تبیان، دستیار زندگی
توجه به ورزش كشتی نباید به بعد قهرمانی منحصر باشد رییس‌جمهور گفت: پیام ملت ایران به جهانیان، اخلاق، جوانمردی، صلح، آرامش و عدالت است؛ همان‌طور كه مولای ما، امیر‌المومنین علی (ع) بزرگ‌ترین پرچمدار عدالت، اخلاق، جوانمردی، كرام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیداررییس‌جمهور از مربیان و اعضای تیم ملی كشتی آزاد

توجه به ورزش كشتی نباید به بعد قهرمانی منحصر باشد

رییس‌جمهور گفت: پیام ملت ایران به جهانیان، اخلاق، جوانمردی، صلح، آرامش و عدالت است؛ همان‌طور كه مولای ما، امیر‌المومنین علی (ع) بزرگ‌ترین پرچمدار عدالت، اخلاق، جوانمردی، كرامت، احترام و مهرورزی به انسان‌ها بود.

دكتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور پیش از ظهر یكشنبه در دیدار قهرمانان، مربیان و اعضای تیم ملی كشتی آزاد ایران، در مسابقات جام جهانی ساری و جام « جهان‌پهلوان تختی» با اشاره به جایگاه ویژه ورزش كشتی در میان ایرانیان به دلیل توجه ویژه در این ورزش به اخلاق و جوانمردی گفت: جوانان ایرانی در هر عرصه‌ای كه با هوشمندی ویژه خود و ایمان، شجاعت و اراده‌ وارد شوند، قله‌های افتخار را از علوم و فن‌آوری گرفته تا ورزش فتح می‌كنند و پرچم عزت ملت ایران را به اهتزاز در می‌آورند.

احمدی‌نژاد كشتی را ورزش اول و ملی ایرانیان معرفی كرد و با اشاره به ویژگی‌های این ورزش از جمله هیجان، سازنده بودن، ورزیدگی، فراگیری فنون متعدد، هوشمندی، چابكی، داشتن روحیه قوی و اخلاق جوانمردی گفت: آن چیزی كه كشتی را در كشور متمایز كرده است و همه آحاد جامعه از سالمندان تا كودكان آن‌را دوست دارند ، برجستگی عنصر اخلاق و جوانمردی در آن است و شاید این عنصر را از كشتی در ایران حذف كنید ارزشی برای آن باقی نماند.

رییس‌جمهور با تاكید بر این‌كه علت ماندگاری تختی در میان مردم، خصلت‌های جوانمردی و اخلاقی وی و نه مدال‌ها و عناوین قهرمانی جهانی بود، گفت: كشتی‌گیران ایران برای ترویج اخلاق‌مداری، جوانمردی، دوستی و محبت كشتی می‌گیرند و كسب عناوین قهرمانی در پی آن است.

دكتر احمدی‌نژاد كسب 374 مدال بین‌المللی در كشتی از آغاز سال 84 تاكنون را بیانگر قابلیت جوانان ایرانی برای قهرمانی در المپیك دانست و گفت: نباید توجه به ورزش كشتی به بعد قهرمانی منحصر باشد و باید دامنه‌ی كشتی را از پایین‌ترین سطوح یعنی محلات با فراهم كردن فضای مناسب و مربیان خوب گسترش و توسعه داد و در كنار آن به آموزش نظری آن در سطوح دانشگاهی نیز توجه كرد.

رییس‌جمهور هم‌چنین از همه‌ی كسانی كه در راه كسب موفقیت‌های ورزش كشورمان گام برمی‌دارند از جمله تماشاچیان رسانه‌ها و مطبوعات قدردانی كرد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، مهندس علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی و محمدرضا طالقانی رییس فدراسیون كشتی گزارشی از برگزاری مسابقات و وضع ورزش كشتی بیان كردند.

در پایان این دیدار رییس‌جمهور یك جلد قرآن كریم و هدایایی به قهرمانان، مربیان و دست‌اندركاران مسابقات ساری اهدا كرد.