تبیان، دستیار زندگی
. باید از جامعه جهانی پرسید که مردم بحرین جزء بشریت نیستند که بی گناه در حال کشته شدن هستند. آیا نمی بایست علیه رژیم های بحرین و آل سعود اتهام جنایت علیه بشریت را در دیوان بین المللی کیفری مطرح کرد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قتل عام فرزندان زهرا توسط وهابیون


باید از جامعه جهانی پرسید که مردم بحرین جزء بشریت نیستند که بی گناه در حال کشته شدن هستند. آیا نمی بایست علیه رژیم های بحرین و آل سعود اتهام جنایت علیه بشریت را در دیوان بین المللی کیفری مطرح کرد؟


نیروهای عربستان در یمن

استقرار نیروهای عربستانی در کشور بحرین تحت عنوان نیروهای شورای همکاری خلیج فارس و همکاری آنها با نیروهای امنیتی بحرینی در کشتار شیعیان نه تنها اوضاع بحرین را آرام نکرده بلکه پرده از ماهیت دیکتاتورمآبانه آل سعود برداشت.

پادشاه بحرین پیشتر گمان می کرد با حضور نیروهای عربستانی در خاک این کشور می تواند به اعتراض های مردمی در بحرین پایان دهد اما اکنون با به راه افتادن حمام خون در بحرین نه تنها اعتراض ها کاهش نیافته بلکه کشتار شیعیان در بحرین موجی از اعتراض های گسترده را در کشورهای اسلامی به همراه داشته است. در چندین کشور اسلامی مردم معترض علیه سرکوب وحشیانه شیعیان در بحرین تظاهرات هایی برگزار و علما و روحانیون جهان اسلام نیز به شدت حملات نیروهای امنیتی بحرین و عربستانی را محکوم کردند.

دستگیری رهبران شیعه:

افزایش لحظه به لحظه قربانیان، بازداشت 6 تن از رهبران مخالف از جمله "حسن المشیمع" و محاصره بیمارستان "السلمانیه" از آخرین تحولات مربوط به قیام خونین بحرین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که بیمارستان السلمانیه تحت محاصره نیروهای امنیتی و نظامی بحرین قرار دارد و با کمبود مواد دارویی و کمک های پزشکی مواجه است.

معترضین بحرینی شب گذشته علیرغم اعلام حکومت نظامی در این کشور علیه رژیم دیکتاتوری تظاهرات برپا کردند. این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی بحرین به خشونت کشیده شد. در این درگیری 6 تن از معترضین کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از "خلیل مرزوق" نماینده مستعفی جمعیت "الوفاق" بحرین گزارش داد که مسئولان این کشور شب گذشته 6 تن از رهبران مخالفان را بازداشت کردند.

این افراد عبارتند از: "ابراهیم شریف" (اهل تسنن)، "عبدالوهاب حسین"، "حسن الحداد"، "حسن مشیمع"، "عبدالهادی المخوضر" و "عبدالجلیل السنکیس" که همگی از شیعیان بحرین هستند.

حسن المشیمع از رهبران جنبش مخالف موسوم به "حق" محسوب می شود که اخیرا برای مشارکت در قیام مردمی بحرین به این کشور بازگشته بود.

روزنامه‌نگار انگلیسی: این نگرش که شبکه الجزیره "بوجودآورنده و سازنده انقلاب‌ها " در جهان عرب است، نگرش نادرست و دروغینی است که ساخته و پرداخته خود شبکه بوده که پس از پوشش خبری کاملا تصادفی و موفقیت آمیز دو انقلاب تونس و مصر توسط این شبکه، گردانندگان آن این ادعای دروغین را به افکار عمومی جهان عرب القا کردند

مشیمع ژوئن سال گذشته میلادی زمانی که برای انجام معاینات پزشکی به لندن سفر کرده بود به طور غیابی و به اتهام جعلی تاسیس یک سازمان تروریستی به همراه 25 فعال شیعه محاکمه شد.

سکوت و سانسور الجزیره

وزارتخارجه قطر با ارسال دستور العملی به شبکه الجزیره به این شبکه خبری دستور داده در خبرهای خود رویدادها و جنایاتی که رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین مرتکب می‌شود را پوشش ندهد.

یک روزنامه‌نگار انگلیسی مشغول بکار در بخش انگلیسی شبکه الجزیره برملا کرد که هئیت مدیره شبکه الجزیره دستور العملی از وزارتخارجه قطر دریافت نموده که بر اساس آن شبکه الجزیره باید حین پوشش خبری قیام‌ها و انقلاب‌های مردمی جهان عرب بطور عام و کشورهای حوزه خلیج فارس بطور خاص کمال دقت و تامل را بنماید.

این روزنامه‌نگار انگلیسی مشغول در بخش الجزیره انگلیسی گفت: بر اساس دستور العمل وزارتخارجه قطر شبکه الجزیره در پوشش خبری قیام‌ها و انقلاب‌های مردمی در هریک از کشورهای حوزه خلیج فارس باید به بعد اختلافات سیاسی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران بپردازد و با اخبار مربوطه بر اساس این پیشینه تعامل نماید. این روزنامه‌نگار افزود: این نگرش که شبکه الجزیره "بوجودآورنده و سازنده انقلاب‌ها " در جهان عرب است، نگرش نادرست و دروغینی است که ساخته و پرداخته خود شبکه بوده که پس از پوشش خبری کاملا تصادفی و موفقیت آمیز دو انقلاب تونس و مصر توسط این شبکه، گردانندگان آن این ادعای دروغین را به افکار عمومی جهان عرب القا کردند.

محکومیت از سوی سازمان ملل متحد:

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خشونت "شوک آور" نیروهای امنیتی بحرین علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرده است.ناوی پیلای گفته است که هجوم نظامیان به بیمارستان ها نقض فاحش قوانین بین المللی است.او با اشاره به گزارش های ضرب و شتم و کشتن و دستگیری معترضان، از مقام های بحرینی مصرانه خواست که مانع خشونت نیروهای خود شوند.

نیروهای عربستان در یمن

آقای پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد نوشت: "گزارش هایی درباره حبس های خودسرانه، دستگیری، ضرب و شتم معترضان و پرسنل پزشکی و نیز هجوم نیروهای امنیتی به بیمارستانها و مراکز پزشکی منتشر شده است."وی افزود: "این شوک آور و اقدامی غیرقانونی است."

هم چنین دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی نسبت به سرکوب و کشتار شیعیان بحرین به پادشاه این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "بان کی مون" خطاب به "عیسی بن حمد آل خلیفه" گفت: سرکوب شدید مردم بحرین در تظاهرات های ضد حکومتی می تواند با قوانین بین المللی مواجه شود.بان کی مون که به گواتمالا سفر کرده بود با بیان این سخنان در ادامه گفت : بدین ترتیب من نگرانی ویژه خود را نسبت به اوضاع بحرین و نحوه برخورد نیروهای حکومتی با مردم معترض اعلام می کنم.

تخریب نماد میدان لولو منامه

خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد كه دولت این كشور عملیات تخریب میدان اللولوة در مركز منامه كه به محل تجمعات گسترده مردمی و نمادی از انقلاب این كشور تبدیل شده بود را آغاز كرده است.

دولت بحرین به نقل از ارگان رسمی اطلاع‌رسانی این كشور مدعی شده است كه این اقدام در راستای بهبود خدمت‌رسانی و توسعه زیرساخت‌های این شهر انجام شده است، البته این خبرگزاری توضیح نداده كه چرا این عملیات با اوج‌گیری انقلاب مردمی در این كشور و همچنین فشار نیروهای امنیتی برای تخریب این میدان همزمان شده است.

این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نكرده است و تنها به انتشار تصاویری از تمثال یادبود مركز این میدان كه به صورت كامل تخریب شده بود، بسنده كرد.

حضرت آیت الله سیستانی، پیش از این نیز در پیامی كه به مقامات بحرین ارسال كرد قلع و قمع كردن شهروندان این كشور توسط نظامیان بحرینی و با همكاری نیروهای سعودی و امارتی را به شدت محكوم كرد و نسبت به تبعات منفی این اقدام هشدار داد

اسارت هفت سرباز اشغالگر سعودی:

به گزارش شیعه آنلاین،نیروهای وابسته به "جمعیة العمل الإسلامی" یکی از احزاب سیاسی شیعیان بحرین که جزو قیام کنندگان علیه رژیم "آل خلیفه" هستند، موفق شدند 7 تن از سربازان ارتش اشغالگر سعودی را به اسارت درآورند.این نیروها موفق شدند با ایجاد کمین برای 9 تن از سربازان ارتش سعودی 7 تن از آنان را به اسارت بگیرند. دو تن از این سربازان نیز در درگیری ها به هلاکت رسیدند.

گفتنی است منابع رسمی عربستان سعودی تا به این لحظه خبر به اسارت در آمدن سربازان خود را اعلام نکرده اند.

تعطیلی درس حوزه علمیه نجف:

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق با انتشار بیانیه‌ای از تعطیلی تمامی دروس حوزه‌ علمیه‌ نجف در اعتراض به‌ كشتار مردم بحرین، خبر داد.

در این بیانیه‌ آمده‌ است: آیت الله‌ سیستانی تمامی دروس حوزه‌ علمیه‌ نجف اشرف را امروز (شنبه‌) به‌ نشانه‌ اعتراض به‌ كشتار و سركوب تظاهركنندگان بحرینی تعطیل كرده‌ است.

حضرت آیت الله سیستانی، پیش از این نیز در پیامی كه به مقامات بحرین ارسال كرد قلع و قمع كردن شهروندان این كشور توسط نظامیان بحرینی و با همكاری نیروهای سعودی و امارتی را به شدت محكوم كرد و نسبت به تبعات منفی این اقدام هشدار داد.

نیروهای عربستان در یمن

حرف آخر

در این میان سکوت معنادار جامعه جهانی نیز جالب توجه است. غرب که عملا در قبال بحران لیبی همچنان سردرگم است و رهبران کشورهای مختلف نتوانسته اند بر گزینه ایجاد منطقه پرواز ممنوع توافق کنند، سرکوب وحشیانه در بحرین را با قاطعیت محکوم نکرده اند. باید از جامعه جهانی پرسید که مردم بحرین جزء بشریت نیستند که بی گناه در حال کشته شدن هستند. آیا نمی بایست علیه رژیم های بحرین و آل سعود اتهام جنایت علیه بشریت را در دیوان بین المللی کیفری مطرح کرد؟

فرآوری: یوسف قاضی زاده


منابع:

بی بی سی

العالم

مهر

فارس

الف

شیعه آنلاین