تبیان، دستیار زندگی
جدید ترین اسناد و مدارک بدست آمده نشان می دهد که مقامات ارشد سعودی در نامه ای محرمانه به دستگاه های مربوطه در عربستان خواستند که هر چه سریع تر برای حذف شبکه های شیعی که نام آن ها در ذیل این مطلب می آید، دست به کار شوند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش عربستان برای حذف 32 شبکه شیعی


جدید ترین اسناد و مدارک بدست آمده نشان می دهد که مقامات ارشد سعودی در نامه ای محرمانه به دستگاه های مربوطه در عربستان خواستند که هر چه سریع تر برای حذف شبکه های شیعی که نام آن ها در ذیل این مطلب می آید، دست به کار شوند ...


بازی با جان مردم در ماهواره

عربستان سعودی که اکنون مدتی است موج قیام های عربی منطقه به خاک آن رسیده تمام هم و غم خود را در این راستا گذاشته است که به هر وسیله از شیوع این قیام ها  و سقوط خود و دیکتاتوران هم دست خود جلوگیری کند و این کار را از فرستادن نیروهای نظامی برای سرکوب مردم بحرین تا استفاده از پتانسیل رسانه ها در تحریف محتوا یا حذف آنان و....به کار گرفته است.

به گزارش شیعه آنلاین، عربستان سعودی که یک کشور وهابی است، در عرصه ها و زمینه های مختلف همواره دشمن اصلی خود را شیعیان می داند.

این کشور در حالی به بحرین لشکرکشی کرده که بر هیچ کسی پنهان نیست که هدف از چنین اقدامی سرکوب قیام شیعیان بحرین است در غیر این صورت اگر هدف نجات دادن رژیم یک کشور عربی بود، می توانست پیش از این به تونس، مصر و یا لیبی لشکرکشی کند.

در همین حال عربستان سعودی نبرد خود با شیعیان را به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای نیز کشانده است. جدید ترین اسناد و مدارک بدست آمده نشان می دهد که مقامات ارشد سعودی در نامه ای محرمانه به دستگاه های مربوطه در عربستان خواستند که هر چه سریع تر برای حذف شبکه های شیعی که نام آن ها در ذیل این مطلب می آید، دست به کار شوند زیرا به گفته آنان "این شبکه ها با برنامه هایی که پخش می کنند افکار عمومی جهان عرب به ویژه عربستان سعودی را تحت تأثیر قرار داده و موجب قیام آنان علیه رژیم سعودی می شوند.

این شبکه های ماهواره ای شیعی که در نامه مقامات سعودی آمده عبارتند از:

1- شبکه السلام، عراق، آیت الله سید حسین اسماعیل الصدر

2. شبکه العهد، عراق، آیت الله سید حسین اسماعیل الصدر

3. شبکه أهل البیت عربی، عراق، آیت الله سید هادی مدرسی

4. شبکه أهل البیت انگلیسی، انگلیس، آیت الله سید هادی مدرسی

5. شبکه الفرات، عراق، مجلس اعلاى اسلامی عراق

6. شبکه الفیحاء، عراق، مجلس اعلای اسلامی عراق

7. شبکه العراقیة، عراق، دولت عراق

8. شبکه الفرقان، عراق، دولت عراق

9. شبکه أفاق، عراق، حزب الدعوة اسلامی

10. شبکه بلادی، عراق، حزب الدعوة اسلامی

11. شبکه المسار، عراق، حزب الدعوة اسلامی

12. شبکه الغدیر، عراق، الإئتلاف ملی عراق

13. شبکه العدالة 1، کویت، عادل یحیى

جدید ترین اسناد و مدارک بدست آمده نشان می دهد که مقامات ارشد سعودی در نامه ای محرمانه به دستگاه های مربوطه در عربستان خواستند که هر چه سریع تر برای حذف شبکه های شیعی که نام آن ها در ذیل این مطلب می آید، دست به کار شوند

14. شبکه العدالة 2، کویت، عادل یحیى

15. شبکه الأنوار 1، کویت، آیت الله سید صادق شیرازی

16. شبکه الأنوار 2، کویت، آیت الله سید صادق شیرازی

17. شبکه  فورتین TV، کویت، مؤسسة المعصومین 14 العالمیة

18. شبکه الکوت، کویت، شیخ حسین المعتوق

19. شبکه المعارف، کویت، الشیخ حبیب الکاظمی

20. شبکه الأوحد، کویت، آیت الله المیرزا عبدالله الإحقاقی

21. شبکه المهدی، بحرین، آیت الله سید صادق الشیرازی

22. شبکه ا?یمان، لبنان، آیت الله سید محمدحسین فضل الله

23. شبکه المنار، لبنان، حزب الله لبنان

24. شبکه NBN، لبنان، جنبش امل

25. شبکه طه، لبنان، برای کودکان

26. شبکه الهادی، أفغانی

27. شبکه الهادی، افغانی، برای کودکان

28. شبکه الدعاء، ایران، محمدباقر مصباح

29. شبکه هدهد، ایران، سید جواد شهرستانی

30. شبکه الثقلین، ایران، مجمع جهانی أهل بیت

31. شبکه الکوثر، ایران، جمهوری اسلامی ایران

32. شبکه العالم، ایران، جمهوری اسلامی ایران

اما این در حالی است چندی پیش اخباری مبنی بر اینکه پادشاه عربستان مدتی قبل برای  مخدوش کردن موج رسانه ای قیام های عربی و عدم اشاعه این قیام ها به کشور عربستان پیشنهاد 150 میلیارد دلاری برای خرید کامل شبکه اجتماعی فیس بوک داده است؛ به گوش رسید.

یك پایگاه خبری آمریكایی فاش كرد كه شاه سعودی برای جلوگیری از بروز انقلاب‌های مردمی در كشورهای عربی و انتشار اخبار و فراخوان‌های آن در پایگاه اینترنتی اجتماعی "فیس بوك "، به موسس این پایگاه پیشنهادی ??? میلیارد دلاری برای خرید كامل آن را داده است.

پایگاه آمریكایی "داون وایرز " در گزارشی نوشت: "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه عربستان به "مارك زوكربرگ " موسس پایگاه فیس بوك ??? میلیارد دلار برای خرید كامل آن پیشنهاد كرده است.

شاه عربستان بعد از آن تصمیم به ارایه این پیشنهاد داد كه ناراحتی شدید خود را از تظاهرات‌های [مردمی در جهان عرب علیه حكام و همچنین نارضایتی خود را از اجازه انتشار فراخوان در فیس بوك برای انقلاب در منطقه ابراز داشت.

عربستان سعودی که یک کشور وهابی است، در عرصه ها و زمینه های مختلف همواره دشمن اصلی خود را شیعیان می داند.

پایگاه آمریكایی داون وایرز پیشنهاد شاه عربستان را اغوا كننده دانسته است اما هیچ گزارشی درباره واكنش زوكربرگ به این پیشنهاد در این پایگاه منتشر نشده است.

البته این گزارش به وسیله برخی از رسانه ها تکذیب شد اما آنچه که مشهود می باشد و صحت این خبر را بیشتر می نماید، پی بردن حاکمیت عربستان بر نقش رسانه در دنیای کنونی و تحولات اخیر بوده که در راستای منحرف ساختن انقلاب مردم برخی کشورهای عربی از پتانسیل آنها استفاده می کند؛ نمونه دیگر از استفاده از رسانه ها در جهت دستکاری اذهان و منحرف ساختن قیام های عربی کار کرد شبکه العربیه در راستای اهداف سیاست خارجی عربستان از آغاز به کار این شبکه به ویژه در طول مدت شروع این قیام ها می باشد.

فرآوری:امیر رضوانی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: شیعه آنلاین

تابناک