تبیان، دستیار زندگی
هشت تیم باقیمانده در لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب تلاش خود را برای رسیدن به دیدار پایانی در ورزشگاه ویمبلی لندن دوباره از سر خواهند گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تب فوتبال در اروپا


هشت تیم باقیمانده در لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب تلاش خود را برای رسیدن به دیدار پایانی در ورزشگاه ویمبلی لندن دوباره از سر خواهند گرفت.


لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه شب با انجام دو دیدار دور رفت مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012-2011 آغاز خواهد شد. در این مسابقه‌ها رئال مادرید پذیرای تاتنهام خواهد بود و اینتر با شالكه دیدار خواهد داشت.

تاتنهام كه نخستین فصل حضورش را در ر قابت های لیگ قهرمانان اروپا تجربه می‌كند، سه‌شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مهمان رئال مادرید خواهد بود. لندنی‌ها در دور قبل توانستند میلان مدعی را كنار بزنند و اكنون باید با پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دیدار داشته باشند.

قهرمان 9 دوره لیگ قهرمانان اروپا امید فراوانی داشت تا بتواند از كریستیانو رونالدو در بازی برابر لندنی‌ها سود ببرد اما گفته می شود، این بازیكن آسیب دیده پرتغالی نمی‌تواند كهكشانی‌ها را همراهی كند.

قوهای سپید كه با شكست شنبه شب خود برابر خیخون تا اندازه زیادی امیدشان به قهرمانی در لیگا را از دست داده‌اند، اكنون به لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یكی از آخرین فرصت‌های خود برای قهرمانی چشم دوخته‌اند. قهرمان 9 دوره لیگ قهرمانان اروپا امید فراوانی داشت تا بتواند از كریستیانو رونالدو در بازی برابر لندنی‌ها سود ببرد اما گفته می شود، این بازیكن آسیب دیده پرتغالی نمی‌تواند كهكشانی‌ها را همراهی كند. هر چند ماركا از خواست مورینیو برای استفاده از رونالدو خبر داده است. كریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال هم نمی‌تواند عصای دست آقای خاص در این بازی باشد.

قهرمان 9 دوره لیگ قهرمانان اروپا امید فراوانی داشت تا بتواند از كریستیانو رونالدو در بازی برابر لندنی‌ها سود ببرد اما گفته می شود، این بازیكن آسیب دیده پرتغالی نمی‌تواند كهكشانی‌ها را همراهی كند

ژوزه مورینیو كه فصل پیش با اینتر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در كارنامه كاری خود به ثبت رسانده امیدوار است تا در نبود زوج اصلی خط حمله‌اش بتواند ازگونسالو هیگوآین آرژانتینی بهره ببرد. گلزنی كه بخش زیادی از فصل را به دلیل آسیب دیدگی از فوتبال دور بود و اكنون دوباره به فوتبال و تركیب مادریدی‌ها بازگشته است.

تاتنهام نیز از داشتن بازیكنان آسیب دیده بی بهره نیست. هری ردنپ به ویژه در خط دفاعی‌اش دردسرهای فراوانی دارد. آلن هوتون آخرین بازیكن اضافه شده به فهرست آسیب دیده‌های تاتنهام است. این بازیكن 27 ساله اسكاتلندی تاكنون در 4 مسابقه لیگ قهرمانان برای لندنی‌ها به میدان رفته است. آسیب دیدگی او آنچنان شدید است كه شاید دیگر در این فصل فرصت بازی برای تاتنهام را پیدا نكند.

میلان - رئال

لدلی كینگ، جاناتان وودگیت، یونس كابول دیگر بازیكنانی هستند كه ردنپ در دوئل برنابئو از وجودشان بی‌بهره است. همچنین گفته می‌شود حضور گرت بیل و ویلیام گالاس در پایتخت اسپانیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ردنپ كه در نظر دارد مایكل داوسون و همچنین سباستین باسونگ را در قلب دفاعش به كار می‌گیرد می‌گوید: «عضله گرت هنوز بسیار درد می‌كند و معلوم نیست در زیر فشار چه بلایی بر سرش بیاید. اوضاع ویلیام هم به نظر خوب نمی‌رسد.»

رافائل فان در فارت، هافبك هلندی تاتنهام كه تابستان گذشته راهی لیگ برتر شد، بار دیگر به مادرید باز می‌گردد و برابر هم تیمی‌های فصل پیش خود بازی خواهد كرد.

اینترمیلان – شالکه 04 آلمان

اینتر هم پس از شكست در شهرآورد میلان با روحیه نه چندان مناسب به دیدار پادشاهان آبی پوش بوندسلیگا می‌رود.

آبی و مشكی پوشان می‌خواهند نخستین تیم پس از میلان باشند كه می توانند از عنوان قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان اروپا دفاع كنند. اینتر و شالكه سابقه رویارویی در رقابتهای اروپایی را با یكدیگر دارند. دو تیم در سال 1997 در دیدار پایانی جام یوفا برابر هم به میدان رفتند كه در پایان آلمانی‌ها موفق به پیروزی و برپایی جشن قهرمانی شدند. شالكه و هوادارانش اكنون تكرار خاطره پیروزی بر اینتر را در سر می‌پروراند. آنها همچنین قصد دارند انتقام حذف بایرن مونیخ دیگر تیم آلمانی را از اینتر بگیرند.

رالف رانگنیك، سرمربی تازه وارد شالكه با نگرانی فراوانی تیمش را به میلان برده است. او كه در میانه فصل جای فلیكس ماگات را در نیمكت مربیگری این تیم گرفته است بازیكنان آسیب دیده زیادی را در تركیبش دارد. شاید كریستوف متسلدر مهمترین مسئله برای مربی شالكه پیش از بازی برابر اینتر شمرده شود. ماریو گاورانوویچ مهاجم شالكه هم آسیب دیده است. پركلوگه را نیز باید به این فهرست اضافه كرد. از آنجا كه آنتونی عنان غنایی حق بازی در لیگ قهرمانان اروپا را ندارد، مربی شالكه در خط میانی هم با مشكل روبرو است.

كلاس یان هونته‌لار مهاجم هلندی و آسیب دیده شالكه كه از 4 هفته پیش در تركیب تیمش حضور نداشته است، در سفر به میلان همبازیانش را همراهی خواهند كرد اما هنوز آمادگی بازی را به دست نیاورده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا