تبیان، دستیار زندگی
گلی كه بازیكن یونانی اینتراخت فرانكفورت از فاصله 73 متری وارد دروازه مانوئل نویر، سنگربان ملی پوش شالكه كرد باعث شد تا پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال گزارشی از گل‌های مشابه را تهیه كند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی كیا كنار مارادونا، زیدان و بكام

مهدی مهدوی کیا

گلی كه بازیكن یونانی اینتراخت فرانكفورت از فاصله 73 متری وارد دروازه مانوئل نویر، سنگربان ملی پوش شالكه كرد باعث شد تا پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال گزارشی از گل‌های مشابه را تهیه كند. در گزارش فیفا از بزرگانی چون دیگومارادونا، ریوالدو، زین الدین زیدان و همچنین مهدی مهدوی كیا یاد شده است.

نویسنده گزارش "پرواز فوتبال: گلهای راه دور جذاب" كه به نمونه‌های تماشایی بازیكنان برجسته‌ای چون ریوالدو، مارادونا، بكام، زیدان اشاره داشته از مهدی مهدوی كیا كاپیتان پیشین تیم ملی ایران هم یاد كرده است.

دو گلی كه بازیكن سالهای پیش هامبورگ در بازی برابر چین، از رقابتهای انتخابی جام جهانی 1998 به ثمر رساند و برتری 4 بر 2 ایران را در دالیان در پی داشت.

صحنه شادی گل مهدوی کیا به آمریکا

در گزارش فیفا آمده است: « یك بازیكن بزرگ آسیایی درسالهای نه چندان دور با شوتی از راه دور عضلاتش را به كار گرفت. مهدی مهدوی كیا كه در آن روزها بازیكنی جوان و خونی تازه برای تیم ملی ایران شمرده می‌شد برابر چین در رقابتهای انتخابی جام جهانی 1998 دوبار از فاصله‌ای دور در جریان بازی گلزنی كرد تا تیمش عقب ماندگی با دو گل را به برتری 4 بر 2 تبدیل كند. جایگاهی ثابت در تیم ملی، افتخارهای پرشمار و دورانی درخشان از جمله تبدیل شدن به بازیكن محبوب هواداران هامبورگ پیامدهای آن گل برای مهدوی كیا بودند.»

همچنین گفتنی است مهدوی کیا یکی از بازیکنانی است که توانسته است وارد باشگاه صد تایی ها شود و پس از علی دایی و علی کریمی در رتبه سوم بیشترین بازی های ملی تیم ملی ایران قرار بگیرد.

گلزنی به آمریکا، آقای پاس گل بوندسلیگا، حضور در دو دوره جام جهانی و .... از جمله افتخارات کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان به شمار می رود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا