تبیان، دستیار زندگی
در حالیکه تلاش های زیادی از سوی رسانه ها برای کشف مبلغ قرارداد کیروش شده، اما هنوز فدراسیون مبلغ مورد نظر را اعلام نکرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبلغ قرارداد کیروش فاش شد


در حالیکه تلاش های زیادی از سوی رسانه ها برای کشف مبلغ قرارداد کیروش شده، اما هنوز فدراسیون مبلغ مورد نظر را اعلام نکرده است.


کارلوس کیروش

فدراسیون فوتبال کشورمان طی 24ساعت گذشته تمام گمانه زنی های رسانه های داخلی و خارجی پیرامون مبلغ قرارداد کارلوس کیروش را تکذیب کرده است؛ اما تلاش ها برای کشف این راز همچنان ادامه دارد.

مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال روز گذشته در مصاحبه ای مدعی شد که طرفین قرارداد یعنی کیروش و فدراسیون فوتبال ایران خواستار محرمانه بودن مبلغ قرارداد هستند اما در عین حال خبر می رسد که تنها یکی از طرفین این قرارداد چنین درخواستی را مطرح کرده است.

علی کفاشیان روز گذشته در حاشیه مراسم عقد قرارداد کیروش که در دفتر رییس سازمان تربیت بدنی برگزار شده بود به اطرافیانش توصیه کرد در حضور خبرنگاران کوچکترین اشاره ای به بندهای قرارداد و بویژه مبلغ توافقی نکنند.

در همین راستا یک منبع آگاه از مبلغ توافق شده میان کارلوس کیروش و فدراسیون فوتبال کشورمان پرده برداشت. به گفته این منبع آگاه، مرد پرتغالی سالی 3 میلیون دلار که طی سه سال می شود 9 میلیون دلار با فدراسیون فوتبال کشورمان توافق کرده است که این مبلغ پاداش های وی را نیز در بر می گیرد. البته پاداش ویژه وی در صورت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل در قرارداد ذکر شده است.

با توجه به این مبلغ کارلوس کیروش پرتغالی را باید گرانترین مربی ورزشی ایران بنامیم.

یک منبع آگاه از مبلغ توافق شده میان کارلوس کیروش و فدراسیون فوتبال کشورمان پرده برداشت. به گفته این منبع آگاه، مرد پرتغالی سالی 3 میلیون دلار که طی سه سال می شود 9 میلیون دلار با فدراسیون فوتبال کشورمان توافق کرده است

فدراسیون در انتظار برنامه‌های کیروش

سرپرست تیم ملی و کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این فدراسیون در انتظار ارائه برنامه های کارلوس کیروش برای آینده تیم ملی است، گفت: این آمادگی را داریم که در صورت صلاحدید سرمربی با تیم های بزرگ جهان بازی کنیم.

کیروش و ترابیان

عباس ترابیان بیان این مطلب افزود: پس از نهایی شدن قرارداد کارلوس کیروش با فدراسیون فوتبال، این روزها با برگزاری جلسات مختلف با ایشان درحال بررسی خواسته ها و ملزومات شروع کارهستیم و در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم.

وی در مورد برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب برای تیم ملی اظهار داشت: کمیته روابط بین الملل آمادگی لازم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی مورد نظر کادر فنی را دارد و در این زمینه منتظر برنامه های سرمربی تیم ملی هستیم تا متناسب با خواسته های کادر فنی مذاکرات خود را آغاز کنیم.

سرپرست تیم ملی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم های مطرح و صاحب نام فوتبال دنیا وجود ندارد و در صورت نیاز فدراسیون فوتبال شرایط برگزاری این دیدارها را فراهم خواهد کرد، یادآور شد: فدراسیون فوتبال با برگزاری دیدار مقابل برزیل پیش از جام ملت های آسیا نشان داد که مشکلی برای برگزاری دیدارهای بزرگ ندارد و در صورتی که سرمربی تیم ملی نیاز بداند شرایط برگزاری این بازیها در ایران یا خارج از کشور را مهیا خواهیم کرد.

ترابیان در پایان درخصوص حضور همزمان در چند مسئولیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی یادآور شد: مسئولیت فعلی ام به عنوان مدیر یا سرپرست تیم ملی موقتی خواهد بود و پس از آنکه امور جاری تیم ملی روی روال عادی بیفتند قطعا فرد دیگری عهده دار این مسئولیت خواهد شد.

وی یادآور شد: آقای کیروش اعتماد خاصی به بنده دارند و این مسئله به سرعت در تسهیل کارها کمک شایانی می کند ولی با توجه به سایر مسئولیت ها و مشغله ای که در فدراسیون فوتبال دارم، نمی توانم همزمان مسئولیت سرپرستی تیم ملی را نیز برعهده داشته باشم و بزودی فرد دیگری برای این امر انتخاب خواهد شد.

فرآوری : حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع: مهر، برنا