تبیان، دستیار زندگی
اگرچه علی سعیدلو یك هفته پیش از پایان سال قبل وعده داد كه انتخاب سرمربی خوب خارجی عیدی سازمان ورزش به مردم خواهد بود ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان های کرش ادامه دارد

کارلوس کرش

اگرچه علی سعیدلو یك هفته پیش از پایان سال قبل وعده داد كه انتخاب سرمربی خوب خارجی "عیدی" سازمان ورزش به مردم خواهد بود اما از همان ابتدا هم مشخص بود كه فرایند انتخاب سرمربی خارجی روندی طولانی مدت است و قول و وعده نمی‌شناسد.

با وجود اینكه دو هفته از شروع سال جدید گذشته اما هنوز خبری از تحقق وعده رییس سازمان تربیت بدنی نیست. البته انتقادی به سعیدلو وارد نیست. او تنها بر اساس گزارش سران فدراسیون فوتبال چنین پیش‌بینی‌ای را داشته اما اگر قرار باشد به صحبتهای مسوولان فدراسیون فوتبال استناد كنیم، امروز یا نهایتا فردا باید وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص شود.

كفاشیان و ترابیان كه به دلیل سمت‌شان بیشتر از همه‌ی مسوولان فدراسیون فوتبال در قضیه انتخاب سرمربی تیم ملی اظهارنظر كرده‌اند از پیش از عید، سیزدهم، چهاردهم یا نهایتا پانزدهم فروردین را به عنوان روز موعود اعلام كرده‌اند. پیش‌بینی می‌شد كه روند انتخاب سرمربی تیم ملی در تعطیلات نوروزی به سرانجام برسد و فدراسیون فوتبال با استفاده از تعطیلات رسانه‌ها با خیال راحت‌تری سرمربی تیم ملی را انتخاب كند اما این اتفاق نه تنها نیفتاد بلكه این روزها اخبار ضد و نقیضی شنیده می‌شود.

کارلوس کرش

اگرچه یكی از خبرنگاران در سركشی روزانه‌اش به فدراسیون فوتبال، بنر خوش‌آمدگویی به دو زبان فارسی و انگلیسی به كارلوس كرش را دیده است اما مسوولان فدراسیون فوتبال حاضر نیستند اعلام كنند كه این مربی پرتغالی تنها گزینه‌شان است. حتی بلیت و ویزای سفر به ایران در دستان كرش، همسر و دو دستیارش است اما ترابیان در آخرین گفت‌وگویی كه پیش از سفرش به اروپا با ایسنا انجام داد حاضر نشد كه تایید كند برای آوردن كرش به تهران رنج سفر به اروپا را به جان می‌خرد.

با این حال این روزها خبری جدید شنیده می‌شود كه شاید به معنای دور شدن كارلوس كرش از تیم ملی ایران باشد. روزنامه حوریت تركیه در روز اول آوریل خبر داد كه كارلوس كرش گزینه اصلی هدایت تیم بشیكتاش تركیه است. هر چند استدلال‌های این روزنامه مشهور تركیه‌ای چندان قوی نبود اما با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های تركیه‌ای روبه‌رو شد كه این احتمال جدی بودن مذاكره كرش با بشیكتاش را قوی‌تر می‌كند اما از سوی دیگر بر اساس رسمی قدیمی رسانه‌های اروپایی در روز اول آوریل (روز بی‌گناهان) خبرهای دروغی را منتشر می‌كنند؛ اخباری كه هیچ نشانی برای تشخیص راست بودن یا دروغ بودن ندارند و همین كار را برای تشخیص درستی خبر مذاكره كرش با بشیكتاش دشوار می‌كند.

از سوی دیگر شنیده می‌شود مدیران باشگاه بشیكتاش برای جلب رضایت كرش به لیسبون سفر كرده‌اند و به او پیشنهاد دستمزد سالانه سه میلیون یورو داده‌اند. هر چند به نظر می‌رسد حضور بر روی نیمكت تیم ملی ایران گزینه نخست این سرمربی پرتغالی باشد اما به هر حال پیشنهاد مالی بهتر ترك‌ها به كرش،‌ شاید او را وسوسه كند و مذاكرات ترابیان در اروپا ممكن است آخرین شانس برای حضور این مربی بر روی نیمكت تیم ملی باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا