تبیان، دستیار زندگی
مجموعه‌ی شعری از «جان میلتون» - شاعر و نویسنده ی انگلیسی - با پوست سر یک قاتل جلد شده است. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلدکتابی از پوست سر یک قاتل!

جلد اشعار «میلتون» از پوست سر یک قاتل است!


مجموعه‌ی شعری از «جان میلتون» - شاعر و نویسنده ی انگلیسی - با پوست سر یک قاتل جلد شده است.


جلدکتابی از پوست سر یک قاتل!

این کتاب که صد و شصت سال قدمت دارد، مجموعه‌ی شعری از «جان میلتون» خالق «بهشت گمشده» است، که در قرن نوزدهم میلادی مانند کتابی معمولی به نظر می‌رسید، اما بعدها کشف شد که جلد این کتاب از پوست سر «جورج کادمور» - قاتلی که به دار آویخته شده بود - تهیه شده است.

این کتاب در سال 1852 به چاپ رسید و پس از به دارآویخته شدن «کادمور» به جرم کشتن معشوقه‌اش، با قسمتی از پوست این قاتل جلد شد.

به گزارش اینکویزیتر، جسد «کادمور» پس از اعدام به بیمارستان «اگزتز» فرستاده شد و در آنجا قسمتی از پوستش‌ به کتابفروشی «اگزتر» داده شد تا از آن برای جلد‌کردن این مجموعه شعر استفاده شود.

اخیرا این کتاب به کتابخانه‌ای در «اگزتر» اهدا شده است و به‌زودی در نمایشگاه «جنایت و مکافات» این مرکز فرهنگی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این کتاب در سال 1852 به چاپ رسید و پس از به دارآویخته شدن «کادمور» به جرم کشتن معشوقه‌اش، با قسمتی از پوست این قاتل جلد شد.

«جان میلتون» زاده‌ی 9 دسامبر 1608، شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی بود. مهمترین اثر وی «بهشت گمشده» نام دارد. او مقالات بحث‌برانگیزی درباره‌ی آزادی انتشار، آموزش و حذف سانسور به‌نگارش در‌آورد.

«میلتون» بین سالهای 1625 تا 1632 در مدرسه‌ی «سن پل» کمبریج و بعد از آن در دانشگاه «کمبریج» به تحصیل پرداخت. در همین سال‌ها اشعاری به زبانهای ایتالیایی، لاتین و انگلیسی سرود. این نویسنده‌ی بزرگ ادبیات انگلیسی طی سالهای 1641 تا 1660 به تبیین اندیشه‌های خود در خصوص آزادی بیان، آزادی مذهب و آموزش پرداخت.

در بیست ویک سالگی اولین اثر مشهور خویش «سرود تولد مسیح» را سرود و به زودی سرشناس و معروف گشت. وقایع آن زمان جامعه انگلستان به شدت روح او را آزار می داد به طوری که به تدریج روحی مبارزه طلب پیدا کرد و تصمیم گرفت بر علیه بیدادگری قیام کند. از این به بعد دوران بدبختی مبارزه و شهرت آغاز گشت، حکومت به شدت وی را تحت تعقیب قرار داده و اعمال وی را محدود کرده بود.

به زودی میلتون و عقایدش پیروزی های بزرگی به دست آوردند، لیکن او همچنان راحت ننشست و در دفاع از آزادی فکر و قلم شعر می سرود و مردم را تشویق می نمود.

این دوران نیز دیری نپایید و حکومت استبدادی دوباره جانشین افکار آزادی طلب گردید و بدین ترتیب میلتون که خویش را دیگر شکست خورده احساس می نمود گوشه انزوا گرفت و دست از هر فعالیتی کشید. چندی بعد از نعمت بینایی نیز محروم گشت و بدبختی هایش به آخرین درجه رسید.

در این میان میلتون در همان گوشه انزوا به خلق آثاری موفق گردید که هم اکنون جامعه ادبی انگلستان به وجود آنها افتخار می کند.

بهشت گمشده، فردوس موجود یا بهشت بازیافته و آلام شمشون از مهم ترین آثار این نویسنده می باشد.

وی در سال 1652 بینایی خود را از دست داد و در 8 نوامبر 1674 درگذشت.

فرآوری: مهسا رضایی

بخش ادبیات تبیان


منابع: خبرگزاری دانشجویان ایران، ویکی پدیا، بچه های 113