی شوند را مشخص کرده و مجموع آنها را به مسئولان برگزارکننده اعلام کرده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه علی آبادی به رئیس جمهور


دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برای رزرو هتل و خرید بلیت شرکت در بازی‌های المپیک لندن اقدام شده، گفت: برای این منظور حداکثر تعداد ورزشکارانی که از رشته‎های مختلف می‎توانند المپیکی شوند را مشخص کرده و مجموع آنها را به مسئولان برگزارکننده اعلام کرده‎ایم.


بهرام افشارزاده

بهرام افشارزاده با اشاره به اینکه فعالیت‎های کمیته ملی المپیک برای ثبت نام، رزرو هتل و خرید بلیت مربوط به بازی‎های المپیک لندن از دوم فروردین‎ماه آغاز شد، اظهارداشت: اگر دیرتر از این اقدام می‎کردیم ممکن بود زمان لازم برای انجام کامل اقدامات را از دست می‎دادیم.

وی تصریح کرد: زمان در نظر گرفته شده برای انجام کارهای مربوط به اعلام آمادگی رسمی حضور در بازی‎های المپیک لندن به طور دقیق با تعطیلات نوروز تداخل داشت. با این حال در همان ایام برای ثبت‎نام اولیه کاروان، رزرو هتل و خرید بلیت اقدام شد. چون اگر دیرتر از این اقدام می‎کردیم جایی برای رزرو و بلیتی برای خرید باقی نمی‎ماند. در این مواقع کشوری منتظر کشور دیگر نمی‎ماند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی مبنی براینکه "برای انجام کارهای اینچنینی کاروان ورزش ایران را چند نفره و با چه تعداد ورزشکار در نظر گرفتید؟" را بی پاسخ گذاشت و گفت: از اعلام تعداد رزروهای انجام شده و بلیت‏های خریداری شده معذورم. اما به هر حال کمیته ملی بین المپیک و کمیته تشکیلاتی بازی‎های المپیک لندن برای برای هر رشته و هر کشوری حداکثر تعداد را مشخص کرده‌اند. ما هم بر این اساس حداکثر تعداد ورزشکارانی که در هر رشته می‌توانند صاحب سهمیه شوند را پیش‌بینی کرده و بر اساس مجموع آنها و همچنین همراهان کارهای خود را آغاز کرده ایم.

بودجه صرف حضور در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه المپیک، بعد از آن اعزام‎های برون مرزی، اردوهای تدارکاتی، همکاری با مربیان خارجی، تعذیه و دیگر امور آماده سازی مربوط به ورزشکاران خواهد شد. بنابراین مصمم به دریافت کامل آن هستیم.

بودجه صرف حضور در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه المپیک، بعد از آن اعزام‎های برون مرزی، اردوهای تدارکاتی، همکاری با مربیان خارجی، تعذیه و دیگر امور آماده سازی مربوط به ورزشکاران خواهد شد. بنابراین مصمم به دریافت کامل آن هستیم.

افشارزاده یادآور شد: فرم‌های لازم تکمیل شد و آن را برای مسئولان برگزارکننده ارسال کردیم. ضمن اینکه برای لغو کردن رزروهای انجام شده یا بلیت‌های خریداری شده و کاهش تعداد آنها تا آخر شهریورماه فرصت داریم. کمیته ملی المپیک حداکثرها را در نظر گرفت تا مبادا با کمبودی مواجه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک برای سال 90 متقاضی دریافت بودجه 82 میلیارد تومانی است، خاطرنشان کرد: این بودجه صرف حضور در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه المپیک، بعد از آن اعزام‎های برون مرزی، اردوهای تدارکاتی، همکاری با مربیان خارجی، تعذیه و دیگر امور آماده سازی مربوط به ورزشکاران خواهد شد. بنابراین مصمم به دریافت کامل آن هستیم.

علی آبادی و احمدی نژاد

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در همین راستا محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک از طریق مکاتبه و ارسال نامه برای رئیس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی به طور رسمی از بودجه پیشنهادی دفاع کرده و پیگیر دریافت کامل آن است. البته هنوز هیچ بودجه‌ای که ویژه سال جاری باشد دریافت نکرده‌ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه کاروان ایران در بازی‎های پکن 55 ورزشکار دراختیار داشت، تاکیدکرد: ورزشکاران المپیکی ایران برای لندن بیشتر خواهند شد. پیش‎بینی تعداد آنها سخت است

افشارزاده همچنین در مورد مطالباتی که کمیته ملی المپیک از بودجه سال گذشته داشت، گفت: بخش زیادی از این بودجه به دستمان رسید. پیگیر دریافت بخش باقیمانده آن هستیم تا بتوانیم پیش از اتمام فروردین‌ماه آن رادریافت کنیم.

وی ضمن بیان اینکه حداکثر فرصت برای کسب سهمیه المپیک اردیبهشت‌ماه سال 91 است، تصریح کرد: البته اوج کارها تا شهریورماه امسال است که وضعیت خیلی از سهمیه‌ها به خصوص در رشته های تکواندو و کشتی مشخص می‎شود. بنابراین نیاز است تا هرچه زودتر بودجه درخواستی به دستمان برسد تا از آماده سازی‌های لازم باز نمانیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه کاروان ایران در بازی‎های پکن 55 ورزشکار دراختیار داشت، تاکیدکرد: ورزشکاران المپیکی ایران برای لندن بیشتر خواهند شد. پیش‎بینی تعداد آنها سخت است

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه کاروان ایران در بازی‎های پکن 55 ورزشکار دراختیار داشت، تاکیدکرد: ورزشکاران المپیکی ایران برای لندن بیشتر خواهند شد. پیش‎بینی تعداد آنها سخت است اما این موضوع به رشته‎های گروهی مانند والیبال، بسکتبال و فوتبال بستگی زیاد دارد. به خصوص اینکه رشته های قایقرانی و تیراندازی هم اضافه شده است.

بهرام افشارزاده ضمن تقدیر از المپیکی شدن الهه احمدی در روزهای آغازین سال جاری ابراز امیدواری کرد که در بازی‎های المپیک لندن حاصل تلاش کاروان ایران بیشتر از یک مدال طلا و یک مدال برنز باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر