تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون تنیس:با جوانگرایی تنیس را از انحصار چند بازیكن خارج می‌كنیم رسانه‌ها ما را در این راه حمایت كنند رییس فدراسیون تنیس در مجمع عمومی این فدراسیون گفت: باید با میدان دادن به جوانان و خارج كردن تنیس از انحصار چند ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجمع فدراسیون تنیس برگزار شد

رییس فدراسیون تنیس:با جوانگرایی تنیس را از انحصار چند بازیكن خارج می‌كنیم
رسانه‌ها ما را در این راه حمایت كنند

رییس فدراسیون تنیس در مجمع عمومی این فدراسیون گفت: باید با میدان دادن به جوانان و خارج كردن تنیس از انحصار چند بازیكن مطرح زمینه رشد و پیشرفت این رشته را فراهم آوریم.

علیرضا خروشی در خصوص برنامه‌های این فدراسیون اظهار كرد: به عنوان رییس فدراسیون علاقه‌ای ندارم تا از بضاعت فعلی تنیس در مسابقات دیویس كاپ (دسته سوم) كه در تیر ماه سال آینده برگزار می‌شود استفاده كنم. قصد داریم تا با میدان دادن به جوانان و استعدادهای جدید كشور تنیس را از انحصار چند بازیكن خارج كرده و از طریق جوانگرایی زمینه رشد این رشته را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: امیدوارم كه فشار مطبوعات و انتقادات آنها موجب نشود تا این فرصت مناسب را از دست داده و برای جوانگرایی تیم ملی دچار مشكل شویم. در حال حاضر نیازمند حمایت رسانه‌های گروهی هستیم.

خروشی با انتقاد از كسانی كه وی را متهم به سقوط تنیس ایران به دسته سوم می‌كنند، تاكید كرد: من در زمان سقوط ایران به دسته سوم تنها 6 ماه بود كه ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته بودم. از سوی دیگر بودجه بسیار اندك فدراسیون در آن زمان و وضعیت نامطلوب حاكم بر فدراسیون موجب سقوط ایران شد. با این وجود نباید از سرمایه‌گذاری بسیار زیاد سایر كشورها نیز به سادگی گذشت. هزینه‌ی سفر تنیسور هفده ساله كویت در سال گذشته چیزی برابر بودجه كل فدراسیون ما بود و این جای تاسف دارد.

رییس فدراسیون تنیس افزود: اگر به دنبال صعود به رده‌های بالاتر و دسته دوم آسیا هستیم باید برنامه‌ریزی بلند مدت و اصولی داشته باشیم. با نفرات فعلی اگرچه امكان صعود به رده‌های بالاتر وجود دارد اما، این بازگشت مقطعی بوده و دوباره به نقطه ابتدایی بازخواهیم گشت.

خروشی در پایان با انتقاد از صدا و سیما خاطر نشان كرد: امیدواریم كه مسوولان صدا و سیما در سال آینده همكاری نزدیك‌تری با ما داشته و با پخش زنده مسابقات تنیس در جهت رشد این ورزش قدم بردارند. در حال حاضر پوشش مناسبی از رقابت‌های تنیس صورت نگرفته و عدم پخش زنده مسابقات مشكل اصلی ما محسوب می‌شود.