تبیان، دستیار زندگی
فاجعه انسانیسدر بحرین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعودی ها بحرین را به خون کشیدند


نیروهای سعودی از بامداد امروز با شلیک گاز اشک آور حملات خود را به مردم بی دفاع بحرین در میدان اللؤلؤ آغاز کرده و آنها را با گلوله های جنگی هدف قرار دادند. هم اکنون نیروهای سعودی و بحرینی میدان اللؤلؤ را با تانک ها و خودروهای نظامی محاصره کرده اند.


موج بیداری اسلامی بعد از تونس، مصر، لیبی به بحرین رسیده است و مردم این کشور حدود یکماه است که در مقابل حکومت دیکتاتور آل خلیفه به پا خاسته اند.

بحرین

از ابتدا تا کنون با افزوده شدن به دامنه اعتراضات و قیام مردم بحرین بر خشونت های حاکمیت آل خلیفه برای سرکوبی قیام مردم نیز افزوده می شود. در آخرین اقدام، خاندان آل سعود که نگران دامنه دارشدن موج اعتراضات که به خاک های این کشور نیز کشیده است، می باشد به همین دلیل با اعزام نیروهای خود به این کشور در پی کمک به سرکوب مردم انقلابی توسط حکومت آل خلیفه پرداخته است.

در ابتدا با انتشار خبر اعزام این نیروها این خبر تکذیب شد حتی وقتی خبرنگاری از مسئولی آمریکایی پرسید اگر این کار توسط ایران انجام می شد، شما چه عکس العملی انجام می دادید که ان مسئول اینطور جواب داد که هنوز نیرویی اعزام نشده است. اما اندکی بعد این خبر توسط  یك مقام رسمی عربستان تایید شد.

یك مقام رسمی عربستان كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: بیش از هزار نیروی نظامی عربستان  در قالب نیروهای عضو شورای همكاری خلیج فارس وارد بحرین شدند.

اما تلاش برای سرکوب به اعزام نیرو توسط عربستان ختم نشده و امارات نیز وارد این گود جنایتکارانه شده. وزیر امورخارجه امارات كه برای دیدار با همتای آمریكایی خود به پاریس سفر كرده اعتراف كرده است: امارات برای تأمین امنیت بحرین اقدام به اعزام 500 نیروی پلیس به این كشور نموده تا با كمك نیروهای عربستان به تأمین امنیت بحرین بپردازند.

بعد از ورود این نیروها به خاک بحرین، طی دو روز گذشته شاهد جنایت های وحشیانه این نیروها بر علیه مردم انقلابی بوده ایم.

نیروهای امنیتی و نظامی سعودی و بحرینی از بامداد امروز، حملات خود را به مردم بحرین از زمین و هوا آغاز کردند.

نیروهای سعودی از بامداد امروز با شلیک گاز اشک آور حملات خود را به مردم بی دفاع بحرین در میدان اللؤلؤ آغاز کرده و آنها را با گلوله های جنگی هدف قرار دادند. هم اکنون نیروهای سعودی و بحرینی میدان اللؤلؤ را با تانک ها و خودروهای نظامی محاصره کرده اند.

نیروهای اشغالگر سعودی در ادامه حملات خود به مردم بحرین، به سوی مجروحان در بیمارستان هم تیراندازی کردند. نیروهای اشغالگر سعودی با حمله به بیمارستان بین المللی منامه، به سوی مجروحان گاز اشک آور شلیک کرده و آنها را بها گلوله های پلاستیکی هدف قرار دادند

طی آخیرین اخبار؛ به گفته شاهدان بالگردهای نظامی از بالا تظاهرکنندگان را هدف قرار می دهند. همچنین در حملات دیروز نیروهای سعودی و بحرینی به مردم شهر «ستره» در شرق بحرین دست کم چهار نفر شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند.

بر پایه این گزارش، منابع بیمارستانی در گفت وگو با «العالم» تأکید کردند، بیشتر مجروحان که وضعیت آنها وخیم اعلام شده است، با گلوله جنگی مورد اصابت قرار گرفته اند.

بحرین

این منابع همچنین اعلام کردند، با توجه نوع جراحت ها، برخی از زخمی ها از بالا و توسط بالگردها هدف قرار گرفته اند.

در همین حال، عضو شورای علمای اسلامی بحرین با اشاره به حمله گسترده نیروهای آل سعود به مردم و تظاهرکنندگان و شهید و زخمی کردن مردم بی دفاع، از وقوع فاجعه انسانی شدید در بحرین خبر داد.

«سید حیدر ستری»، وضعیت انسانی بحرین را به دنبال حمله گسترده نیروهای آل سعود، نیروهای بحرینی و همچنین مزدوران اجیر شده به مردم بی دفاع، مصیبت بار توصیف کرد.

«ستری» خاطرنشان کرد: این نیروها در خیابان ها و کوچه ها به مردم تیراندازی می کنند.

وی گفت: وضعیت به گونه ای است که زخمی ها روی زمین افتاده اند و بیمارستان ها گنجایش پذیرش آنها را ندارد. بحرینی ها ملتی بی دفاع در برابر حملات نیروهای داخلی و ارتش های برخی کشورها از جمله عربستان هستند و هیچ سلاحی برای دفاع از خود در اختیار ندارند.

عضو شورای علمای مسلمان بحرین تأکید کرد: ورود نیروهای عربستان به بحرین و اشغال این کشور اقدامی ناپذیرفتنی است. به دنبال ورود این نیروها وضعیت انسانی در بحرین به شدت وخیم تر شده است و شهروندان بحرینی جز دعا به درگاه خداوند و درخواست کمک از جامعه جهانی و آزادگان و شرافتمندان جهان هیچ راهی برای دفاع از خود ندارند.

همچنین خبرنگار «العالم» گزارش داد، نیروهای اشغالگر سعودی در ادامه حملات خود به مردم بحرین، به سوی مجروحان در بیمارستان هم تیراندازی کردند. نیروهای اشغالگر سعودی با حمله به بیمارستان بین المللی منامه، به سوی مجروحان گاز اشک آور شلیک کرده و آنها را بها گلوله های پلاستیکی هدف قرار دادند. نیروهای سعودی و بحرینی از بامداد امروز با محاصره بیمارستان سلمانیه در منامه، از ورود مجروحان به این بیمارستان جلوگیری کردند.

بحرین

گزارش ها حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی و نظامی سعودی و بحرینی مردم بی دفاع را در منامه با گلوله های جنگی هدف قرار می دهند. تا کنون دو نفر از تظاهرکنندگان در منامه با گلوله های جنگی به شدت مجروح شده اند. گروهی از جوانان بحرینی که نزدیک یکی از میدان ها تجمع کرده بودند، تلاش کردند، محاصره را نادیده بگیرند و به میدان اللؤلؤ منامه بروند، اما هدف گلوله های جنگی قرار گرفته و به شدت زخمی شدند.

بر پایه این گزارش نزدیک شدن مردم به میدان اللؤلؤ تقریبا غیرممکن است، چراکه نیروهای امنیتی و نظامی بحرینی و سعودی با گلوله های جنگی به سوی آنها تیراندازی می کنند.

گفته می شود، حتی به آمبولانس ها و نیروهای امدادگر اجازه عبور داده نمی شود.

همچنین در پی اعلام حالت فوق‌العاده از سوی پادشاه بحرین و با ورود نیروهای عربستان برای سرکوب مردم این کشور، ناآرامی‌ها در منامه پایتخت و روستاهای پیرامون آن گسترش یافته است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پیام هایی به سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب خواستار تحرک فوری برای پایان خشونت ها در بحرین شد

در همین حال، «الجزیره» در خبری فوری از به هلاكت رسیدن دو نظامی منامه در جریان حمله به مردم در میدان اللؤلؤ خبر داد و افزود: منابع پزشكی منامه از كشته شدن دو افسر پلیس بحرین در جریان حمله به تحصن كنندگان به منظور متفرق كردن آنها خبر دادند.

تظاهرات مردمی، بحرین،

از سوی دیگر و از بامداد امروز و همزمان با آغاز حملات مشترک نیروهای امنیتی و نظامی سعودی و بحرینی به مردم بی دفاع، بانگ «حی علی الجهاد» از مساجد این کشور به گوش می رسد. جوانان بحرینی هم از بامداد امروز و پس از آغاز حملات، بر فراز بام منازل و مساجد رفته و از مردم خواستند به خیابانها بیایند و در خانه های خود نمانند؛ اما مقامات رژیم بحرین برای جلوگیری از انتشار خبر حملات به مردم، از امروز همه راه های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت را قطع کرده اند.

به دنبال گسترش حملات نیروهای سعودی و بحرینی، یک فعال حقوقی بحرینی از خروج مردم از خانه های خود برای مقابله با تانک های سعودی و شکستن محاصره میدان اللؤلؤ و پیوستن به معترضان در این میدان خبر داد. «ناجی فتیل»، در مصاحبه با «العالم» اظهار داشت: مردم مناطق گوناگون از خانه های خود بیرون آمده اند و در تلاش برای رفتن به میدان اللؤلؤ هستند، ولی به علت محاصره این میدان کسی نمی تواند وارد آنجا شود.

وی گفت: این میدان با تانک ها و نظامیان بحرینی و سعودی تحت محاصره قرار گرفته اما مردم بحرین به رغم این مسأله مصمم هستند حلقه محاصره را بشکنند و به معترضان در میدان اللؤلؤ بپیوندند. ما از گلوله و تانک ها ترسی نداریم و به اعتراضات مسالمت آمیز خود تا پیروزی ادامه خواهیم داد.

منابع خبری تأکید کرده اند که بیمارستان السلمانیه منامه در محاصره نیروهای امنیتی بحرینی و سعودی قرار دارد. این بیمارستان دیروز پس از پذیرش صدها مجروح، بار دیگر از مردم بحرین دعوت کرد برای نجات جان زخمی ها، خون اهدا کنند.

با بحرانی شدن شرایط بحرین و کشتار گسترده شیعیان، حضرت آیت الله «صافی گلپایگانی» به حکام عربستان سعودی، امارات و کشورهای عربی منطقه درباره لشکرکشی به بحرین هشدار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پیام هایی به سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب خواستار تحرک فوری برای پایان خشونت ها در بحرین شد.

به گزارش «العالم»، «علی اکبر صالحی» در این پیام ها، بر ضرورت اقدام سریع برای توقف اقدامات خشونت آمیز در بحرین تأکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد خطاب به حاكمان عربستان و امارات گفت: حكام این كشورها باید بدانند كه این لشكر‌كشی برای آنها ارزان تمام نخواهد شد و آنها باید هزینه‌های بسیاری بپردازند.

وی اضافه كرد: این مسئله برای حكام عربستان و امارات بسیار گران تمام می‌شود و به نفع آنها‌ست كه خود را از این مهلكه كنار بكشند.

آیت‌الله مكارم شیرازی به طرح بهانه پیمان دفاعی از سوی این كشورها برای لشكركشی به بحرین یادآور شد: آیا منظور از پیمان دفاعی قتل‌عام ملت است.

وی تصریح كرد: ملتی به دلیل اینكه خواسته مشروع دارند قتل‌عام شده و نیروهای خارجی نیز برای سركوب مردم وارد می‌شوند، آیا حتی یك كودك نیز چنین منطقی را می‌پذیرد؟

انچه اینجا قابل تامل است، موضع گیری های یکسو غرب در مقابل جنایت های انجام شده و در راستای حقوق بشر غربی می باشد، غرب بر علیه  زندانی کردن کسانی که علیه منافع ملی ایران اقدام کرده اند به راحتی و سریع موضع گیری می کند اما در مقابل جنایت های دیکتاتوران غربی در لیبی، یمن،بحرین و عربستان که اقدام به نوعی نسل کشی کرده اند عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

فرآوری: عطاالله باباپور

بخش سیاست


منابع: تابناک

فارس

عصر ایران