تبیان، دستیار زندگی
شبکه های اجتماعی>وزارت خارجه آمریکا، با انتشار بخشنامه ای خواستار عضویت سفارتخانه‌های این کشور و فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر، به عنوان «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضویت سفارتخانه آمریکا درفیس بوک


شبکه های اجتماعی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار بخشنامه ای خواستار عضویت سفارتخانه‌های این کشور و فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر، به عنوان «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» شده است.

عضویت سفارتخانه آمریکا درفیس بوک

درحالی که کارشناسان، شبکه های اجتماعی بویژه فیس بوک را میدان امنیتی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) می دانند و نسبت به عضویت و فعالیت در آن هشدار می دهند، دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا، با انتشار بخشنامه ای خواستار عضویت سفارتخانه‌های آمریکا و فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر، شده است.

در گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا که با همکاری شورای پخش برنامه های خارجی آمریکا (BBG) تهیه شده در خصوص عضویت و ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی، مانند فیس‌بوک و توییتر در سفارت‌خانه‌های آمریکا به عنوان «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» تاکید ویژه ای شده است.

در این گزارش آمده است: «هر چند رسانه‌های اجتماعی سرانجام پا به عرصه ارتباطات فدرال گذاشته‌اند، اما هنوز برای این که آنها به پتانسیل کامل خود دست یابند باید راه طولانی‌ای طی شود».

این گزارش، که تحت عنوان «بازبینی استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط وزارت خارجه» منتشر شده است، شامل یافته‌هایی پیرامون تاثیر و کارایی حضور رسانه‌های اجتماعی وزارت خارجه و نیز پیشنهاداتی برای بهبود آنها می‌باشد.

دفتر بازرسی کل آمریکا، که بر روی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعیِ 22 سفارتخانه آمریکا مطالعه کرده است، رسانه‌های اجتماعی را «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» خواند. هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز از این فناوری شدیدا استقبال کرده و آن را وسیله‌ای برای ارتباط با مخاطبان سراسر جهان می‌داند.

دفتر بازرسی کل آمریکا در گزارش خود بیان می‌دارد که «هدف اصلی سفارتخانه‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند دستیابی به مخاطبان جوان‌تری است که فیس‌بوک و توییتر را بیشتر از دیگر ابزارهای دیپلماسی عمومی می‌شناسند

در این گزارش همچنین به مسئله استفاده سفارت‌خانه‌های آمریکا از این شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده است. دفتر بازرسی کل آمریکا در گزارش خود بیان می‌دارد که «هدف اصلی سفارتخانه‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند دستیابی به مخاطبان جوان‌تری است که فیس‌بوک و توییتر را بیشتر از دیگر ابزارهای دیپلماسی عمومی می‌شناسند».

عضویت سفارتخانه آمریکا درفیس بوک

در این گزارش به منظور عملکرد بهتر در این زمینه، اظهار شده است که «وبگاه‌های سفارت‌خانه‌ها باید با صفحات فیس‌بوک و توییتر خود در ارتباط بوده و خودِ سفارتخانه‌ها نیز باید دارای یک سری مفاد و قوانین استفاده از صفحات رسانه‌های اجتماعی مربوط به خود باشند».

درحالی که کارشناسان، شبکه های اجتماعی بویژه فیس بوک را میدان امنیتی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) می دانند و نسبت به عضویت و فعالیت در آن هشدار می دهند، دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا، با انتشار بخشنامه ای خواستار عضویت سفارتخانه‌های آمریکا و فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر، به عنوان «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» شده است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: سیاست ما

لینک

10 تهدید شبکه های اجتماعی