تبیان، دستیار زندگی
ای خوب دارد یك كارگردان فیلم های سینمایی گفت: یك فیلم عاشورایی جدی و با ارزش نیازمند فیلم نامه خوب و زمان كافی برای تولید است. به نقل از جشنواره فیلم عاشورایی، مجتبی راعی افزود: ساختن فیلم‌های سینمایی عاشورایی و فیلم‌هایی با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجتبی راعی تولید فیلم‌های عاشورایی نیاز به فیلم‌ نامه‌های خوب دارد

یك كارگردان فیلم های سینمایی گفت: یك فیلم عاشورایی جدی و با ارزش نیازمند فیلم نامه خوب و زمان كافی برای تولید است.

به نقل از جشنواره فیلم عاشورایی، مجتبی راعی افزود: ساختن فیلم‌های سینمایی عاشورایی و فیلم‌هایی با مضمون مذهبی كار آسانی نیست و البته كار هر كسی هم نیست.

وی تصریح كرد: زمینه حمایت از ساخت فیلم‌های عاشورایی البته در صورت وجود یك طرح خوب و با ارزش از فیلم سازان در ایران وجود دارد اما ساخت فیلم‌های تاریخی و عاشورایی كار پیش پا افتاده‌ای نیست و نیاز به امكانات و هزینه‌های سنگین دارد و تهیه كننده یك فیلم تاریخی باید هزینه زیادی متحمل شود و به همین دلیل دولت نمی تواند به طور كامل فیلم سازان را مورد حمایت قرار دهد.

راعی در ادامه گفت: یك فیلم عاشورایی جدی و با ارزش، فیلم نامه خوب و زمان كافی برای ساخت دارد.

وی یادآور شدك زمینه ساخت و حمایت از فیلم‌های عاشورایی در زمینه‌های فیلم كوتاه و نماهنگ بسیار خوب است و قطعا برگزاری جشنواره‌های عاشورایی نیز می‌تواند تاثیرات زیادی در جذب مخاطبان برای ساخت فیلم‌های عاشورایی كوتاه به وجود آورد و جوانان را به سمت ساخت این فیلم‌ها هدایت كنند.

راعی تصریح كرد: در صورتی كه ارزش گذاری‌ها و داوری فیلم‌ها در جشنواره مطابق شان عاشورا باشد و لطمه‌ای به حقیقت عاشورا نزند می تواند تاثیرات زیادی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و شور حسینی در میان جامعه ما داشته باشد.

گفتنی است : آخرین مهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره فیلم عاشورایی« سپید» كه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری و كانون‌های باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می شود پایان فروردین 85 است.