تبیان، دستیار زندگی
هنگستان هنر از استاد صنعتی عیادت كردند استاد علی‌اكبر صنعتی - مجسمه‌ساز و نقاش شهیر معاصر - كه از چند سال پیش به‌علت سكته مغزی، قدرت تكلم خود را از دست داده و نیز به علت عارضه ریوی و ضعف عمومی بدن چندی پیش در بیمارستان ایران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور رییس‌جمهور و دبیر فرهنگستان هنر

از استاد صنعتی عیادت كردند

استاد علی‌اكبر صنعتی - مجسمه‌ساز و نقاش شهیر معاصر - كه از چند سال پیش به‌علت سكته مغزی، قدرت تكلم خود را از دست داده و نیز به علت عارضه ریوی و ضعف عمومی بدن چندی پیش در بیمارستان ایران مهر بستری بود، با وخامت حال، بار دیگر در این بیمارسان بستری شد.

به‌گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی‌اكبر اشعری - مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی - و دكتر بهمن نامور مطلق - دبیر فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران - امروز یكشنبه هفتم اسفندماه از این استاد هنرمند عیادت كردند.

در این دیدار مشاور رییس جمهور با گفت‌وگو با مسوولان و پزشكان بیمارستان، تاكید كرد تا به بهترین شكل به وضعیت استاد صنعتی رسیدگی شود.

استاد علی‌اكبر صنعتی در سال 1295 در كرمان به دنیا آمد و دوره‌ه‌ی تخصصی مجسمه‌سازی و نقاشی را در مدرسه صنایع مستظرفه و مدرسه صنایع قدیم زیر نظر استادان طاهرزاده، بهزاد (مینیاتور)، ابوالحسن صدیقی (مجسمه‌سازی) و استاد محمد حیدریان گذراند.

وی در سال 1379 منتخب فرهنگستان هنر در بزرگداشت نام‌آوران بوده است.