تبیان، دستیار زندگی
یلم‌های دینی و تاریخ نشد در جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر عنایتی به فیلم‌های دینی و تاریخی نشد. «نادر طالب‌زاده» كه با فیلم «مسیح » در جشنواره بیست و چهارم حضور داشت ضمن بیان این نكته افزود: در جشنواره امسال به فیلم های تاری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نادر طالب زاده

در جشنواره فجر، عنایتی به فیلم‌های دینی و تاریخ نشد


در جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر عنایتی به فیلم‌های دینی و تاریخی نشد.

«نادر طالب‌زاده» كه با فیلم «مسیح » در جشنواره بیست و چهارم حضور داشت ضمن بیان این نكته افزود: در جشنواره امسال به فیلم های تاریخی نه تنها در داوری بلكه در نقد و بررسی نیز توجهی نشد. به نظرم بزرگ‌ترین مشكل این است كه بر خلاف شعارهایمان عمل می‌كنیم. مثلا فیلم

«ابراهیم خلیل‌الله» فیلم بسیار خوبی بود و به موقع هم به جشنواره رسید و لازم بود مورد توجه و تشویق قرار بگیرد.

فیلم «مسیح» در بخش میهمان نمایش داده شد ولی چون در آخرین روزهای جدول برنامه بود، دیده نشد.

وی اضافه كرد: شاید خارج از كشور به این فیلم ها توجه شود ولی در داخل كشور علی رغم شعارهایی كه می‌دهند توجه نمی‌شود. شاید هم حق با آنها باشد من انتقادی به كسی ندارم و منتظر اكران این فیلم ها می‌مانم تا نظر آحاد مردم را دریافت كنم.

«طالب‌زاده »، درباره اقبال عمومی فیلم های تاریخی دنیا گفت: فیلم های تاریخی در جهان موضوعیت و اقبال پیدا كرده اند. مثلاً فیلم گلادیاتور بخشی اش تخیل است و بخش دیگرش واقعیت است یا فیلم «مصائب مسیح» با این كه قصد صحیحی نداشت اما اقبالی بر آن بود.

وی افزود: ما در جشنواره فیلم‌های ارزشمند تاریخی و دینی داشتیم كه بسیار هم خوب ساخته شده بودند اما مورد توجه واقع نشدند گویی اصلا در جشنواره نبودند. ارزش این فیلم‌ها زمانی مشخص می‌شود كه در اكران عمومی توسط مردم دیده شوند.