تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری جمهوری اسلامی مسؤول ثبت دامنه IR گفت: تاکنون حدود 1800 دامنه اینترنتی فارسی ".IRAN" ثبت شده است. "سیاوش میرشمس شهشهانی" افزود: از بین ثبت نامهای دامنه.IRAN ) دات ایران ) حدود 10 درصد آن مربوط به دستگاههای دولتی و نو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت حدود 1800 دامنه اینترنتی فارسی (IR)

خبرگزاری جمهوری اسلامی

مسؤول ثبت دامنه IR گفت: تاکنون حدود 1800 دامنه اینترنتی فارسی ".IRAN" ثبت شده است.

"سیاوش میرشمس شهشهانی" افزود: از بین ثبت نامهای دامنه.IRAN ) دات ایران ) حدود 10 درصد آن مربوط به دستگاههای دولتی و نود درصد نیز توسط افراد بخش خصوصی انجام شده است.

وی اظهار داشت: بخش نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد تشویق دستگاه های دولتی به ثبت دامنه های فارسی اثر گذار بوده است.

وی گفت: در ابتدا که اعلام کردیم ثبت دامنه های فارسی برای دستگاه های دولتی در اولویت است زیاد استقبالی از آن نشد اما اخیراً تعداد ثبت دامنه های فارسی دستگاه های دولتی نسبت به گذشته افزایش یافته و این نشان دهنده این است که بخش نامه سازمان مدیریت نتیجه بخش بوده است.

شهشهانی افزود: دومین انگلیسی .IR از پیش بینی که تا آخر سال 84 تصور می شد به 27 هزار تا برسد بیشتر بوده و اکنون که سال پایان نیافته بیش از 28 هزار مورد می باشد.

رییس ثبت دامنه های .IR ادامه داد: پیش بینی می شود ثبت دامنه های دات آی آر .IR تا آخر اسفند از 29 هزار هم رد شود و بنابراین می توان گفت ثبت این دامنه تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی تأکید کرد: ثبت رسمی دامنه های اینترنتی فارسی تحت "دات ایران" .IRAN از یکم مهرماه سال جاری آغاز ، و در چند مرحله در حال انجام است.

شهشهانی گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتیHTTP://WWW.NIC.IR مراجعه کنند.

روابط عمومی موسسه تبیان