تبیان، دستیار زندگی
اخراج خبرنگار ایرانی از فرانسه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخراج خبرنگار ایرانی از فرانسه


سردبیر نشریه «لوموند دیپلماتیک»:

اقدام ساركوزی در اخراج خبرنگار ایرانی احمقانه بود


کامران نجف زاده

ظاهرا مسئله از آنجا آغاز شد که «جی دشموخ» خبرنگار خبرگزاری فرانسه، به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و غیر رسانه ای و رعایت نکردن چارچوب ها و موازین قانونی مطابق با پروتکل های بین المللی از کشور اخراج شد و دولت فرانسه نیز به تلافی این رفتار قانونی دولت ایران، با رفتاری خارج از عرف و قانون و با گسیل پلیس به در منزل، نجف زاده را مجبور به اخراج از فرانسه نموده است.

دولت پاریس می گوید کامران نجف زاده گزارش های تندی علیه سیاست های دولت فرانسه تهیه کرده است! و این در حالی است که عموم گزارش های وی از پاریس در چارچوب قوانین فرانسه و با رعایت پروتکل های موجود بوده است.

«آلن گرش» با اشاره به عملکرد مستقل كامران نجف زاده و اطلاع از محدودیت هایی که برای وی از سوی دولت فرانسه ایجاد شده بود تاکید کرد: متاسفم که بگویم روابط سیاسی دو کشور موجب این فشارها بر خبرنگار ایرانی شده است.

سردبیر نشریه «لوموند دیپلماتیک» گفت: محدودیت و اخراج خبرنگار ایرانی کار احمقانه ای از سوی سارکوزی بود.

به گزارش «تابناك»، «آلن گرش» ـ Alain Gresh ـ با اشاره به عملکرد مستقل كامران نجف زاده و اطلاع از محدودیت هایی که برای وی از سوی دولت فرانسه ایجاد شده بود تاکید کرد: متاسفم که بگویم روابط سیاسی دو کشور موجب این فشارها بر خبرنگار ایرانی شده است.

بنابر این گزارش، سردبیر لوموند دیپلماتیک در ادامه با یادآوری خاطرات خود از توانایی های روزنامه نگاران ایرانی افزود: اقدام دولت در مشکل زایی برای نجف زاده غیرضروری و کاملا اشتباه بود.

یاد آور می شود در پی اخراج «دشموخ» سردبیر خبرگزاری فرانسه از تهران، دولت فرانسه در اقدامی تلافی جویانه خبرنگار واحد مرکزی خبر را به اتهام بسیج افکار عمومی علیه فرانسه و شکستن خط قرمزهای خبری از این کشور اخراج کرد.

گفتنی است، نجف زاده جمعه شب با پرواز مستقیم ایران ایر به تهران بازگشت.

فرآوری: هانیه اخباریه

بخش سیاست تبیان


منبع: تابناک