تبیان، دستیار زندگی
در یک نظرسنجی که از زنان علاقه مند به فیلم و تلویزیون در نیویورک به عمل آمد، فیلم «سرزمین شمالی» مهمترین فیلم سال 2005 برای زنان شناخته شد. در حالی که این فیلم با بازی شارلیزترون، در صدر این نظرسنجی قرار گرفت، فیلم های «موا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوبترین فیلم زنان سال 2005

در یک نظرسنجی که از زنان علاقه مند به فیلم و تلویزیون در نیویورک به عمل آمد، فیلم «سرزمین شمالی» مهمترین فیلم سال 2005 برای زنان شناخته شد.

در حالی که این فیلم با بازی شارلیزترون، در صدر این نظرسنجی قرار گرفت، فیلم های «مواجهه»، اتاق رقص پرجنون»، «کوهستان بروک بک» و «عبور از آمریکا» به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین گفته می شود، با نزدیک شدن مراسم اسکار، انجمن زنان نیز از 1500 عضو خود خواسته که بهترین کارگردان زن سال 2005 را انتخاب کنند.

در این نظرسنجی، کارگردان فیلم «اتاق رقص پرجنون»، به نام مریلین آگرلو، با به دست آوردن 21 درصد آراء، صدرنشین شد و پس از او، نیکی کارو، کارگردان فیلم «من، تو و هر کسی که می شناسیم»، سوزان استرومن برای فیلم موزیکال «تهیه کنندگان» واگنس ژانوی برای فیلم فرانسوی «زبان به من نگاه کن» انتخاب شده اند.

گفتنی است که تعداد کارگردانان زن سینما از 11 درصد در سال 2000 به هفت درصد در سال 2005 کاهش داشت؛ این آمار مربوط به 250 فیلم برتر آمریکا بوده و از سوی انجمن زنان ارائه شده است.

لینک ها :

«نیكول كیدمن‌» در مراسم اسكار