تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار خود با سران و فرماندهان نظامی در سال 90، بیانات مهمی ایراد فرمودند که نظر به اهمیت آن، فرمایشات حضرت معظم له به طور مختصر بررسی می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان نظامی


حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار خود با سران و فرماندهان نظامی در سال 90، بیانات مهمی ایراد فرمودند که نظر به اهمیت آن، فرمایشات حضرت معظم له به طور مختصر بررسی می شود.


رهبر

ایشان در این دیدار پیش بینی فرمودند، تحولات بیش تری در منطقه در راه است و برای چندمین بار تاکید کردند، الگوی انقلاب های منطقه، انقلاب اسلامی ایران است.

1- انقلاب هایی که کشورهای منطقه را چون توفان درنور دیده است، از کشور مسلمان تونس آغاز شد. در این کشور اسلامی، دیکتاتوری چون زین العابدین بن علی که در یک کودتای نظامی، زمام امور را به دست گرفته بود، 23 سال بر مردم حکومت کرد و از آنجا که فردی وابسته به آمریکا و فرانسه (غرب) ولائیک و ضد دین بود، حتی حجاب و برگزاری نماز را ممنوع کرده بود. برای حضور در مساجد هم کارت هایی مانند ویزا منتشر کرده بود که هر کس کارت داشت بیش تر افراد مسن و از کار افتاده می توانست به مسجد وارد شود. مردم به تنگ آمده تونس نیز با انقلاب خود ، ظرف کم تر از یک ماه، وی را سرنگون کرده و فراری اش دادند.

با پیروزی انقلاب تونس، مصر خروشید و حسنی نامبارک، دیکتاتور و فرعون زمانه هم پس از 30 سال خدمت بی جیره و مواجب به اسرائیل و آمریکا، واژگون شد. لیبی، بحرین، مغرب، یمن و عربستان هم دیگر کشورهای دیکتاتور زده ای بودند که مردم شان به پا خاستند. دیکتاتور دیوانه لیبی که به نظر می رسد برادر دوقلوی صدام است، دو ماه است هر روز مردم مظلوم این کشور ثروتمند را به خاک و خون می کشد تا دو روزی بیش در مسندی که 42 سال است آن را به ناحق اشغال کرده، بماند؛ بحرین که آل خلیفه 227 سال است بر آن حکومت می کند، وقتی خود را در برابر قیام حسینی شیعیان این کشور، ناتوان دید، ارتش عربستان را برای سرکوب هم وطنان خود به منامه گسیل کرد؛ یمن که 32 سال است اسیر فرد مستبدی چون عبدالله صالح است نیز اخیراً توسط این فرد مانند لیبی تبدیل به قتلگاه مردم شده است؛ مردم مغرب که قیامی اسلام خواهانه را به پا داشتند، از سوی محمد ششم پادشاه این کشور وعده های زیادی دریافت کرده اند و فعلاً منتظر عملی شدن قول های وی هستند و عربستان نیز که آل سعود، آن را ملک طلق خود می دانند و عنوان خادمان حرمین را به ناحق بر خود نهاده اند، صحنه تظاهرات و اعتراضات شیعیان در برابر دیکتاتوری سعودی ها و افراط گری های وهابیون و سلفی ها شده است.

همه این اتفاقات طبق نظر دوست و دشمن و تمام بزرگان، تحلیل گران و کارشناسان سیاسی دنیا، برگرفته از قیام مردم مسلمان ایران برابر دیکتاتوری پهلوی در سال 1357 هجری خورشیدی و مقاومت دلاورانه ملت ایران در برابر تمام مشکلات و حوادثی است که برای سرنگون کردن نظام اسلامی ایران، ظرف بیش از 3 دهه رخ داد.

2- وقتی ملت های منطقه در برابر دیکتاتورهای خود به ستوه آمدند و دیدند در نزدیکی شان نظام اسلامی ایران ظرف 30 سال در تمام عرصه های علمی، هسته ای، فن آوری، نظامی، دفاعی، هوا- فضا، پزشکی و ... پیشرفت های خیره کننده ای داشته است، و این نظام با رویکرد اسلامی- ملی، تمام این توفیقات را در زمان بسیار کوتاهی کسب کرده است، جمهوری اسلامی را به عنوان الگویی تمام عیار برگزیدند تا آن ها هم ضمن خارج شدن از یوغ کشورهای مستکبر و قدرت های زورگو، شاهد موفقیت را به آغوش بکشند. پیروزی انقلاب های تونس و مصر نیز که هر دو برای اسلام، انقلاب کرده بودند، این الگو گرفتن را برای سایر ملل خاورمیانه و شمال آفریقا مستحکم تر کرد.

3- یکی از مهم ترین رموز توفیقات روزافزون جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی است. وقتی ایالات متحده در سال 1980 میلادی با ایران قطع رابطه کرد، حضرت امام خمینی فرمودند، اگر کارتر- رئیس جمهور وقت آمریکا- یک کار درست در زندگی اش کرده باشد، همین قطع ارتباط با ایران است. بلافاصله پس از این قهر سیاسی، آمریکا، جمهوری اسلامی را تحریم اقتصادی هم کرد؛ چندی نگذشت که با تحریک قدرت های مرتجع دنیا، عراق بعثی هم به نظام نوپای جمهوری اسلامی حمله برد و ... اما ایران، با آن که روز به روز، بیش تر تحریم می شد و محدودتر می گشت، با ایمان و توکل به خداوند متعال، و انسجام و توانمندی در همه عرصه ها، روی به پویایی آورد و کشوری که روزی می گفتند، مردمش حتی قادر به ساختن آفتابه نیستند، به جمع 10 کشور صاحب انرژی هسته ای؛ 20 کشور دارای فن آوری ارسال ماهواره به فضا و 8 کشور سازنده ابررایانه در دنیا پیوست؛ به دلیل تهدیدات بسیار زیاد نظامی، هواپیمای جنگنده و ناو هواپیمابر ساخت؛ در تولید بنزین خودکفا شد؛ جشن خودکفایی در تولید گندم را گرفت؛ اتومبیل کاملاً ایرانی با طراحی و ساخت بومی ساخت؛ داروی درمان ایدز تولید کرد؛ در علوم دانش بنیان جزو کشورهای معدود دارای این علوم قرار گرفت؛ و ...

دیکتاتور دیوانه لیبی که به نظر می رسد برادر دوقلوی صدام است، دو ماه است هر روز مردم مظلوم این کشور ثروتمند را به خاک و خون می کشد تا دو روزی بیش در مسندی که 42 سال است آن را به ناحق اشغال کرده، بماند

4- حرکت نظام اسلامی، با توجه به الگو قرار گرفتن از سوی ملل منطقه که هم زمان است با شکستن هیمنه جهانی سازی مصنوعی ایالات متحده، اینک باید دقیق تر و پرشتاب تر پی گرفته شود. همان طور که رهبر حکیم انقلاب در سال های گذشته، با راه اندازی گفتمان های موثری چون جنبش نرم افزاری، روحیه نشاط و خودباوری، انگیزه های الهی و اخروی، نوآوری، دانش نانو، علوم پایه و علوم انسانی، عامل اصلی این پیشرفت ها و شگفت انگیز هستند، همگان باید با اجرای فرامین از این پس حضرت معظم له، اراده قوی جمهوری اسلامی و دست برتری آن در برابر شیاطین را ثابت کنند.

محمد مهدی تقوی

بخش سیاست تبیان