تبیان، دستیار زندگی
نری: بدهی ها، پرداخت خواهد شد حوزه هنری اعلام کرد که بدهی های سینماگران ایرانی پرداخت خواهد شد. امروز و در پی ارسال خبری با عنوان "سینماگران ، فردا برای دریافت طلب خود به حوزه ی هنری می روند " ، فیروزآبادی مدیرکل روابط عمومی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینماگران،در پی طلب مالی خود

حوزه ی هنری: بدهی ها، پرداخت خواهد شد

حوزه هنری اعلام کرد که بدهی های سینماگران ایرانی پرداخت خواهد شد.

امروز و در پی ارسال خبری با عنوان "سینماگران ، فردا برای دریافت طلب خود به حوزه ی هنری می روند " ، فیروزآبادی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار ایسنا با تایید این خبر در عین حال اعلام کرد: بعد از ظهر امروز این مشکل حل و فصل شده و این بدهی ها نیز پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است شورای پخش اتحادیه ی تهیه كنندگان و توزیع فیلم ایران طی نمابری كه به دفاتر تولید و توزیع فیلم های سینمایی ارسال كرده است از تهیه كنندگان خواسته، برای دریافت طلب دفاتر از حوزه هنری فردا صبح در دفتر رئیس حوزه هنری حضور بهم‌ رسانند.

در متن این نمابر كه نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار گرفته آمده است:« احتراما، همانگونه كه آگاهید همه تلاش شورای پخش برای دریافت طلب دفاتر از حوزه هنری بی پاسخ مانده است لذا مقرر گردید روز چهارشنبه 10 /12 /84 ساعت 10/30 در دفترآقای بنیانیان حضور بهم‌رسانید.»

پیش ازاین (اواخرمهرماه ) اتحادیه تهیه كنندگان و توزیع فیلم ایران تا 10 آبان ماه به حوزه هنری مهلت داد تا بدهی‌های معوق خود را به دفاتر پخش پرداخت نماید.

همان زمان دبیرخانه اتحادیه ی تهیه كنندگان و توزیع فیلم ایران اعلام كر : « حوزه هنری برخلاف مقررات

و علی رغم مراجعات متعدد تهیه كنندگان به حوزه هنری همچنان بخش اعظمی از مطالبات تهیه كنندگان را پرداخت نكرده است. براساس قوانین و مقررات ارشاد، مالكان سینما موظف هستند حداكثر دو هفته بعد از اتمام اكران فیلم تصویه حساب كنند، که متاسفانه حوزه هنری در مدیریت جدید اغلب یكسال تا یكسال و نیم در پرداخت حقوق تهیه كنندگان تاخیر داشته است به همین جهت اتحادیه سه ماه قبل با مدیریت حوزه دیداركرد و آنها تعهد كردند ظرف 20 روز بدهی‌ها را پرداخت كنند اما این اتفاق نیفتاد و اتحادیه (5 مهر ماه) سینماهای حوزه را تحریم كرد.

بعد از تحریم 3 میلیارد ریال از بدهی ها پرداخت شد و اعلام كردند مابقی 6 میلیارد ریال ظرف هفته‌های آینده پرداخت شود، به همین جهت از تحریم سینماهای تهران و شهرستانها برداشت. اما حوزه هنری طبق تعهد خود وفا نكرده و طبق نامه جدیدی كه از سوی اتحادیه به حوزه ارائه شده ، ظرف مدت معین تا 10 آبان ماه اگر بدهی پرداخت نشود مجددا اتحادیه، حوزه را تحریم قطعی خواهد كرد».

بعد از این اطلاعیه اعلام شد ، كه بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده اما هم‌اكنون بعد از گذشت چهار ماه دوباره خلف وعده‌ی حوزه هنری در پرداخت بدهی‌های تهیه كنندگان باعث شده است، شورای پخش اتحادیه از تهیه كنندگان و پخش كنندگان بخواهد تا در دفتر رئیس حوزه هنری حضور پیدا كنند.

لینک ها :

اخبار کوتاه حوزه هنری

من از دنیای بی نگاتیو می ترسم

نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر در حوزه هنری به تاخیر افتاد