تبیان، دستیار زندگی
گفتگو با حجت الاسلام سید محمد رضا آقامیری، قائم مقام و عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در سال «جهاد اقتصادی» بهره وری در تبیان افزایش می یابد

حجت الاسلام سید محمد رضا آقامیری

گفتگو با حجت الاسلام سید محمد رضا آقامیری، قائم مقام و عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان

اشاره: بوی سنبل ها و شب بو ها که در هوا پخش می شود، یعنی بهار رسیده و با خودش یک بغل طراوت و زندگی به ارمغان آورده است. از قدیم الایام در این روزهای طلایی و موسم سرمستی زمین، ما ایرانی ها برای تمام سال برنامه ریزی کرده و برای 365 روز آینده مان، خط مشی تعیین می کنیم. سالهاست به یمن دمیدن خورشید انقلاب اسلامی، بهار که می رسد، مردی از تبار نیکان و عارفی والا مقام، چراغ هدایت را می افروزد و خط مشی رفتار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی کشور را در قالب نام گذاری سال ، تعیین می کند.

به همین سبک و سیاق ، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) سال 1390 را به نام سال« جهاد اقتصادی» نامگذاری کردند. در همین رابطه با حجت الاسلام سید محمد رضا آقامیری، قائم مقام و عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به گفتگو نشسته ایم تا دیدگاه ایشان و رویکرد بزرگترین رسانه مجازی فرهنگی دینی کشور را در سال نو جویا شویم.

*دیدگاه خود را در خصوص پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 1390 به نام «جهاد اقتصادی» بفرمایید.

قبل از هر چیز حلول سال نو و عید باستانی نوروز را به تمامی هم میهنان عزیز خصوصاً کاربران اینترنتی و اعضا محترم موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در اقصی نقاط کشور تبریک عرض می کنم و موفقیت و شادکامی همه هموطنان را از درگاه حضرت حق خواستارم.

همانگونه که مستحضرید، عمده فرمایشات معظم له در دو بخش خلاصه می شود ، بخش عمده و کاربردی این فرمایشات که برای نظام اسلامی ایران و کلیه نظامهای انسانی و مردمی راه گشاست، توجه ویژه به اقتصاد کشور است. ما در سالهای گذشته همیشه با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده ایم و به فضل الهی توانسته ایم بر مشکلات غلبه کنیم و اکنون زمان آن رسیده که برای نیل به آینده ای بهتر و تامین و تضمین منافع کشور در همه عرصه ها، طبق فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری، با یک همت همگانی «جهاد اقتصادی» را برپا کنیم و مشکلات اقتصادی کشور را ریشه کن کنیم. برخی از این مشکلات ریشه در پرمصرفی ما ایرانی ها دارد. در حال حاضر مصرف انرژی در کشور ما از بسیاری از کشورهای توسعه یافته نظیر چین بیشتر است که این موضوع ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند. این در حالی است که دین مبین اسلام و مذهب تشیع با اسراف و پرمصرفی مخالف است و آن را مذموم می داند.

با جهاد اقتصادی و اصلاح بسیاری از امور نظیر اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، می توانیم به شکوفایی اقتصاد کمک کنیم.

به اعتقاد بنده بخشی از این جهاد اقتصادی می تواند به کوچک شدن دولت و سازمانهای اداری و بهره وری بیشتر در اثر چابک شدن سیستم اداری کشور معطوف شود که سبب و زمینه ساز رشد و رونق اداری اقتصادی کشور است.

* و اما بخش دوم؟

بخش بعدی پیام مقام معظم رهبری ، بر همصدایی با هم کیشان مسلمان در اقصی نقاط این جهان پهناور و همراهی با موج خروشان بیداری اسلامی که حاصل از تاسی ملتهای مسلمان به انقلاب اسلامی ایران است ، تاکید دارد. معظم له تلاش برای رفع مظلومیت از ملتهای مسلمان گرفتار در چنگال دیکتاتوری را وظیفه هر مسلمان دانسته و این تلاش را در حمایت از ایشان، محکوم کردن جنایات عوامل رژیم های دیکتاتوری، پشتیبانی در صحنه های بین المللی و دعا کردن برای توفیق ایشان در بیداری اسلامی دانستند. باید با فریاد کمک خواهی ملت مسلمان خصوصا شیعیان بحرین که زیر چکمه های استکبار زندگی می کنند همنوایی کرد.

* رویکرد موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در سال جهاد اقتصادی چگونه است؟

حسب الامر معظم له، در درجه اول تلاش می کنیم که بهره وری را در موسسه تبیان افزایش دهیم و با صرف کمترین هزینه بهترین خدمات را به کاربران فضای مجازی و اعضا موسسه ارائه دهیم. برنامه ریزی برای حذف موارد اسراف ، صرف هزینه های بی مورد و اتلاف نیروی انسانی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم در سایه الطاف الهی و با عمل به این برنامه ها و با تکیه بر توانمندی های نیروهای متخصص موسسه در حوزه های مختلف، به سطح بالایی از بهره وری دست پیدا کنیم.

همچنین برای عمل به رسالت اطلاع رسانی این رسانه پرمخاطب و فرمایش معظم له، به انعکاس ابعاد مختلف مظلومیت مسلمانان در کشورهای مختلف و موج فزاینده بیداری اسلامی در منطقه بپردازیم. البته این موضوع از روزهای اولیه انقلاب مردم مسلمان در دستور کار موسسه بوده اما می خواهیم به عنوان بزرگترین ،پرمخاطب ترین و موثر ترین رسانه مجازی اطلاع رسانی فرهنگی دینی در کشور ، مجموعه ای روشنگر و پیشرو باشیم.

روشنگری، اطلاع رسانی ، آگاه سازی و آموزش به عموم هموطنان برای هم پایی با جهاد اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف مردم از دیگر اهداف خانواده بزرگ تبیان در سال 90 خواهد بود. این موسسه به عنوان یک رسانه سعی می کند با فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به کاهش هزینه های ملی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی منجر شده و حرکت قطار پیشرفت و جهاد اقتصادی را تسریع کند.

در پایان این گفتگو، حجت الاسلام آقا میری، سالی خوش توأم با سعادت و سلامت را برای تمام هموطنان آرزو کرد.

تنظیم: هومن بهلولی