تبیان، دستیار زندگی
هیچ چیز جای صبحانه را نمی گیرد. بیشترین نیرویی که هر کسی برای طول روزش به آن نیاز دارد، توسط خوردن صبحانه به دست می آید. با توصیه های زیر می توانید صبحانه ی بهتری داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این جوری صبحانه بخور


هیچ چیز جای صبحانه را نمی گیرد. بیشترین نیرویی که هر کسی برای طول روزش به آن نیاز دارد، توسط خوردن صبحانه به دست می آید. با توصیه های زیر می توانید صبحانه ی بهتری داشته باشید.

صبحانه شادابی

یک دانش آموز ممتاز و موفق قبل ازهر چیزی نیاز به یک مغز پر انرژی دارد. چون بچه هایی که صبحانه کافی می خورند، شاداب ترند و بهتر درس را یاد می گیرند. دانشمندان معتقدند خوردن صبحانه از ناهار و شام مهم تر است و زمان خوردن صبحانه از بین 6 تا 8 صبح است.

هَله هوله به جای صبحانه

وقتی صبحانه نمی خوریم، گرسنگی باعث می شود سراغ هله هوله هایی مانند پفک برویم. هله هوله ها نه تنها نیاز واقعی بدن ما را تأمین نمی کنند بلکه باعث چاقی و تنبلی ما می شوند.

صبحانه,

این جوری اشتها پیدا کن

اگر کسی را می شناسی که می گوید صبحانه نمی خورم چون اشتها ندارم به او این سفارش ها را بکن تا اشتها داشته باشد:

شام را زودتر بخور تا زمان کافی برای هضم آن را وجود داشته باشد

شب ها کمی زودتر بخواب تا صبح ها زودتر بیدار شوی و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشی

صبحانه را با مقدار کم شروع کن. اول یک گاز کوچولو به لقمه ات بزن تا اشتهایت باز شود

به صبحانه ات چیزهای دیگری اضافه کن. مثلاً آب میوه یا میوه هایی مانند گردو، خیار، گوجه فرنگی، انگور، پرتغال و سیب را کنار پنیرت بگذار. آن وقت می بینی که سر و کله ی اشتها پیدا می شود

گاهی صبحانه ات را عوض کن مثلاً به جای نان و پنیر،تخم مرغ یا چیزهای دیگری بخور. اگر به خواندن این مقاله ادامه بدهی با تعدادی از این صبحانه ها آشنا می شوی

صبحانه های جورواجور بخور

بدن ما به مواد گوناگون نیاز دارد. بهتر است صبحانه ها تکراری نباشد. حتی اگر اشتها داشتی خوب است گاهی صبحانه ات را عوض کنی. این پیشنهادها را با خانواده در میان بگذار و اگر از نظر بزرگترها اشکال نداشت ، برای صبحانه خانواده از این صبحانه ها استفاده کنید.

عدسی(یک لیوان عدس را بگذارید آن قدر بپزد تا لِه شود. می توانید در آن کمی سیب زمینی رنده شده هم بریزید و اگر دوست داشتید با کمی گُلپر بخورید.)

شیر برنج(یک لیوان برنج خیس خورده را درون یک لیتر شیر بریزید و بگذارید بپزد. می توانید قدری گلاب هم بریزید و با مربا یا شکر بخورید.

نان و کره و خرما

نیمرو

فرنی(برای هر نفر یک قاشق غذاخوری آرد برنج را در یک لیوان شیر سرد حل کنید. برای هر قاشق برنج یک قاشق شکر اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا غلیظ شود.)

سیب زمینی آب پز (با کمی کره و نمک)

فرآوری: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان


منابع:شبکه ی کودک و نوجوان،سلامت و تندرستی،

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.