تبیان، دستیار زندگی
بسترهای لازم برای مهاجرت از تهران فراهم نیست و این اقدام نیاز به یک مدیریت بلندمدت دارد نه کوتاه مدت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تهران برویم ؟ نرویم؟


بسترهای لازم برای مهاجرت از تهران فراهم نیست و این اقدام نیاز به یک مدیریت بلندمدت دارد نه کوتاه مدت.


از تهران برویم ؟ نرویم؟

اخیرا مرتضی تمدن، استاندار تهران از 27 پروژه استانداری برای خروج تهران از تمرکز جمعیت سخن گفته است. حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از کسانی است که مخالف انتقال پایتخت هستند و می گوید: تا وقتی از جاذبه‌ های تهران نکاهیم حتی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها هم نمی‌تواند مانع مهاجرت به تهران شود.

او در پاسخ به این سوال که "آیا شما موافق خروج جمعیت از تهران هستید؟" میگوید: بی‌تردید تهران دارای بحران است و به‌ویژه به‌دلیل بافت‌های فرسوده در حاشیه خطر قرار دارد. ولی مردمی که در تهران زندگی می‌کنند ریشه دار هستند و نباید هر خانواده‌ای که در تهران زندگی می‌کند را به تنهایی دید، چرا که هرکدام دارای خانواده‌های وابسته دیگری هستند.

بیادی اظهار میکند:‌ مطرح کردن مهاجرت شهروندان از تهران در مدت کوتاه تنها یک بحث انحرافی است و به هیچ وجه زمینه‌های لازم برای آن مهیا نیست زیرا بسترهای لازم برای مهاجرت از تهران فراهم نیست و این اقدام نیاز به یک مدیریت بلندمدت دارد نه کوتاه مدت.‌

مطرح کردن مهاجرت شهروندان از تهران در مدت کوتاه تنها یک بحث انحرافی است و به هیچ وجه زمینه‌های لازم برای آن مهیا نیست زیرا بسترهای لازم برای مهاجرت از تهران فراهم نیست و این اقدام نیاز به یک مدیریت بلندمدت دارد نه کوتاه مدت.

او همچنین می‌افزاید: یکی از زمینه‌های لازم برای مهاجرت، اشتغال است که در جامعه ما یک معضل محسوب می‌شود و با توجه به این که این مشکل در شهرستان‌ها بسیار جدی‌تر است چطور می‌توان مردم را به این شهرها مهاجرت داد؟ باید برنامه‌ریزی انجام و تدبیری اندیشیده شود که به همه زوایا توجه شده و در یک افق به این هدف برسیم و در مرحله اول سعی کنیم جمعیت تهران را ثابت نگه داریم و بعد از مدتی درصد قابل‌ قبولی از جمعیت را متعادل کنیم تا شوک منفی نیز به جامعه وارد نشود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: خبرآنلاین