تبیان، دستیار زندگی
تابش اعلام کرد: تخصیص 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی مسکن
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک خبر خوب برای طالبان خانه


تابش اعلام کرد: تخصیص 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی مسکن


ساختمان های مسکن مهر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سقف وام نوسازی مسکن روستایی افزایش نمی یابد، گفت: تاکنون 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

تابش در نشستی خبری به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه محوری ترین فعالیت بنیاد مسکن، طرح مسکن روستایی است ،گفت: از سال 84 طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تهیه شد تا سالانه 200 هزار واحد مسکونی درسراسر کشور نوسازی شوند.

وی افزود: نوسازی این واحدها از طریق تسهیلات ارزان قیمت و با گردش کار ساده ای در اختیار روستاییان قرار می گیرد تا موانع آنها برای اخذ سند  برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: این برنامه از سال 85 عملیاتی شد و مقرر شد تاپایان سال 89 یک میلیون واحد مسکونی تسهیلات بگیرند اما تا کنون برای یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است.

تابش افزود: تاکنون یک میلیون و 188 هزار واحد مسکونی عقد قرار داد شده است که برخی از این تعداد قسط اول را هم دریافت کرده اند همچنین در 2 سال گذشته در 132 هزار واحد هم نوسازی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه برای 890 هزار واحد پایان کار صادر شده است، گفت: بیش از 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات عقد قرارداد شده است که از این تعداد تاکنون حدود 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تعداد تسهیلات تا چند ماه آینده به یک میلیون و 400 هزار واحد می رسانیم، گفت: برنامه بنیاد مسکن این است که تا پایان سال با یک میلیون و 600 هزار واحد عقد قرار داد کند.

تاکنون برای 556 هزار واحد مسکونی در روستاها سند مالکیت صادر شده است که از این تعداد 70 درصد واحدهای روستایی کشور را شامل می شود.

تابش سقف اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی را 10 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: سقف وام افزایش نمی یابد و بنیاد مسکن هم طرحی برای افزایش وام نوسازی مسکن روستایی ندارد.

وی عدم توانایی مالی روستاییان در بازپرداخت تسهیلات بیشتر را از عللی دانست که براساس آن نمی توان سقف وام را افزایش داد.

تابش تصریح کرد: تاکنون برای 556 هزار واحد مسکونی در روستاها سند مالکیت صادر شده است که از این تعداد 70 درصد واحدهای روستایی کشور را شامل می شود.

رئیس بنیاد مسکن درباره سقف وام مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر افزود: وام مسکن مهر دراین شهرها هم مانند شهرهای بزرگ، 20 میلیون و 25 میلیون تومان است و هنوز راجع به افزایش سقف این وام ها تصمیمی گرفته نشده است.

وی بااشاره به سهمیه سال 88 و 89 مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: براساس این سهمیه برای 181 هزار واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده است و برای این تعداد واحد یک هزار و 420 میلیارد تومان تهسیلات به متقاضیان داده شد.

تابش در خصوص واحدهای خودمالک مسکن مهر افزود: از 181 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 89 هزار واحد متعلق به خود مالکین است.

عباس عباس زادگان     

بخش اجتماعی تبیان