تبیان، دستیار زندگی
ه‌ی سلسله مسابقه‌های كتاب‌خوانی دانشجویی «آفتاب در آینه» مراسم اختتامیه سلسله مسابقه‌های كتاب‌خوانی دانشجویان ایران «آفتاب در آینه» ویژه‌ی اندیشه‌شناسی حضرت امام خمینی (ره)، عصر امروز در تالار 17 شهریور دانشگاه تربیت معلم، بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش كامل از مراسم اختتامیه‌ی

نخستین دوره‌ی سلسله مسابقه‌های كتاب‌خوانی دانشجویی
«آفتاب در آینه»

مراسم اختتامیه سلسله مسابقه‌های كتاب‌خوانی دانشجویان ایران «آفتاب در آینه» ویژه‌ی اندیشه‌شناسی حضرت امام خمینی (ره)، عصر امروز در تالار 17 شهریور دانشگاه تربیت معلم، برگزار شد.

در این برنامه، حمیدرضا بابایی - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم و دبیر جشنواره - به ارایه گزارشی از این مسابقه پرداخت.

او گفت كه از میان سه هزار و 200 نفر دانشجویی كه كتاب را در سراسر كشور دریافت كرده‌اند، دو هزار و 500 نفر در آزمون شركت كرده‌اند و بیش از شش هزار جلد كتاب به سراسر كشور ارسال شده است.

سپس محمدعلی برخورداری - رییس دانشگاه تربیت معلم - در سخنانی، فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در دو بخش علمی دانشگاهی و فرهنگی تشریح كرد و توضیح داد: اعتراف و افتخار می‌كنم كه در این میان، دانشگاه تربیت معلم در بعد فرهنگی بهترین بهره‌برداری را كرده است.

در ادامه، علی منتظری - رییس جهاد دانشگاهی - بر لزوم فراهم آوردن بسترهای لازم برای شناختن و پیاده‌كردن اندیشه‌های حضرت امام تاكید كرد.

وی همچنین گفت: مسابقه كتابخوانی «آفتاب در آیینه» از دو جهت ترویج اندیشه‌های حضرت امام (ره) و فرهنگ كتابخوانی بسیار مهم است.

او تاكید كرد: یكی از هنرهای بزرگ امام (ره) این بود كه توانست ما را از تضاد و تعارض خود ساخته خارج كند و ریا و نفاق را از ما دور كند.

وی با اشاره به لزوم بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام در عصر حاضر، گفت: امام (ره) بزرگترین حركت مردمی قرن را با نهضت خود رقم زد.

دكتر منتظری با تاكید بر اینكه معرفی اسلام ناب محمدی و اسلام آمریكایی جزو بزرگ‌ترین بخش از اندیشه‌ها و اقدامات حضرت امام (ره) بود، تاكید كرد: امام (ره) سعادت، رهایی، اسقلال و آزادی ملت را در گروی پایبندی به اسلام ناب محمدی می‌دانستند.

وی مبارزه با ارتجاع و التقاط فكری و دفاع دائمی از محرومان و مظلومان را به عنوان مولفه‌های اصلی اسلام ناب محمدی در اندیشه‌های حضرت امام بر شمرد و گفت: كسانی می‌توانند از اندیشه‌های امام (ره) صادقانه كنند كه این مولفه‌ها را به خوبی بشناسند و به آن پایبند باشند.

رییس جهاد دانشگاهی تكیه بر توانایی‌ها، استعدادها و خلاقیتهای درونی جامعه را از دیگر مولفه‌های اندیشه‌های ناب حضرت امام دانست و گفت: امام (ره) تاكید فراوانی بر استقلال از بیگانگان داشتند.

وی گفت: امام (ره) معتقد بودند منشاء تمام بدبختی‌های یك ملت و جامعه وابستگی آنها به قدرت‌های بیگانه و تسلیم مقابل زورگویان و ظالمان است.

دكتر منتظری همچنین خاطرنشان كرد: امروز بر همه ما است كه بسترهای لازم را برای شناختن و پیاده كردن اندیشه‌های امام (ره) فراهم آوریم.

در پایان مراسم، پس از اجرای هم‌خوانی قرآن، برگزیدگان، جایزه‌های خود را دریافت كردند.

علی پروانه از استان لرستان، نگین اشرف‌پور از مازندران، زهرا رحیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران، اشرف آفتابی از استان اردبیل،‌ سیده‌الهام موسوی از خوزستان، قاسم طهماسبی از لرستان، حكیمه‌ خلج از واحد تربیت معلم، محمد نظری از لرستان، ژاله كارجو از اردبیل، مهدی پیری از لرستان،‌ الهام حیدرشناس از خوزستان، سمیه افراسیابی از زنجان، سمیه حسن‌زاده از دانشگاه علامه طباطبایی،‌ فاطمه امیری مظهر از همدان، محمدامین سیار از فارس،‌ سیمین زنگنه از استان مركزی، سمیرا سیاح‌مردان از خوزستان، راضیه قانع‌پور از اصفهان، علیرضا ربانی از یزد و حمید محمدی گنوی از استان فارس، به‌ترتیب، برگزیدگان این دوره از مسابقه‌ی سراسری «آفتاب در آینه» بودند.


لینک :

آفتاب در آینه