تبیان، دستیار زندگی
•زندگى به شرط خنده «زندگى به شرط خنده» نام سریال طنزى است كه پیش از این به گیرنده ها دست نزنید نام داشت. این طنز 90 قسمتى به كارگردانى مهدى مظلومى و تهیه كنندگى «سیدمحمدرضا مفیدى» از امشب ساعت 15/20 از شبكه تهران پخش مى شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیرمرد دغل باز از امشب در شبکه تهران

•زندگى به شرط خنده

«زندگى به شرط خنده» نام سریال طنزى است كه پیش از این به گیرنده ها دست نزنید نام داشت. این طنز 90 قسمتى به كارگردانى مهدى مظلومى و تهیه كنندگى «سیدمحمدرضا مفیدى» از امشب ساعت 15/20 از شبكه تهران پخش مى شود. تصویربردارى این طنز كه در گروه فیلم و سریال شبكه تهران ساخته شده است تا پایان خردادماه سال آینده ادامه دارد و بازیگرانى چون حمید لولایى، یوسف تیمورى، على صادقى، رضا داوودنژاد، سحر ولدبیگى، خشایار راد، كتایون امیرابراهیمى در این اثر بازى مى كنند.«زندگى به شرط خنده» توسط یك گروه نویسنده به سرپرستى محسن تابنده نوشته مى شود. حسن وارسته، ریما رامین فر، اصغر نعیمى، ایرج افشار، امیر سهیلى، كورش نریمانى از جمله نویسندگان این مجموعه هستند. سعید آقاخانى علاوه بر بازیگرى در طنز، بازیگردانى این مجموعه 90 قسمتى را بر عهده دارد.از جمله كارهاى روتین مهدى مظلومى «كمربندها را ببندیم» و «اكسیژن» را مى توان نام برد. آخرین مجموعه طنزى كه از شبكه تهران پخش شد «اكسیژن» نام داشت كه با استقبال خوب تماشاگران روبه رو نشد. مهدى مظلومى حتماً ایده هاى بهترى باید داشته باشد، كه بعد از «اكسیژن» یك طنز 90 شبى دیگر را روى آنتن شبكه تهران مى برد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم مظلومى این بار چه خواهد كرد؟ آیا مخاطب تلویزیون را شناخته یا نه؟و اما داستان این طنز از جایى شروع مى شود كه پیرمرد دغل باز و سودجویى در حالى كه دكتر افشار در ایران نیست، در خانه اى بزرگ متعلق به او به قصد مراقبت زندگى مى كند. پیرمرد به خاطر آنكه درآمدى هم داشته باشد از موقعیت استفاده مى كند و به خاطر جذابیت خانه، آن را به گروه هاى فیلمبردارى به عنوان لوكیشن اجاره مى دهد. اما رفت و آمد گروه ها باعث ناراحتى همسایه ها و دردسرهاى زیادى مى شود و همین جا است كه اتفاق جدیدى مى افتد و این اتفاق زندگى تمام ساكنین خانه را تغییر مى دهد.

در یك چشم به هم زدن

امشب ساعت 22 از شبكه تهران فیلم سینمایى «در یك چشم به هم زدن» به كارگردانى «میكى دیكوف» پخش مى شود. «میكى دیكوف» این فیلم را در سال 1996 براساس فیلمنامه اى از راما لورى استگزر و دن ویت جلوى دوربین برد. در این فیلم آمریكایى ورونیكا همل، میمى راجرز، كارلوس گرمز و جفرى دین مورگان بازى مى كنند. در یك چشم به هم زدن درباره یك فیلمسازى است كه براى كمك به دوست زندانى اش كه به اتهام قتل به زندان افتاده براى مدتى كارش را رها مى كند.

مستند تحقیقات آبزیان

پروژه مستند «میگوى وانامى» از مجموعه برنامه هاى مستند «تحقیقات آبزیان» به تهیه كنندگى «سعید نبى» در استان بوشهر كلید خورد.سعید نبى كارگردان و تهیه كننده این مجموعه مستند ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: با توجه به فصلى بودن پروژه هاى «میگوى وانامى»، «ماهیان دریایى»، «ماهیان خاوریاى» و... كه هر یك از عناوین مهم این مجموعه برنامه هستند، پس از سه ماه بررسى كارشناسى دقیق، علمى و حساب شده با همكارى «موسسه تحقیقات شیلات ایران» تولید فاز اول پروژه تحقیقاتى ملى «میگوى وانامى» در مرحله «پرورش _ استخرهاى حله» كه در این فصل سال انجام مى پذیرد را آغاز كردیم.وى گفت: «میگوى وانامى» در سیكل تولیدى خود سه مرحله «پرورش»، تكثیر و مولدسازى را طى مى نماید. وى گفت: با توجه به شیوع بیمارى «لكه سفید» در میان میگوهاى «بومى _ پرورشى» در اوایل سال ، 1384 كه سبب تلفات بسیار سنگین «میگو» در ایران شد؛ «میگوى وانامى » و سیكل پرورشى آن با توجه به مقاوم بودن این گونه در برابر این بیمارى كشنده كه از مشخصات بارز میگوى وانامى است و از تلفات سنگین در حوزه میگو كه ناشى از بیمارى «لكه سفید» بوده است، جلوگیرى مى كند و در میان صنعت میگوى كشور جایگاه ویژه اى پیدا كرده است كه سبب حمایت بخش دولتى و ورود بخش خصوصى به حوزه شده است و امید است با توجه به صرف اقتصادى این گونه میگو در سیكل پرورشى، تكثیرى خود در ایران جایگاه بسیار مناسبى را پیدا نماید. ما قصد داریم تا با به تصویر كشیدن این فعالیت هاى مهم «تحقیقاتى _ ملى» در كشور و معرفى جامع و كامل میگوى وانامى در یك پروژه «مستند» كمك بسزایى در فرهنگ سازى استفاده از میگوى وانامى در صنعت میگویى كشور نماییم. سیكل كامل تكثیر، پرورش و صید میگوى وانامى در ایران اكنون با مدیریت «موسسه تحقیقات شیلات ایران» كنترل، نگهدارى، هدایت و به نتایج مثبت در سطح ملى رسیده است.سعید نبى گفت: تولید این مجموعه «مستند» كه در 6 قسمت 25 دقیقه اى در سراسر ایران است بسیار سنگین و زمان بر خواهد بود كه تصمیم گرفتیم تا برنامه «میگوى وانامى» را كه یكى از متنوع ترین برنامه هاى این مجموعه است در بخش كارگردانى به آقاى «مهدى پریزاد» واگذار كنیم.از كارهاى برجسته ایشان مى توان به مستند «هیاهوى سرخ»، «بوى گوگرد» و فیلم داستانى سایه هاى روشن كاندیداى جشنواره فجر 21 اشاره كرد.كارگردان این مجموعه مستند گفت: بعد از تولید فاز اول میگوى وانامى، مراحل بازبینى محل سه پروژه حیاتى برنامه را با عناوین «SWEPT AREA»، «هیدرولوژى و بیولوژى» و همچنین «ماهیان دریایى» را به كارگردانى آقاى «داریوش یارى» خواهیم داشت، كه هر یك از پروژه هاى مهم تحقیقاتى شكل گرفته بر روى دریا، بستر دریا و آبزیان هستند.وى در پایان گفت: تولید فازهاى بعدى این پروژه و برنامه هاى دیگر این مجموعه مستند بعد از 15 فروردین ماه كلید خواهد خورد.لازم به ذكر است این مجموعه مستند در گروه «مستند شبكه 4 سیما» تولید و به پخش خواهد رسید.

لینک ها :

بازگشت «خشایار مستوفی»!

سریال هایی که نوروز امسال در تلویزیون می بینید ؟

زندگی به شرط خنده

«زندگی به شرط خنده» از چهارشنبه دهم اسفند