تبیان، دستیار زندگی
هرحمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد دولت و ملت تلاش شما را ارج می‌نهد رییس جمهور كشورمان كه برای بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال بر سرتمرینات تیم ملی در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در جمع اعضای تیم ملی به سخنرانی پرداخت. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس جمهور پس از تمرین با تیم ملی فوتبال:

هرحمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد
دولت و ملت تلاش شما را ارج می‌نهد

رییس جمهور كشورمان كه برای بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال بر سرتمرینات تیم ملی در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در جمع اعضای تیم ملی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایسنا، دكتر احمدی نژاد اظهار كرد: سطح جام جهانی خیلی بالاست، آن جا انعكاس دهنده‌ی اخلاق و رفتار و نوع زندگی و رفتار مردم است، شما می‌توانید خیلی از قله‌ها را در جام جهانی فتح كنید.

رییس جمهور كشورمان ادامه داد: حریف از كمترین فرصت‌ها استفاده می‌كند، از ثانیه‌ها خوب استفاده كنید و از آن مهم تر با هم صمیمی‌ باشید، بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد. علاوه بر این كه شماها ورزش‌تان خوب است، امیدوارم با توكل به خدا موفق شوید. مطمئنم در این میدانی كه می‌روید یك نمادی از جوان‌های ایرانی هستید، جوان‌های ایرانی نجیبند، جوان‌های ایران با اخلاقند. با گذشتند، مستحكم هستند و در راه تحقق هدف می‌جنگند.

دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: شما و نسل قبل از شما این طور بوده اند، من شماها را كه می‌بینم جوانان سال 57 هستید، انگار بچه‌های جبهه را می‌بینم، پیگیر، دنباله‌رو و نجیب. من همین جا از تمام ملت ایران و ایرانیان خارج از كشور می‌خواهم كه برای تشویق تیم ملی بیایند. شما داخل زمین می‌روید، می‌دوید و می‌جنگید. من از همه‌ی ایرانیان عزیز در خارج از كشور كه دسترسی دارند می‌خواهم كه بروند و بلیت این مسابقات را تهیه كنند و شما را تشویق كنند و نام ایران را فریاد بزنند.

وی ادامه داد: نام ایران باید در تمام دنیا بدرخشد، این چیزی است كه دنبال می‌كنیم، بعدش هم به لطف الهی شما پیروز خواهید بود.

دكتر احمدی نژاد گفت: وقتی كه شما می‌روید همه‌ی دولت و ملت و مسوولین تلاش شما را ارج خواهند نهاد، باید ایرانی‌ها بیایند كمك كنند و تشویق كنند تا بازیكنان تیم ملی احساس غربت نكنند. چون دشمنان ایران در هر جا كه نام ایران بدرخشد با آن مخالفت می‌كنند، در هر جایی چه انرژی هسته‌ای باشد چه علم باشد و چه فوتبال و چه والیبال.

وی ادامه داد: جوانان كشورهایی مثل ما قله‌ها را فتح می‌كنند،‌ وقتی شما قله‌ها را فتح می‌كنید در دوسوم دنیا امید ایجاد می‌شود كه اگر ایرانی این كار را انجام دهد ما هم می‌توانیم چنین كاری را بكنیم. اگر ایران دانشی را به دست آورد، ما هم می‌توانیم. چون ایران الان یك الگو است.

دكتر احمدی نژاد در مورد حریفان مرحله‌ی اول ایران در جام جهانی گفت: درست است كه تمام رفتار، تاكتیك و قدرت‌های فنی شان را باید بررسی كنیم، اما نباید از آنها بترسیم. با اطمینان، اعتماد به نفس و آرامش می‌توانید موفق شوید. هر كسی اعتماد به نفس داشته باشد و از لحظات استفاده كند می‌تواند پیروز شود، مطمئن باشید كه ملت ایران حتما شما را حمایت و دعا می‌كند.

وی افزود: همه‌ی عالم دست خداست و یاری خدا با دل‌های پاك است و شما دل‌های پاكی دارید. در هر بازی كه می‌دوید برای برافراشته كردن نام ایران تلاش می‌كنید و بدون این كه متوجه بشوید، خداوند به شما كمك خواهد كرد.

دكتر احمدی نژاد افزود: تیم ملی یعنی تیم 70 میلیون ایرانی. مردم دعا می‌كنند و ما هم دعا می‌كنیم، همچنین تشكری ویژه‌ای دارم از فدراسیون و دكتر دادكان كه بازیكنان جوان را به تیم ملی اضافه كرده است. البته بزرگ‌تر‌هایی امثال دایی هم باید باشند. امیدوارم كه تیم ملی در جام جهانی موفق شود و انشاء الله بازیكنان به مرحله ‌ی دوم جام جهانی راه پیدا كنند و امید به پیروزی در جام جهانی داریم و نباید فكر كرد كه حریفان ما انسان‌های ویژه‌ای هستند.

رییس جمهور افزود: از فرصت‌ها و تمرینات نهایت استفاده را بكنید، خود را مانند اعضای یك بدن بدانید و مانند یك بدن متحد به جلو بروید و حتی فكر هم را بخوانید. ما آرزو داریم كه این بار و اگر نشد بار دیگر جزو سه، چهار تیم اول دنیا باشیم.

وی ادامه داد: چنین تفكری اصلا دور نیست و اگر كسی غیر از این فكر كند، مرتكب اشتباه شده است. تیم ملی ایران نسبت به حریفان هیچ كمبودی ندارد و با تمرینات و به ویژه با هماهنگی بیشتر می‌توانیم این موفقیت را كسب كنیم. ان شاء الله دست امیر المومنین(ع) پشت سر شما باشد و با سلامتی و شادی از جام جهانی باز گردید.

رییس جمهور همچنین در مورد حمایت از تیم ملی ایران برای انجام بازی‌های تداركاتی به خبرنگاران گفت: فدراسیون فوتبال باید در این زمینه تلاش كند، ما نیز هر حمایتی كه لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی در پایان از فدراسیون فوتبال، بازیكنان و اعضای كادر فنی و رسانه‌ها كه اخبار مربوط به تیم ملی را دنبال می‌كنند و مردم را برای حمایت از تیم ملی بسیج می‌كنند، قدردانی كرد.

در این دیدار علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مهدی قدمی رییس مركز توسعه‌ی ورزش قهرمانی و دكتر دادكان، رییس فدراسیون فوتبال، رییس جمهور را همراهی ‌كردند.

گفتنی است دكتر احمدی نژاد پیش از سخنانش، دقایقی را با ملی‌پوشان تمرین كرد و به زدن ضربات پنالتی

پرداخت. رییس جمهور 4 ضربه‌ی پنالتی به ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان تیم ملی زد كه 3 تای آن تبدیل به گل شد و یكی از آنها را میرزاپور دفع كرد. وی همچنین یك پنالتی به فخرالدین بگوویچ مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران زد كه آن نیز تبدیل به گل شد.