تبیان، دستیار زندگی
دکتر کیم آمد : حاشیه و امنیت رفت تمام كشتی‌ها یا به نفع میزبان یا گروه تمام می‌شد ! ناداوری در رقابت‌های جام وهبی امره بیداد می‌كرد و شاهد بودیم كه علیرغم برتری كشتی‌گیران كشورمان، تمامی دیدارها یا به نفع میزبان و یا كره تما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت‌های جام وهبی امره - تركیه

دکتر کیم آمد : حاشیه و امنیت رفت
تمام كشتی‌ها یا به نفع میزبان یا گروه تمام می‌شد !

ناداوری در رقابت‌های جام وهبی امره بیداد می‌كرد و شاهد بودیم كه علیرغم برتری كشتی‌گیران كشورمان، تمامی دیدارها یا به نفع میزبان و یا كره تمام می‌شد.

عبداله عزیزی ،سرپرست تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان كه به رقابت‌های جام وهبی امره تركیه اعزام شده، در گفت و گو با ایرانیوز ضمن بیان مطلب فوق افزود: رقابت‌های جام وهبی امره امسال از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و تمامی كشورهای صاحب‌نام این رشته، با نفرات اصلی خود پا به میدان گذاشته بودند.

وی ادامه داد: تیم میزبان به جز «حمزه» كه یكی از باسابقه‌ترین فرنگی‌كارانش است، تمامی مهره‌های خود را به خدمت گرفته بود و تمامی كشورهای آسیای میانه و اروپایی نیز با حداكثر قوا به مصاف حریفان آمده بودند، اما حیف كه ناداوری اجازه نمی‌داد كشتی‌گیران به حق واقعی خود دست یابند.

رییس هیأت كشتی كردستان با اشاره به حضور دكتر كیم، رییس كنفدراسیون آسیا در این رقابت‌ها و اعمال نفوذش در دیدارها تصریح كرد: متأسفانه تمامی دیدارهایی كه بین كشتی‌گیران سایر كشورها با ملی‌پوشان تركیه برگزار می‌شد، داوران به هیچ عنوان عدالت را رعایت نمی‌كردند كه این موضوع به دلیل میزبانی تركیه تا حدودی قابل هضم است اما دیگر موضوعی كه نتیجه‌گیری كشتی‌گیران را تحت الشعاع قرار داده بود، حضور دكتر كیم رییس كنفدراسیون آسیا بود.

وی در ادامه افزود: اعمال نفوذ كیم به حدی بود كه علناً و در عین برتری ملی‌پوشان كشورمان، نتایج دیدارها به نفع كره‌ای‌ها اتمام می‌یافت. مطمئناً اگر این ناعدالتی‌ها اعمال نمی‌شد، طهماسبی مقابل حریف كره‌ای و زیدوند نیز مقابل حریف تركیه شكست نمی‌خورد و الآن نتیجه بهتری نصیب تیم كشورمان شده بود.

عزیزی در پایان گفت: بچه‌های تیم اعزامی به دلیل اینكه باید حدود 10 روز دیگر در رقابت‌های جام یاد یار حضور یابند از امروز با استراحتی كوتاه، تمرینات نسبتاً سبكی را پشت سر می‌گذارند تا آمادگی خود را برای حضور در این جام حفظ كنند.