تبیان، دستیار زندگی
روزنامه گاردین گزارش داد رسانه‌های بین‌المللی آمریكا به‌شدت خشمگین هستند؛ زیرا در شرایطی كه كنگره بر سر پرداخت بودجه برخی رسانه‌ها با دولت اوباما به توافق نرسیده است، بی‌بی‌سی به‏دنبال دریافت بودجه از دولت آمریكا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگی دیگر از سرسپردگی بی‎بی‏سی به دولت آمریكا

خشم رسانه‌های بین‌المللی آمریكا از كمك مالی به بی‌بی‌سی


 روزنامه گاردین گزارش داد رسانه‌های بین‌المللی آمریكا به‌شدت خشمگین هستند؛ زیرا در شرایطی كه كنگره بر سر پرداخت بودجه برخی رسانه‌ها با دولت اوباما به توافق نرسیده است، بی‌بی‌سی به‏دنبال دریافت بودجه از دولت آمریكا است.


آرم بی بی سی

به‌دنبال تقاضای "شورای تأمین بودجه سرویس جهانی بی‌بی‌سی " (BBC World Service Trust) برای دریافت بودجه از دولت آمریكا به‌منظور مقابله با سانسور در كشورهایی نظیر چین و ایران برخی از رسانه‌های آمریكایی خشم و نارضایتی خود را از این موضوع اعلام كردند.

*بی‌بی‌سی به‌دنبال دریافت مالیات مردم آمریكا

بنا به گزارش روزنامه "گاردین " گفته می‌شود رسانه‌های بین‌المللی آمریكا همانند "صدای آمریكا " به‌شدت خشمگین هستند؛ زیرا در شرایطی كه كنگره بر سر پرداخت یا قطع بودجه برخی رسانه‌ها با دولت اوباما به توافق نرسیده است، شورای تأمین بودجه سرویس جهانی بی‌بی‌سی به دنبال دریافت مالیاتی است كه دولت آمریكا از مردم این كشور جمع‌آوری می‌كند.

* بودجه 760 میلیون دلاری پنج رسانه بین‌المللی آمریكا

روزنامه گاردین همچنین از منبعی آمریكایی نقل می‌كند كه این مبلغ باید به جای بی‌بی‌سی در اختیار "شورای مدیران رسانه آمریكا " (Broadcasting Board of Governors) قرار بگیرد؛ این شورا سازمانی آمریكایی است كه سالیانه نزدیك به 760 میلیون دلار از ثروت ملی آمریكا را میان پنج رسانه بین‌المللی این كشور تقسیم می‌كند.

* مردم آمریكا صرفه‌جویی می‌كنند اما دولت بخشی از ثروتشان را در اختیار رسانه‌ای بیگانه قرار می‌دهد.

این منبع آمریكایی گفت: "ما به‌شدت از این مطلب خشمگین هستیم. صدای آمریكا رسانه بین‌المللی دولت آمریكا است و به حمایت دولت نیازمند است. این در شرایطی است كه دولت آمریكا بودجه شورای مدیران رسانه و "رادیوی ملی آمریكا " (National Public Radio) را قطع می‌كند. مردم نیز خشمگین هستند كه این پول به جیب شورای تأمین بودجه سرویس جهانی بی‌بی‌سی می‌رود. " این منبع همچنین گفت: "هرچند مبالغی كه این شورا تاكنون درخواست كرده است اندك است؛ اما نفس درخواست است كه اهمیت دارد ". این منبع افزود: "در حالی كه مردم آمریكا تلاش می‌كنند در استفاده از منابع مالی خود صرفه‌جویی كنند، ثروتشان در اختیار افرادی قرار می‌گیرد كه از رسانه‌های خارجی حمایت می‌كنند. این مطلبی است كه مردم را خشمگین می‌كند ".

دولت آمریكا بودجه شورای مدیران رسانه و "رادیوی ملی آمریكا " (National Public Radio) را قطع می‌كند. مردم نیز خشمگین هستند كه این پول به جیب شورای تأمین بودجه سرویس جهانی بی‌بی‌سی می‌رود

*درخواست از بی‌بی‌سی برای تقدیم تقاضانامه به دولت

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد كه تاكنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است. "كورتنی آسترین "، رئیس "دفتر برنامه‌ریزی و دیپلماسی عمومی دیوان دموكراسی، حقوق بشر و نیروی انسانی " اظهار كرد كه از بی‌بی‌سی درخواست شده است تا همراه با سازمان‌های بسیار دیگر تقاضانامه خود را در مورد موضوع آزادی اینترنتی به دولت آمریكا تقدیم كند. او ادامه داد: "این دعوت‌نامه به دنبال ابراز علاقه قبلی شورای تأمین بودجه سرویس جهانی برای این شورا فرستاده شد. ما هنوز اظهارنامه كاملی از هیچ سازمانی دریافت نكرده‌ایم و هیچ تصمیمی نیز در زمینه تخصیص بودجه گرفته نشده است ".

بخش ارتباطات تبیان


منبع : فارس