تبیان، دستیار زندگی
ن خوك و دستهای جذامی“ محمد رحمانیان كارگردان و نویسنده تئاتر نگارش فیلم نامه‌ای براساس رمان “استخوان خوك و دستهای جذامی“ نوشته مصطفی مستور را آغاز كرد‏ تا اولین تجربه سینمایی‌اش را در مقام كارگردان سال آینده جلوی دوربین ببرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد رحمانیان، فیلم می سازد

براساس رمان “استخوان خوك و دستهای جذامی“

محمد رحمانیان كارگردان و نویسنده تئاتر نگارش فیلم نامه‌ای براساس رمان “استخوان خوك و دستهای جذامی“ نوشته مصطفی مستور را آغاز كرد‏ تا اولین تجربه سینمایی‌اش را در مقام كارگردان سال آینده جلوی دوربین ببرد.

رحمانیان كه سال گذشته نمایش موفق “فنز“ را در تئاتر شهر اجرا كرد‏ قصد دارد این فیلم سینمایی را خرداد سال 85 به تهیه كنندگی منوچهر محمدی ‏و موسسه فرهنگی فردایس كار كند.

رحمانیان فارغ التحصیل كارگردانی تئاتر از دانشكده هنرهای زیبا و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه سینما تئاتر است كه از سال 1360 كار خود را با نوشتن نمایشنامه آغاز نمود و در ادامه به تدریس و كارگردانی تئاتر پرداخت.

از كارهای شاخص او می‌توان به مصاحبه ، مجلس نامه ،پل ، اسبها ....و فنز اشاره كرد‏ كه نمایش فنز با استقبال بی نظیری در ایران روبرو شد و در چندین كشور خارجی نیز اجرا گردید.

“رمان استخوان خوك و دستهای جذامی“ اثر مصطفی مستور نویسنده و مترجم و پژوهشگر معاصر است كه بسیاری از آثارش چندین بار تجدید چاپ شده اند كه از جمله كارهای او علاوه بر ترجمه‌ها می‌توان به رمانهای “روی ماه خداوند را ببوس” ، “چند روایت معتبر” ، ”من دانای كل هستم”‏ ، “عشق روی پیاده‌رو“ و.....نام برد.

اكنون پس از مدتها اقتباس ادبی در سینمای ایران مورد توجه فیلم سازان قرار گرفته و در حال حاضر چندین فیلم نامه براساس آثار ادبی در سینمای ایران در حال نگارش است.